Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Portrét Ester Janečkové zachycuje její osud v průběhu 30 let. Helena Třeštíková ji začala natáčet od roku 1989 jako jednu ze studentek Střední zdravotní školy v Praze pro film Sestřičky... Ester Křížková je už jako studentka zdravotní školy velmi aktivní dívka. O vše se zajímala, vše komentovala. V průběhu sametové revoluce na DAMU organizovala letáky a materiály, které pak distribuovala ve své škole. Po maturitě se rozhodne jít studovat herectví a dramaturgii na DAMU. Hledá své místo v divadelním světě. Hraje v Divadle na Zábradlí, vdá se pak za lékaře Zdeňka Janečka a postupně se jí narodí dva synové. Ester pak občas pracuje v Českém rozhlase v literární redakci. Po několika letech uspěje v konkursu na moderátorku pořadu Politikon České televize. Poté se stane moderátorkou pořadů Sama doma a Pošta pro tebe. Ester se díky tomu stala velmi populární osobností České televize a zároveň zažívá drobné manželské krize. Účastní se televizní zpěvácké soutěže Duety, kde zpívá s Kamilem Střihavkou. Narodí se jí třetí dítě – dcera Sára a po nějakém čase zažívá dvě tragédie: porodí mrtvé dítě a pak se zasebevraždí její synovec Filip, který se nedovede smířit se svou homosexuální orientací. Ester se stává aktivistkou a podporuje LGB komunitu. Začne studovat psychoterapii. Stále pracuje v televizi a snaží se být dobrou manželkou i matkou, i přes různé kolize, které rodinné vztahy přinášejí. (Česká televize)

(více)

Recenze (51)

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

Helena Třeštíková na mňa svojho času urobila dojem časozberným dokumentárnym filmom "René" a následne aj jej najsilnejším dielom "Katka". Bolo to pre mňa niečo nové. Hodne autentické, tragické a emotívne. Ani jej "Manželské etudy" neboli špatné. Vydobila si u mňa postavenie veľmi originálnej, vytrvalej filmárky. Bohužiaľ tento kredit si značne pošramotila titulom "Ester". Časozberný dokument o Ester Janečkovej ma vôbec nezaujal, dá sa povedal, že miestami ma doslova znechutil. Nie je to odfláknutou, či povrchnou prácou pani režisérky Třeštíkovej, ale predovšetkým stupňujúcou sa antipatiou voči nesympatickej slniečkárskej hlupani Ester Janečkovej. Dám však dve hviezdičky za to, že mi tento film odhalil bizarnú povahu a trpiteľsko sebestredný život tejto ženskej kreatúry. ** ()

BoredSeal 

všechny recenze uživatele

Větší část dokumentu tvoří příběh manželství a mateřství hrdinky, kde Ester Janečková mluví odvážně otevřeně o úskalích dlouholetého manželství. Jako fanouška Etud mě tento kousek lehce nudil, protože místo typického časosběru ohromujícího vývojem života se etapa mládí se vezme rychlým tempem, pak se vezme na vědomí angažmá v Poště pro tebe (snímek ho nějak do hloubky neprobírá), a pak už je to jen o manželství a rodičovství + zmínka o její podpoře LGBT inspirované tragédií v rodině. Asi by to fungovalo líp jako čistý portrét dospělé Ester. ()

Reklama

honajz 

všechny recenze uživatele

Každý dokument je jistou interpretací reality, to učí už na FAMU. Je rozdíl, jestli dáte při písemce kameru z pohledu učitele, nebo když ji dáte dozadu, a ostatně už před samou kamerou se vám nikdo nechová přirozeně. Takže - při neznalosti všech dalších okolností -, jde těžko soudit. Chtěl bych vědět víc o její rodině, chtěl bych ji vidět v rodinném kruhu, při zábavě... opila se vůbec někdy a vyváděla? Trochu mne iritovalo, že z Ester dělá dokument skoro svatou ženou, jako by ona sama nikdy nic neprovedla, nikoho nezranila (což by chtělo i výpovědi lidí kolem ní) slovem či činem, v podstatě nijak nehřešila. Stejně mi přišlo divné, že svatbu měli v kostele, ale děti pokřtít nenechali a o víře se dál vůbec, ale vůbec nemluvilo. A jak zde píše v komentáři jiný uživatel - sbinda - v určité chvíli se z dokumentu stala Třináctá komnata. Btw, manžel je prý plachý, ale přece jen mohl ze sebe pár slov na svou obhajobu vydolovat. ... Každopádně se mi potvrdilo, že tyhle časosběrné dokumenty jsou vylhanost sama. Kdyby někdo točil mne, tak co se pak objeví v telce - jak jsem chodil do školy, jak jsem někde makal, jak jsem se oženil, měl děti... To je jistě hodně podstatné, ale o mně jako člověku to zas tak moc nevypovídá - o tom, co mám rád, co mi dělá radost, jaké mám vnitřní smutky a životní prohry, z jakých důvodů mne někdy přepadne splín apod. Vnější obraz o vnitřní duši člověka zas tak moc neřekne. ()

angel74 

všechny recenze uživatele

Příběh Ester Janečkové mi jen potvrdil, že jde o bytost, která je nejen plná lásky, ale umí ji i nezištně dávat druhým lidem. Právě ona v mých očích představuje synonymum pro slovní spojení „krásná žena”. Tímto počinem si Helena Třeštíková připsala na své konto další velmi vydařený časosběrný dokument. ()

Dan9K 

všechny recenze uživatele

Já ten styl paní Třeštíkové mám rád, ne že ne, ale ona prostě vyprodukovala za svůj profesní život jeden nápad a ten jede pořád a pořád a pořád a pořád. Sestřičky Ester a Karolina jsou jakože výjimečné tím, že se jedná o normální ženské, a nejde o spodinu společnosti nebo lidi s fakt těžkým osudem a smůlou, jako ve většině ostatních, čímž se přibližuje Manželským etudám. To je na jednu stranu zajímavé i tím, že v životě takřka každého člověka nastanou těžké chvíle a to nutí k zamyšlení. Na druhou stranu tam citelně chybí nějaké téma krom "co se stane s random holkou, co studuje zdrávku" a nebýt faktu, že se paní Třeštíkové podařilo natrefit na někoho, kdo se později stane jakože celebritou nezávisle na tom, že je paní Třeštíkovou točena, tak si vlastně říkám proč? Jak u Karolíny tak Ester zároveň úplně neberu ten reklamní tah, že je točila 30 let. Ono je to spíš tak čtyřikrát v průběhu 17 let, a pak trochu podrobněji od roku 2006, ale je to stejné, jako bych řídil auto pokaždé jen na Silvestra a tvrdil, že řídím už 20 let. A zde u Ester mi to vadilo ještě o něco víc, než u Karoliny, protože jsme prošvihli i podle mě to nejzásadnější období, kdy se k té slávě dobrala a necítil jsem to vůbec jako časosběrný dokument, jako spíš náhodné návštěvy po mnoha letech s kamerou. Jak Ester tak Karolína jsou fajn osoby, Karolínu jako film hodnotím lépe, protože se v ní povedlo lépe zachytit ten životní boj, jak v práci tak ve vztahu. U Ester to vypadá, jakoby ji to spadlo všechno do klína, ale spíš je to tím, že jsme to prostě jen neviděli. ()

Galerie (16)

Zajímavosti (2)

  • V letech 1995-1999 hrála Ester Janečková roli Betty v klasickém muzikálu Cabaret v Divadle Na zábradlí. (NinadeL)

Reklama

Reklama