Reklama

Reklama

Dveře v podlaze

  • USA The Door in the Floor (více)
Trailer

Režisér Tod Williams se inspiroval románem Johna Irvinga, jednoho z největších žijících světových autorů. Tento best-seller A Widow for One Year vyšel pod názvem Rok vdovou také u nás. John Irving má už na svém kontě Oscara za adaptovaný scénář vlastního románu Pravidla moštárny. Děj filmu Dveře v podlaze se odehrává v privilegované čtvrti Východního Hamptonu v New Yorku. Popisuje jedno klíčové léto v životě Teda Colea (Jeff Bridges), známého autora dětských knížek, a jeho krásné ženy Marion (Kim Basinger). Kdysi velké a šťastné manželství je vinou náhlé tragédie na bodu mrazu. Plody této krize jsou nevěry a deprese. Ted si najímá na léto mladého asistenta, jak už to velicí spisovatelé dělají. Právě mladý Eddie sehraje kuriózně zásadní úlohu při transformaci Tedova a Marionina života... Příběh originálně střídá tragické a komické motivy, zkoumá různé aspekty lásky, její zářící i temná zákoutí. Film vyvolává nepříjemné otázky: Smí člověk zkusit všechno a překročit všechny meze, aniž by za to musel zaplatit? A neplatí-li on sám - čím za to platí druzí? (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (178)

Reiniš 

všechny recenze uživatele

Jedna z těch lepších filmových adaptací knih Johna Irvinga. Debutující Tod Williams natočil citlivý a smutný film bez velkých srdcervoucích scén a možná právě proto jsou Dveře v podlaze tolik působivým filmem, který by neměl ujít pozornosti žádnému fanouškovi Americké krásy. Kim Basinger je jako smutná a chladná Marion natolik uhrančivá a sexy, že její přítomnost dráždí skoro víc jak v knize. Jeff Bridges je jako Ted Cole správně bohémský a charismatický a skvěle zvládnul i vnitřní smutek hrdiny, který se snaží skrývat za usměvavou a bezstarostnou tváří. Po skončení filmu ve mně zůstaly velmi zvláštní pocity, díky kterým budu nad Dveřmi v podlaze ještě nějaký ten čas přemýšlet (a rád). ()

milancecil 

všechny recenze uživatele

Další film řadící se vyprávěným příběhem do opravdu hustě obsazené tvorby s tématy vyrovnávání se s následky náhlého, tragického úmrtí v rodině nebo mezi blízkými lidmi, tentokrát s originálnější vztahovou a povahovou konstelací postav, výborný film, se scénářem inspirovaným patrně neméně výbornou literární předlohou, bez jakýchkoliv pochyb, jednak úspěšným obsazením všech hlavních postav, přede všemi pak díky naprosto skvělému Jeffu Bridgesovi v ústřední roli uznávaného spisovatele a knižního ilustrátora, ale rovněž také Kim Basinger, i ona je překvapivě ve své roli výborná, jako jeho manželka opravdu přesvědčivá, ale síla filmu je i v celkově poutavém zpracování děje, který i přes svůj závažný, dramatický obsah nepostrádá řadu velmi humorných, odlehčujících momentů, kdy se divák asi jen těžko ubrání uvolněnému smíchu, hlavně v situacích, které jsou spojeny s rolí Eddieho, mladého spisovatelova letního praktikanta, univerzitního studenta se spisovatelskou ctižádostí, který je zpočátku nevědomky vtažen a postupně stále více zaplétán do komplikovaně napjatého, bolestivě umírajícího manželského vztahu Teda a Marion, rozvráceného právě tragickou automobilovou nehodou jejich dvou odrůstajících synů, ve výsledku tak Eddie získává naprosto jinou životní zkušenost, než pro kterou si na letní praktikování k Tedovi původně měl přijet, rozhodně doporučuji, tohle je jeden z filmů, které jen jednou shlédnout nestačí. Zajímavý komentář : Fridecka ()

Reklama

marhoul 

všechny recenze uživatele

Miluji Bridgese a miluji Irvinga!!! A miluji knihu Rok vdovou. A protože je nenatočitelná, beru zavděk i zpracováním pouze jedné části knihy. A pokaždé, když dojde na závěrečné lámání chleba... pokaždé cítím, jak TO Teda Colea strašlivě bolí... "...byl to zvuk, jako když se někdo snaží nevydávat zvuk...". ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Bol to zvuk, ako keď sa niekto snaží nevydávať zvuk.“ Zdá sa, že ak má zmysel v Hollywoode nejaké romány adaptovať, tak Irvingove. Režisérov to baví, hercov tiež (tentokrát okrem Jeffa Bridgesa hlavne úžasnú Kim Basingerovú, ktorá JE Marion a kebyže Marion hrá iná herečka, tento film nenávidím) a atmosféra je zvláštna, snová, krutá, magická... akoby až mystická. A žánrovo je to vždy ťažko zaraditeľné (čo beriem ako plus). A nádherne provokatívne otvorený koniec. Knihu som zatiaľ nečítal, film ma dostal (nielen vďaka fotkám). DODATOK 18. 4. 2010: Tak Irvingov román mi roztrhol srdce. DVERE V PODLAHE sú kuriózna adaptácia: jedná sa síce o presný (ale nie OTROCKÝ!) prepis, ale len jeho prvej polovičky! Druhá sa odohráva o 30 rokov neskôr, kedy je Marion stále nezvestná, z Eddieho i Rút sa stali spisovatelia (ale odvtedy sa nevideli) a Ted stále žije. Toto bolo riadne drzé, ale fantastické rozhodnutie: zadaptovať len prvú polovicu románu... človeče to je sila. Ale funguje to a ten film je bomba a kým "pred prečítaním" to bolo "len" za 80%, po prečítaní zvyšujem hodnotenie na 1OO% a potvrdzujem, že bez Basingerovej by to nikdy nemalo zmysel robiť; narodila sa pre túto rolu ženy zničenej natoľko, že ani raz za tridsať rokov nedvihla telefón (hoci chcel miliónkrát). Pevne verím (som naivný, viem), že v roku 2020 bude Todovi Williamsovi dovolené nakrútiť „dvojku“ (samozrejme s rovnakými hercami). Viac v mojej recenzii na Recenzie.org: http://www.recenzie.org/drama/340-dvere-v-podlahe-100- ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Jeff Bridges je neskutečný herec, o čemž jsem se již několikrát přesvědčil. I když dělal dost věcí, které byly komerční ("TRON: Legacy 3D"), zapsal se do dějin kinematografie takovými kousky jako "Crazy Heart", Opravdová kuráž" nebo "Big Lebowski". A to jmenuji jen některé kousky. Obsazení tohohle herce je téměř záruka, že to dobře dopadne. I v tomhle případě to dobře dopadlo, jen se jedná až o příliš dlouhý film, který vypráví až příliš malý příběh, na který divák potřebuje neskutečně mnoho energie. Herecké výkony jsou výborné, platí to i pro další představitele včetně Kim Basinger, ale prostě by to chtělo něco trochu víc, co by více upoutalo pozornost. Jeff je spisovatel dětských knížek, který sem tam kreslí akty žen, jež mu rády pózují. Se svojí ženou má ale problémy. Přestěhovali se, protože došlo k nehodě jejich dvou synů, kdy oba zemřeli. Je to temný mrak, který se vznáší nad jejich životy, temný mrak, který se pokusili roztrhat narozením malé dcerky, kterou hraje Elle Fanning, jíž snesu spíš než její otravnou sestru, i když Elle v tomhle případě také dost předvádí, že mají v rodině hodně silné ječáky. I když měla být dcerka lékem na vztah dvou odcizených manželů, ukázalo se, že jejich manželství nic nezachrání. Spisovateli je téměř vše jedno, jako kdyby proplouval životem prázdný a naplňovala ho jenom dcera. Manželka se zase snaží najít smysl v mladém milenci, kterého připraví o panictví. Zajímavé a silné momenty fungují ve chvíli, kdy k nim dojde, ale jako celek je film přece jen trochu otazníkem. Kde vlastně došlo k chybě? Osobně si myslím, že je to právě v tom, že je kladen důraz na jednotlivé scény, ale ne na celek. Suma skvělých jednotlivostí nemusí dát dohromady výsledek, který je také skvělý. V tomhle případě se to potvrdilo. Film příjemně plyne, ale pak najednou skončí, nic se neuzavřelo a jede se prostě dál. Je to jako život, který není vždy ohromující, ale nikdy není úplně jednoduchý. Více: http://www.filmovy-denik.cz/2012/11/prada-tlumocnice-sveraci-kazajka.html ()

Galerie (25)

Zajímavosti (14)

  • Návrhář pletené konfekce Pierrot (Pierrot Carrilero) dodal většinu kostýmů pro Bijou Phillipsovou, sladký růžový kašmírový ručně pletený svetřík, který během filmu podtrhuje oblečení Marion, a černé háčkované šaty které v roli Evelyn Vaughnové nosí Mimi Rogersová. (Reiniš)
  • Během natáčení štáb několikrát krátce navštívil John Irving. Jeff Bridges to komentuje: "Myslím, že tam byl jen jeden den. Ale za to byl k dispozici. Vzpomínám, že jsem s ním několikrát mluvil a ptal se ho, co si o věcech myslí. Na to mi Kip (přezdívka režiséra) říkal: "Jen jdi, jdi přímo ke zdroji." Kim Basinger také vzpomíná na setkání s Irvingem při natáčení: "Jednou se na natáčení přijel podívat John Irving s rodinou. Zrovna se točila jedna z mých scén. Těsně před tím, než se začalo natáčet, jsem seděla u stolu na verandě, abychom mohli začít, najednou zvednu oči a vidím Irvinga s rodinou, jak jsou v očekávání nalepeni na obrazovku. (Agatha)

Reklama

Reklama