Reklama

Reklama

Dva bandité, bankovní úředník a lovec hlav závodí, kdo se jako první dostane k ukradenému zlatu... Mladý Django potká v pustině lovce hlav, který veze mrtvolu hledaného muže do města s úmyslem vyzvednout si odměnu. Django zjišťuje, že mrtvý není nikdo jiný než jeho otec. Rozhodne se vyzvednout si odměnu sám a při té příležitosti zjistit, kdo a za co se jeho otci mstil... Po úspěchu Corbucciho filmu Django s Francem Nerem v hlavní roli začali tvůrci spaghetti westernů do názvů houfně pašovat jméno Django – i když s příběhem původního filmu z roku 1966 měla jejich díla jen málo společného. Zdejší představitel hlavní role, nizozemský herec Roel Bos (zde pod pseudonymem Glenn Saxson), má výhodu fyzické podobnosti s Nerem, jeho Django ale přiznaně čerpá též ze Sartany či z Eastwoodovy bezejmenné postavy ve filmu Pro hrst dolarů. Za zmínku stojí výkon Idy Galli (v titulcích pod pseudonymem Evelyn Stewart), osvědčené představitelky westernových dámiček v nesnázích, která si zde s viditelnou chutí střihla roli intrikánky a mrchy. (Česká televize)

(více)

Recenze (14)

odpadlik123 

všechny recenze uživatele

Takřka od začátku, co začne hrdina rokovat se svým mrtvým otcem o problematice jeho pohřbení (po čemž dojde k překvapivému rozhodnutí, že ho vůbec nepohřbí) se začalo zdát, že to nebude vážně braný western a postupem času mě utvrdil, že jde vlastně o časnou parodii. Hrdina je vlastně Gemma zveličelý na N-tou a jeho přehnané projevy a machry jsou konkrétně parodií na Gemmovky (zejména Arizonu). Hrdina hraje toho floutka parádně, kámoš Fernando Sancho (v poněkud vodnickém oděvu) svého Gordona na kladné straně též zajímavě a všichni (a chvílemi snad i záporáci) to berou vyloženě parodicky. Ida Galli, které konečně umožnili ne jen zbožně čekat s rukama v klíně na svého hrdinu je vážně dobrá, přidejme nepopsatelné bitky, tak trochu nekonečnou akci ve tmě s postřeleným hrdinou, drsného záporáka, hrdinku alá Arizona Colt a podivného mladšího bratra. Ovšem všechny ty gemmovské vrtochy jsou vyhnány do takových extrémů, což způsobuje, že hrdina Django (objeví se tu i Ringo) je, coby parodie na otravný originál, vlastně sympaťák (ale nesmíte ho brát vážně), svými kousky chvílemi připomíná spíš kaskadéra, přičemž Nicolai tuhle parodičnost ještě ze všech sil podporuje. Nezvyklá, ale krásná přímořská či jaká to krajina, nenáročná zápletka, vážně povedená zábava, čtyři hvězdičky jasné. Ale za ten závěr prostě musím dát plný počet. ()

kkarx 

všechny recenze uživatele

Špageťák s mírně parodickými sklony a odkazy na kasovní trháky jako Hodný, zlý a ošklivý nebo Pro pár dolarů navíc. Hlavní postava vypadá, že je odvozena od Gemmova Ringa (Pistole pro Ringa). Ale neřekl bych že Gemmu nějak zvlášť paroduje, vždyť ani sám Gemma nebral svoji roli nijak smrtelně vážně... Je to také první film, který se snažil vydělat na jménu Django, se kterým nemá ovšem prakticky vůbec nic společného. Mezi plusy patří velmi kompetentní režie, hezká kamera a několik zábavných momentů. K tomu lepšímu se řadí rozhovory Djanga (Glenn Saxson) se svým mrtvým otcem a postava inspirovaná Cleefovým Mortimerem (Pro pár dolarů navíc) snažící se pomstít vlastní ženě! :) Superlativy bych ale šetřil, na to je tu až příliš mnoho chyb. Jednak děj v poslední třetině mizí do ztracena a těch skutečně dobrých nápadů není zas tolik. Hudba je bohužel úplně mimo lehký styl filmu a hlavní vážně znějící motiv se až příliš často opakuje. Django spara per primo tak trpí nerozhodností, jestli být spíše parodií nebo více seriózním westernem. Ani v jednom směru ovšem nikterak nedominuje. ()

Reklama

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Podle cizince v podání holandského Clinta, častého terče nakládaček Ricarda Pizzutiho a charakteristické zvukové stopy úderů pěstí při tanečcích v saloonu to vypadalo na trénink k Podivnému dědictví, ale nakonec šlo jako vždy o majetek, sex a trochu té vendety. Přiměřená porce nadsázky, hojná akce různé kvality, pro žánr tradiční hudební motiv, který si můžete pískat a potměšilé finále, které to zase stočí na ty dvě největší hybné síly, než přijde čas déjà vu.. Rok vzniku 1966 nabízí otázku, jak pak by asi dopadl pistolnický souboj Django vs. Django.. ()

pytlik... 

všechny recenze uživatele

V první části mě svým výkonem nejvíce zaujal Djangův otec. To vážně vydržel cca 10 minut nehybně ležet jakoby mrtvý na klusajícím koni? Nebo si režisér vypůjčil nějakou skutečnou mrtvolu? Je fakt skandál, že jméno toho herce, popř. název půjčovny mrtvol, nevidím v seznamu "hrají". Nad čím jsem ještě dlouho uvažoval je, jak se tehdy ověřovala totožnost? Mladej si přijde, prohlásí "jsem syn toho a toho" a zdědí né půl statku, ale půl banky, hospody, vily a celou krasavici (později se ukáže, že u té poslední jmenované není o co stát, páč pod krásným pozlátkem se skrývá veskrze shnilé jádro). Neukáže žádný občanský průkaz, nebo fotky z mládí, nebo dopisy od otce, nebo kakaovou skvrnu velikosti mexického dolaru, a přesto mu všichni věří. Já být tím majitelem druhé půlky banky, hospody, vily a žádné krasavice, tak mu nenaletím, pošlu ho pro chybějící doklad totožnosti na matriku na druhý konec států a mezitím zpeněžím veškerá aktiva a mizím. ()

PTuranyi 

všechny recenze uživatele

Príjemný western so sympatickým hlavným hrdinom. Glenn Garvin alias Django nie je žiadny drsný ostrieľaný pištoľník no napriek tomu tasí veľmi rýchlo a napriek určitej mladíckej naivite sa mu darí prežiť so šarmom Limonádového Joa. Príbeh má originálnu zápletku, ktorá vedie cez klasický konflikt s miestnym kápom de tutti kápi k originálnej vtipnej pointe navracajúcej príbeh k jeho začiatku. Produkcia je dobrá a napriek tomu, že dej je miestami odľahčený, neskĺzne do komédie. Na druhej strane dokáže vytvoriť napätú atmosféru keď je treba. Hudba síce nie je od Morriconeho ale Bruno Nicolai odviedol tiež dobrú prácu. Glenn Saxson síce nebol skúsený bard, ale svoj podiel práce zvládol rovnako dobre ako ostatní herci. Riccardo Pizzuti si tu nacvičil to čo neskôr zúročil v komédiách Terrenca Hilla a Buda Spencera. ()

Galerie (20)

Reklama

Reklama