VOD (1)
Epizody(4)
-
Ztracená v Los Angeles (E01)
-
Tajemství hotelu Cecil (E02)
-
Do králičí nory (E03)
-
Pravda, která bolí (E04)
Obsahy(1)
Pověst nechvalně známého hotelu Cecil se po zmizení Elisy Lam ještě zhoršila. (Netflix)
Videa (1)
Recenze (65)
Nový dokumentární seriál od Netflixu lákající na nechvalně proslulý Hotel Cecil, který je znám jako líheň násilí a smrti. Bylo zde několik sebevražd a vražd. Drogy, prostituce a bydlel tam dokonce i Night Stalker. O to víc zamrzí, že se seriál celou dobu zaměřuje na případ zmizení Elisy Lam. Který mě první 2 díly relativně bavil, ovšem po 4 dílech se to většinou opakuje a tak trochu už nudí. Ten případ je zajímavý dokud o něm divák nic neví, ale ve finále když se dozví jak to ve výsledku je, tak zjišťuje, že až tak zajímavé a creepy to bohužel není. Mnohem raději bych viděl různé vraždy a sebevraždy, které se v hotelu odehrály, i samotná ulice od vedle Skid Row, kde přebývají bezdomovci a kriminalita je tam na denním pořádku mi přišla zajímavější než celý případ Elisy Lam. Škoda, Seriál tak trochu vábí na něco jiného, než ve skutečnosti je. Zkrácení o jeden díl by tomu rozhodně prospělo. 6/10. ()
Dokument umne kombinujúci pohľad ľudí, ktorých sa prípad priamo týkal ale aj tých, ktorých sa priamo netýkal (youtuberi a influenceri, ktorí sa snažili o vyriešenie prípadu cez net). Berlinger nám ponúka detailne spracovaný priebeh vyšetrovania, pri ktorom sú nám informácie dávkované chronologicky- čo umožňuje počas sledovania formovať vlastné názory a domnienky. Niektoré záhady a vyslovené konšpirácie boli veľmi zaujímavé a stáli za pozornosť. Samozrejme, že pravda je nakoniec niekde úplne inde a je celkom jednoduchá i logická. S pointou dokumentu( i ten najjednoduchší človek môže v súčasnosti na internete slobodne vyjadriť svoj názor, či obviňovať a urážať hocikoho a to bez dôsledkov) sa plne stotožňujem a už dnes môžeme vidieť, aké negatíva tento fakt prináša. Hlavými mínusmi počas sledovania boli pomalší rozbeh a tiež, že dokument sa rôznymi výpoveďami pri ktorých nám 2 ľudia zdelili v podstate to isté natiahol o takú hodinku navyše. Inak viacmenej bez výhrad. 80% ()
Podle mne poměrně chytře vystavěnej true crime dokument, který na konci každého dílu má diváka přesně tam, kde ho chce mít. Navádí ho ve šlépějích přiblblých internetových konspirací, které kolem toho případu byly, ve světle některých těch divných náhod a záhad si člověk až řekne, jestli za tím nějaké to nadpřirozeno nebo šílená konspirace fakt není. Vystupující youtubeři a další influenceři jsou samozřejmě na ránu, právě z toho ale dokument ve čtvrtém díle naštěstí udělá pointu. Že skutečným problémem je to, že každá nedovzdělaná guma má dneska na všechno názor a nebojí se ho na internetech použít. Chudák deathmetalista. ()
“Podrobný” pohľad Netflixu na zmiznutie 21 ročnej Kanaďanky, ktorá prišla o život za záhadných okolností v neslávne slávnom hotely Cecil so sídlom v L.A., pričom divák v krátkosti nahliadne nie len do histórie hotela, no taktiež sa oboznámi so štvrtou, kde samotný hotel sídli, ktorá je známa predovšetkým kvôli rôznej forme kriminality. Včera som videl tematikou totožný dokument od ID: “Horror at The Cecil hotel”, ktorý sa na rozdiel od tohto dokumentu, venuje trom konkrétnym prípadom, pričom rozdiel medzi oboma spočíva predovšetkým vo forme spracovania. Kým “ID” si ide svojou cestou inscenovaného snímku, Netflix robí maximum (teraz na škodu), aby odprezentoval počin, ktorý bude obsahovať čo najväčšie množstvo autentického materiálu, pričom taktiež poukazuje na ďalší faktor ľudskej mysle, a tým je doslova posadnutosť sociálnymi médiami s domnienkou, že sa v dnešnej dobe už môže ktokoľvek vyjadrovať k čomukoľvek. Poväčšine dokumentárne snímky od Netflixu chválim do nebies, no toto je jeden z najslabšie spracovaných počinov “True Crime Story”, aký má táto platforma na svedomí. Za prvé, štyri epizódy sú totálna vražda, pričom som si nie úplne istý, či by aj tri neboli priveľa, lebo v 80% sa venovať krátkemu videu záznamu, ktorý je voľne dostupný na YouTube, tak to je teda úplný obsahový nonsense. Čo ma ale zarazilo najviac (za druhé), je ten obrovský priestor, ktorý dostávajú kadejakí dementi v rolách podomáckych detektívov, šarlatáni z YouTube kanálov či FB stránok, ktorí v krátkom slede na seba nadväzujúcich video záberoch, prezentujú svoje choré domnienky, úvahy či myšlienky, vďaka čomu je vyšetrovanie samotnej tragickej udalosti totálne potláčané do úzadia, respektíve sa nesie čisto v hypotetickej rovine, pričom záverečnú pointu dokumentu, som už mal úprimne povedané z toľkého znechutenia totálne na kokote. Divák sa proste nedozvie nič relevantné, len polemiku od nekompetentných, pričom toto nie je žiadny: "Don't F**k with Cats: Hunting an Internet Killer". Otras .. ()
Tento dokument si nezaslúži také nízke hodnotenie, že zatiaľ nie je ani v červenej farbe. Kvôli čomu to všetko? Kvôli sklamaniu na záver? Nie je však práve to rozuzlenie práve dôkazom toho, že dramaturgicky to tvorcovia vyšperkovali na jednotku? Podľa mňa áno. Z jednoduchého príbehu dokázali urobiť pomaly duchársku story, iní diváci sa určite hlboko zamýšľali, kto bol tým vrahom, ako sa tam obeť dostala, hľadali stopy na videu, áno toto všetko tvorcovia dokázali s obecenstvom urobiť. A to je práve geniálne, hoci v poslednej časti príde pre mnohých rozčarovanie, pretože žiadny škandál sa nekoná. Podľa mňa jeden z top netflixovských krimi dokumentov vôbec. ()
Galerie (18)
Photo © Netflix

Zajímavosti (4)
- Na začátku epizody je ukázáno, že Elisa zmizela v roce 2013. Krátce poté se objeví obrazovka, na které je vidět, jak Elisa dostává textovou zprávu od své matky na iPhonu s „výřezem“ v horní části displeje. „Výřez“ byl poprvé představen na iPhonu X v listopadu 2017, takže není možné, aby Elisa měla tento iPhone v roce 2013. (LUKICKK)
- Jediné vědecké vyšetřování temných událostí a nevysvětlitelných jevů, které kdy majitel hotelu schválil, provedl v polovině 90. let parapsycholog Christopher Chacon. (LUKICKK)
- Hotel Cecil byl částečně inspirací pro hotel Cortez v seriálu American Horror Story (od r. 2011), konkrétně v sérii pojmenované Hotel (2015). (LUKICKK)
Reklama