Tvůrci:
Mike WhiteRežie:
Mike WhiteScénář:
Mike WhiteKamera:
Xavier GrobetHrají:
Jennifer Coolidge, F. Murray Abraham, Adam DiMarco, Meghann Fahy, Sabrina Impacciatore, Michael Imperioli, Theo James, Aubrey Plaza, Haley Lu Richardson (více)VOD (1)
Epizody(7)
-
Ciao (S02E01)
-
Italský sen (S02E02)
-
Sloní býci (S02E03)
-
In the Sandbox (S02E04)
-
That's Amore (S02E05)
-
Abductions (S02E06)
-
Arrivederci (S02E07)
Obsahy(2)
Biely lotos HBO z dielne vynikajúceho scenáristu, režiséra a showrunnera Mikea Whitea ponúkla tak prenikavý pohľad pod pozlátko luxusného havajského letoviska, že si nečakane vynútila druhú sériu. Osobití hostia a vskutku zaujímavý personál počas jediného týždňa presvedčil televíznych divákov, že dokonalosť turistov, široký úsmev zamestnancov aj idylickosť prepychového rezortu je úplná ilúzia. Teraz čakajte úplne nové tváre (až na citovú vydieračku Tanyu v podaní vynikajúcej Jennifer Coolidge) a inú destináciu, Sicíliu. Dej sa bude skôr než o dynamiku medzi „pánmi“ a „sluhami“ opierať o mýtus maskulinity a feminity a o motív žiarlivosti. (HBO Max)
(více)Videa (2)
Recenze (90)
Z Havaje se přesuneme na Sicílii, ale existenciální peklo boháčů a zbohatlíků zůstává. Jen je druhá série trošku méně konzistentní a méně úderná než série první a v mnoha ohledech za ní pokulhává. Pořád je to ale výborná zábava a "velká nádhera". Přijde mi, že se trošku spěchalo a kdyby se piloval scénář mohla to být perla. A už se asi nikdy nedozvíme, jestli Greg doprdele někoho má... Dávám čtyři vystajlované high class gaylordy. ()
První série měla atraktivnější prostředí Hawaie, tedy né že by Sicilíe nebyla krásná, ale ta hawajská exotika měla svůj půvab, ale musím říct, že druhá série má naopak zajímavější postavy, lépe vyhrocenější zápletky a celkově mě bavila o chlup více. Ze známých tváří potěší Theo James, Aubrey Plaza a návrat Jennifer Coolidge. Simona Tabasco v roli šlapky instant crush a za největšího sympaťáka je tu Will Sharpe, kterého mi bylo celkem líto. Ten jejich vztah byl celkem dost toxic. Na postavách tu divákovi opravdu záleží, jejich vývoj a jejich vztahy jsou velmi dobře scénaristicky napsané, úvodní znělku první sérii nesnášíte a poté ji milujete a závěrečnéj zvrat je opravdu víc než povedený. Velmi zábavná,chytlavá a návyková věc, jsem rád, že jsem tomu dal šanci. 8/10. ()
Podobně jako v předchozí sérií dostáváme nahlédnutí do života klientů a zaměstnanců pobočky hotelu White Lotus, tentokrát na Sicílií. Popravdě mi lokalita Havaje přišla ve spoustě věcech lepší (ve smyslu bizarnější), Sicílie už mi osobně tolik nenabídla. Musím nicméně vyzdvihnout skvěle vystižené kulturní stereotypy - američani uchcávajíc z italské architektury, jejich typická přetvářka a naivita v tom, že je všude budou brát s otevřenou náručí i sicilská (a konec konců i evropská z pohledu američanů) počáteční hrubost, která se mění v přátelskost a vřelost, jakmile je poznáte blíže. Přestože je konec mnohem dramatičtější, než v první sérií a oceňuji finální zvrat, tak nějak mi tam něco chybělo... Je taky docela možné, že už jsem po jedničce moc zhýčkaná, ale dvojka byla pro mě už taková trochu "rutina". Jasně, celej tento seriál je o vztazích a k tomu nevyhnutelně patří i sex, ale tak nějak toho už bylo moc. Vlastně o nic jiného, než o sex tam nešlo - sex / manželství / podvádění, všechny tři skupiny řešily to stejné. I tak ale nemám to srdce dát 2. sérií míň jak 4 hvězdy, bravurním finálem si to rozhodně zaslouží. Z postav se mi nejvíc líbila Daphne, čemuž sama nemůžu uvěřit, ale byla to tak drsně realistická a zároveň utěšující postava, že jí prakticky nemůžu mít nic za zlé. Naproti tomu jejího manžílka bych poslala... do moře. ()
Po 1. sérii, kterou jsme zhltli během pár večerů jsme hned navázali tou druhou. Ze začátku jsme si museli zvykat na nové postavy (krom korpulentní blondýny - ta tu svoji divnoblbost hraje tak skvěle, až mě místy docela srala, ale to byl záměr). Přijde mi, že druhá série ubrala na humoru a přidala trochu více lidského dramatu a napětí. Postavy mi příidou vykreslené ještě o trochu lépe než v té první. Je to zase skvěle vybudované a pocukrované záběry krásného prostředí Sicílie s vynikající hudbou. Finále opět graduje a poslední 2 díly to ženou celé zase k jistým pěti hvězdičkám. Už teď se těším na třetí serií, ať už ji umístí kamkoli na světě. ()
Není vůbec na místě srovnávat, která série byla v čem povedenější, tvoří spolu jediný celek, jenž v závěru druhé série exponenciálně znásobil svou výpovědní hodnotu. Vzájemně se dourčují, rozvíjejí, doplňují, posouvají a vyostřují svá sdělení, důvtipně, hravě i s mrazivou analytickou logikou, přičemž je - formálně velice odlišně budované a odlišně, ale naprosto stejně precizně a zodpovědně pracující s divákovým vnímáním a očekáváním - spíná neúhybný, konzistentní záměr provést diváka různými aspekty nemožnosti bohatých ani chudých (tj. žádných) lidí fungovat v čistotě úmyslů v mezilidské vzájemnosti a péči, důvěře, bezpečí a spolehnutí, v čisté lásce, jestliže se naše vztahy chtě nechtě budují v kapitalistickém světě drsně orientovaném na soutěž, úspěch, zisk, moc, postavení, výhody, úlevy..., tedy ve světě neodmyslitelné zištnosti a závislosti (v jakékoli podobě), v krutém světě, kde se individuální neúspěch, slabost, nemilosrdně trestá přinejmenším ztrátou důstojných podmínek k životu - ale kde nicméně jejich obstaráváním tak či onak ztrácí na důstojnosti život sám, jeho lidská hodnota. ***** Postavy se tak ocitají v modelových životních situacích, v nichž mohou s určitou mírou jistoty buď říci, že byly (případně jsou) podvedeny či podváděny, zneužívány, anebo to s určitou mírou nejistoty nikdy nemohou vyloučit. A před stejnou nejistotu je postaven i divák, nejen ohledně interpretace příběhu a vztahů a životních situací postav (která z nich nebyla využívána nebo někoho nevyužívala?), ale nezbytně i v reflexi vlastního života, hodnot a záměrů, ryzosti svých vlastních vztahů, rozhodnutí, cílů, motivací, konání - svého sebeurčení a své pozice mezi druhými. ***** Protože pokud v dnešním mocensko-finančním soutěžním systému nelze oddělit jejich systémovou výhodnost od jejich jedinečné lidské hodnoty, nikdy si nemůžeme být jisti nejen ryzostí úmyslů druhých lidí vůči nám, ale ani nezištností svých vlastních. ***** Mark White tne opět nelítostně a bez obalu do živého jako snad nikdo před ním a druhá série toliko posouvá závěry té první do ještě univerzálnějšího a krutějšího (ovšem žel i pravdivějšího) konstatování o možnostech a limitech aplikované lidskosti: Ukazuje, že holou pravdou o našem soudobém společenském zřízení je, že pokud lidské vztahy musí být z životní nezbytnosti vždy zároveň i transakční, osobně (resp. vzájemně či vícestranně) výhodné, existenčně zajišťující, nikdy si nebudeme moci být jisti, nakolik jsme ve veškerém našem jednání a rozhodování vedeni vypočítavostí a nakolik lidskostí - nelze od sebe nakonec nijak s jistotou oddělit, co konáme z lásky, soucitu, porozumění či touhy pomáhat a rozvíjet, a co je naše - ať už úspěšná či neúspěšná - strategie přežití na úkor někoho jiného. (Museli bychom nejprve nastolit úplně jiné, nesoutěžní a pro všechny existenčně bezpečné prostředí skutečně společného společenského zřízení.) ***** A aby toto bylo jasně zviditelněné, volí režisér v druhé sérii určitý odstup od postav a podtrhuje v jejich jednání modelovost, nedovolí nám se do nich a jejich "lidských" slabostí tolik jedinečně vžít jako v první sérii, abychom onen všudypřítomný osobní prospěch a vzájemné nevyloučitelné zneužívání nemohli přehlédnout. Tomu napomáhá i jiná práce se střihem, jistá vyprávěcí zkratovitost, schematičnost apod. To ovšem není nedostatek, ale další přednost tohoto nekompromisního dechberoucího počinu. *~ () (méně) (více)
Galerie (199)
Zajímavosti (8)
- Postavu Abby, Dominicovej (Michael Imperioli) odcudzenej manželky, s ktorou sa rozpráva po telefóne, nahovorila Laura Dern. (molcan2)
- Fotografia, na ktorú sa Tanya (Jennifer Coolidge) pozerá, zobrazuje Grega (Jon Gries), jej manžela, s Quentinom (Tom Hollander), jej homosexuálnym hostiteľom, ako mladých mužov, čo naznačuje, že tieto dve zdanlivo nesúvisiace postavy sú starí priatelia. (molcan2)
- Veštkyňa hovorí: "La pazzia ti porterà al suicidio," čo znamená "Šialenstvo ťa dovedie k samovražde." (molcan2)
Reklama