Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ústředním hrdinou příběhu je muž jménem Sam Wild, který ze žárlivosti chladnokrevně zavraždí svoji bývalou přítelkyni a jejího milence. Jednoho dne se ve vlaku do San Franciska setkává s krásnou Helen. Zamilují se do sebe a jejich vztah přetrvá, ačkoli se Sam kvůli penězům ožení s její nevlastní sestrou. Temná minulost však hrdinu nadále pronásleduje. Kriminální drama je klasickým snímkem ve své době velmi populárního žánru noir. (Vojcl)

(více)

Recenze (25)

vitekpe 

všechny recenze uživatele

Bravo! Koncert vsech zucastnenych, zejmena pak famozni Claire Trevor a dabelskeho Lawrence Tierneyho... V roli trosku jineho detektiva nez jsme zvykli Walter Slezak, opet kvalitni Elisha Cook Jr., krasna naivka Audrey Long atd... klasika, krasa. ()

PROTIVETRU 

všechny recenze uživatele

Vzhľadom na to, že anglicky neviem natoľko, aby som si film, ktorý chcem vidieť prvýkrát pozrel úplne bez tituliek, a tie som dosť dlhú dobu nevedel zohnať, som sa na tento film tešil a čakal dlhšie než na ktorýkoľvek očakávaný kinohit a tým sa značne znížila moja kritičnosť. Je to totiž o niečo slabšie než som čakal, ale ja som od toho čakal tak veľa, že neviem ak by som hviezdičku odobral, či by to stále nemalo byť za 5*. No Claire Trevor bola mimoriadne presvedčivá a vôbec.. treba vidieť.. ()

Reklama

kkarx 

všechny recenze uživatele

Pokus o prohození rolí - žena spadá do zhoubného vlivu velmi zkaženého muže a sama se ocitá na šikmé ploše. Zde je muž ještě zoškliven tím, že je vraždící maniak psychopat. Bohužel tohle schéma moc nefunguje a působí nadměrně melo-dramaticky. Ženě jsem totiž nemohl odpustit její chování, protože je přesně tím typem, pro kterou nemám nic jiného než jen pohrdání a chybí ji jediná osvobozující kvalita a cit, pro který bych s ní snad mohl nějak lidsky sympatizovat. ()

MrCreosote 

všechny recenze uživatele

Amorálnost jako vrcholná vlastnost vystavovaná na odiv. Pokud se zde vyskytují postavy se smyslem pro čest, pak jsou buď manipulovatelné, nebo zcela bezmocné. Claire Trevor je zmítaná láskou, což je v kombinaci s její chladnou a vypočítavou povahou nebezpečná kombinace, svou zkaženost si ale jako jediná uvědomuje, bohužel na vykoupení je již příliš pozdě. Lawrence Tierney připomíná bustu vytesanou z kusu ledu a na vrchol svého žebříčku hodnot staví prospěchářství a pokrytectví. A soukromý detektiv Walter Slezak? Zapomeňte na marlowovský typ nevybíravého, nicméně slušného chlapíka nad věcí; zdejší soukromé očko se zálibou cituje Bibli a Shakespeara, svou květnatou mluvou ale maskuje totální zkorumpovanost a pro peníze by nejspíš zastřelil svou vlastní matku. Skoro by to chtělo změnit název na Prohnilí proti Superprohnilým, až se až nechce věřit, že tohle Wiseovi a spol. ve 40. letech prošlo (včetně jasného náznaku homosexuálního vztahu mezi Samem a Martym). A řečnická, spoileroidní otázka na konec: viděli jste už film, ve kterém by Elisha Cook Jr. nebyl zabit, zrazen nebo alespoň zmlácen? ()

poz3n 

všechny recenze uživatele

Zamotaný noir, ve kterém není nikdo sexy, nikdo není nevinnou obětí a všichni jsou hovada bez sebemenších skrupulí. Je bez šance se s kýmkoliv ztotožnit, nedejbože mu fandit a každou další minutou uvažujete, jestli si radši neuděláte ten graf kauzality, nad kterým už půlhodinu přemýšlíte. Není to takový nepochopitelný nátěr jako Big Sleep, ale překombinovanost zvratů a motivací postav není filmu opravdu cizí. Ve výsledku je tak Born to Kill pro mě spíš podprůměrný noir bez výraznějšího momentu, postavy anebo zápletky. 4/10 ()

Galerie (6)

Zajímavosti (2)

  • Filmový námět se odvolává k literární novele "Deadlier Than The Male" Jamese Gunna. (Conspi)
  • Claude Chabrol tvrdí, že snímka, napriek silnej knižnej predlohe, stroskotáva na ordinárnej réžii. Wise si jednoducho s materiálom nevedel dať rady a jeho film sa nedokázal minimálne vyrovnať literárnemu textu, z ktorého vychádzal. Chabrolovi vadilo, že Wise vníma zločin ako cieľ, a nie ako zámienku pre psychologickú či metafyzickú štúdiu. (Biopler)

Reklama

Reklama