Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V malé pražské prodejně potravin se jednoho dne objeví revize, kterou vede nový pracovník, neúplatný pan Kurka v podání Rudolfa Hrušínského, u něhož si letos připomínáme 25 let od úmrtí. Na rozdíl od vedoucího provozovny Milana Vorla (J. Booth) je jeho zástupkyně, půvabná Alena Burdová (A. Heywoodová) nečekanou inventurou zaskočena. Žena je totiž do svého šéfa zamilovaná a měla s ním dvouletý poměr, který nedávno skončil. Alena nicméně dosud kryje manko, které vytvořil Vorel kvůli nákupu nového auta. Drahý koňak a cinzano se totiž téměř neprodává, a tak si dvanácti chybějících lahví dosud nikdo nevšiml. Milan s Alenou musejí alkohol opatřit do příštího rána, kdy bude inventura pokračovat. A skutečně se jim to s vypětím sil a nervů podaří. Jeden z kontrolorů však omylem rozbije jednu z lahví na regálu a zjistí, že místo koňaku v ní byl čaj. A stejné je to se všemi dražšími lahvemi, kromě dvanácti… (Česká televize)

(více)

Recenze (73)

pakobylka 

všechny recenze uživatele

Spravedlnost bývá nejenom slepá, ale v mnoha případech i hluchá a chromá ... a podle toho náš svět vypadá. Kriminální zápletka pomáhá rozehrát komorní psychologický příběh nešťastné, naivní a především jednostranné lásky, která je ochotná přinést i tu nejvyšší oběť. P.S.: 1) Milé dámy, ne aby vás napadlo se jím inspirovat - žádný chlap za to nestojí ... ;-) ... 2) Z dnešního pohledu se celá kauza může zdát nicotná, neboť ohledně nejrůznějších kriminálních deliktů není žhavá současnost ani zdaleka tak úzkoprsá. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Třicet jedna ve stínu se chce tvářit jako velký evropský film, ale díky scénáři je to jen prachobyčejná česká dobová kriminálka ambiciózního režiséra, což by ještě vůbec nemuselo být na škodu, pokud by ovšem nestála na tak banálním příběhu, jakým jen ,,rozkrádačka" socialistického majetku může být, ještě že to zachraňuje ten konec a trocha té psychologie. Rudolf Hrušínský coby oživlé svědomí byl skutečně silný moment. Kolik se toho může skrývat v jednom pohledu a výrazu tváře...Snímek (jistě schopného a progresivního) Jiřího Weisse dobře ilustruje civilizační posun, který kinematografie i společnost (a to nejen česká) za to zhruba půlstoletí urazila... ()

Reklama

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

,,Proč mi to chcete vysvětlovat? Já nejsem soudce..." První můj dojem při zjištění existenci tohoto filmu byl rozpačitý. Už jen to, že vznikl koprodukční film, kde britští(!) herci dorazili do ČSSR hrát role českých zaměstnanců a současně podvodníků v samobsluze s lihovinami, působilo jako absurdní kuriozita. Ovšem jen do chvíle, než se film skutečně nerozjel. Už počáteční atmosféra s hudbou Krautgartnerova orchestra s vokálem Marty Kubišové hodně upoutává a přesunutím z letního vedra do obchodního sklepu s vypnutým proudem začíná něco jako další film-noir po česku (13. revír, Hra bez pravidel). Ale není to jen vizuál plný kontrastů mezi světlem a tmou a zvuk (vedle scénické hudby i takové hučení lednice nebo tikající budík), co pozvedá průměrnou zápletku svým zpracováním hodně vysoko. Je to taky celkový způsob vyprávění ze strany režiséra. Jiří Weiss mě svým "psychologickým" vykládáním malého zločinu s tragickými důsledky již jednou dostal ve filmu Taková láska (1959) a tentokrát znovu. Jsme svědky postupného rozplétání vztahů a psychologie prostřednictvím následujícího děje, retrospektiv i vnitřní analyzy svědomí. A také pozoruhodné postavy inspektora v podání Rudolfa Hrušínského, působícího v jistých momentech jako zhmotnělé svědomí hříšníků. Přijde, zasáhne, odejde... ale stopy po křivdě a nespravedlivosti zůstávají. Konec není tradiční, jak by divák očekával, ale rozhodně nechá přemýšlet. Opět 60. léta v čs. kinematografii v plné parádě! 90% ()

MrPierc 

všechny recenze uživatele

Tajný poměr mezi vedoucím a prodavačkou donutí ženu k pokusu o vraždu. Proč se tak stalo ? Kvůli inventuře v obchodě. Co tam našli a kolik, se dozvíte po shlédnutí. Důležitá je ale role R. Hrušínského, který snad jako všude naprosto uhranul - dělá kontroly inventur . Každý toužíme po porozumění a lásce i takový tvrdý a neoblomný kontrolor. A i když je navenek ten nejvíce zlý - opak je pravdou. On si jen vytvořil masku, přes kterou není vidět. A ti lidé, kteří jsou na veřejnosti nejvíce zábavní, bývají největší krysy. ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Rudolf Hrušínský prakticky nesundavá nehybnou masku úřednického suchara a když promluví, jeho hlas zní monotónně, ale přesto všechny ostatní přehrává o parník. Není to tím, že by zbytek osazenstva zahrál špatně. Naopak. Jenže Hrušínský byl jedinečný. Co se týče britské koprodukce, tak souhlasím s tím, že ta tady byla prakticky zbytečná a co se herců týče, vystačili by jsme si z vlastních zdrojů, ačkoliv Anne Heywood obstála ve všech ohledech. Na druhou stranu chápu, že točit se západními filmaři muselo být tehdy lákavé a navíc měl film větší šanci prosadit se i za zdánlivě se rozpadající železnou oponou. 85% ()

Galerie (11)

Zajímavosti (1)

Související novinky

Noir Film Festival slaví 5. narozeniny

Noir Film Festival slaví 5. narozeniny

16.08.2017

Cynismus Humphreyho Bogarta, šarm Roberta Mitchuma, křehkost Lizabeth Scott, rafinovanost Alfreda Hitchcocka, temné příběhy z Mexika, napínavé filmové jízdy noirovými vlaky a standard v podobě… (více)

Reklama

Reklama