Režie:
Čchan-uk PakKamera:
Ji-yong KimHudba:
Yeong-wook JoHrají:
Hae-il Pak, Wei Tang, Jeong-hyeon Lee, Yong-woo Park, Kyeong-pyo Ko, Young-sook Jeong, Seung-mok Yoo, Jeong-min Park, Hyun-woo Seo, Yi-seo Jung, Hak-joo Lee (více)Obsahy(2)
Detektiv Hae-joon je povolán k případu úmrtí muže, který se zabil za nejasných okolností při pádu ze skály. Stín podezření ihned padá na čerstvou vdovu, krásnou Seo-rae, která touto skutečností nevypadá vůbec rozhozená. Zdá se však, že chladná byla pouze ke svému manželovi, mezi ní a vyšetřovatelem totiž začíná vznikat nečekané citové pouto. Není však láska pouhou zástěrkou, jak uniknout zraku policie? Park Chan-wook, autor legendárního Oldboye a Komorné, se vrací s mysteriózní detektivní romancí, která vám zamotá hlavu a rozbuší srdce. Pověst dalšího korejského fenoménu po Parazitovi a Hře na oliheň film upevnil ziskem Ceny za nejlepší režii na filmovém festivalu v Cannes. (Aerofilms)
(více)Videa (3)
Recenze (102)
Dlho som nevidel kórejský film a tak voľba padla na túto podivnú drámu. Režisér sa snaží diváka upútať rôznymi zábermi a technikami, ktoré pristanú skôr hororom. Prvú hodinu ma príbeh ako tak zaujímal, ale každou ďalšou minútou bol film čoraz uťahanejší a nudnejší. Poslednú polhodinu som doslova pretrpel a na hodinky som pozeral naozaj veľmi často. Prial som si koniec, ktorý nie a nie prísť. Už ma ani nezaujímalo, či je pani podozrivá alebo nie. Ústredná dvojica bez charizmy, príbeh ťažkopádne a pomaly plynúci a napätie takmer nulové. Ak to mala byť romantika, tak to už vôbec nie...Trochu to mohlo pripomenúť Basic instinct a rozhodne ho môžem odporučiť 10 x viac než tento podivný a nezáživný mix žánrov. 40% ()
Další naprostá klasika festivalu kterou miluju: dlouhý překombinovaný asijský krimi v městkym divadle. Člověk střídavě zvedá hlavu nad a pod to zábradlí, aby viděl na titulky a protože je to japonsky (nebo co) a nerozumíš ničemu, každý klimbnutí tě může stát důležitý vodítko, nebo celou pointu. Přesto to dokázalo být zábavný tak dvě třetiny stopáže a i když to neni zrovna nejvíc zapamatováníhodnej film Čchan-uk Paka (co třeba taková Komorná?), tak to na ty 4 za mě ještě těsně je. #kviff56 (70%) ()
Očekával jsem nadupanou detektivku s nádechem romance plnou příběhových twistů...Ale bohužel se film nese v duchu pomalejšího konverzačního dramatu. Nezaměnitelný styl Park-Chan Wooka se tomu na druhou stranu odepřít nedá. Jeho vymazlený vizuál vždy rád přivítám s otevřenou náručí, z korejské kinematografie patří mezi tu nejužší smetánku v této kategorii. Ale samotná zápletka Podezřelé mě zklamala. Prvním dvěma třetinám bych osobně asi ještě ani nic nevytýkal, tam Park skloubil mix dramatu a komediálních vsuvek na jedničku a na konci celého prvního aktu přichystal menší překvapení, ale vše, co přišlo po tom (příběhově o 13 měsíců později), bylo absolutně zbytečné. A úplný závěr jsem popravdě nepochopil. Fanoušci Parkovy tvorby si asi přijdou na své, ale vím, že dokáže natočit snímek o dost atraktivnější. Za mě 5,5/10 ()
Že Korejci jsou mistři ve funkčním mixování rozmanitých žánrů, není nic nového, přesto mě docela překvapilo, jak moc komediální Podezřelá nakonec byla. Ale i díky tomu to nakonec byly příjemně a svižně strávené dvě a čtvrt hodiny, rozhodně žádná festivalová nuda. Zápletka i rozuzlení mají svou vnitřní logiku pevnou jen do takové míry, do jaké jste vy jako diváci je ochotni přijmout pod vlivem atmosféry snímku, takže pokud se na film v první půlhodině nenaladíte, kdovíjaký zážitek vás asi nečeká. Mně se to naštěstí podařilo. [KVIFF 2022] ()
Park Chan-Wook přichází se svojí variací na Základní instinkt a i když Podezřelá neobstojí ve srovnání s Parazitem, rozhodně jde o dílo, které stojí za vidění. Melodramatický a svým způsobem melancholický thriller s prvky detektivky sice nebude pro každého a klidně by mohl být o půl hodiny kratší, ale Parkova režie a Kimova kamera dokáží bohatě vyvážit i ty méně záživné momenty a zbytečnou překombinovanost ve druhé polovině...70% ()
Galerie (79)
Zajímavosti (2)
- Rovnako ako dej filmu, tak aj jeho natáčanie prebiehalo na viacerých miestach v Južnej Kórei, predovšetkým v meste Pusan. (MikaelSVK)
- Juhokórejskí zástupcovia si zvolili snímku ako svojho kandidáta do boja o nomináciu na 95. ročník Oscara v kategórii Najlepší cudzojazyčný film za rok 2023. (MikaelSVK)
Reklama