Reklama

Reklama

V roce 2552 bojují lidé na planetě Madrigal o nezávislost na Zemi. (SkyShowtime)

Recenze (62)

PauloZ 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Halo a.k.a. Robocop ve Star Wars světě. Vizuální stránka je chutná, ale pokud si tvůrci nedokážou vytvořit vlastní unikátní svět a jen doslova kopírují dávno viděné je alarmující fakt a totální potupa pro celý concept art department! Ale ať nechytračím. Při nástupu teamu Silver jsem měl husinu až na řiti, takže akce dobrá, obleky parádní.. za mě zatím dobré a uvidíme co bude dál! ()

gumbo 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Za mě zatím spokojenost. Chvílemi byl vidět nižší rozpočet a asi to pojede trochu v béčkovém módu, ale absence dlouhých proslovů, které se objevovali snad v každém sci-fi z poslední doby, je osvěžující. Spoustu věcí si musí divák odvodit a zbytek je celkem v tempu, takže není potřeba moc přemýšlet. O hereckých výkonech se zatím nedá mluvit, jelikož nebylo moc co hrát. Vizuál je takový nevyrovnaný. Uvidíme dál. P.S. Trochu mi to v něčem připomínalo Mandoloriana. 70% ()

Reklama

filmfanouch 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Existence populární videoherní série Halo šahá až do roku 2001, kdy vyšla první videohra ze série. Od té doby se pravidelně začalo mluvit o filmové adaptaci, motali se kolem ní Steven Spielberg, Guillermo del Toro či Rupert Wyatt, režisér Zrození planety opic. V jednu chvíli jí měl točit Neill Blomkamp pod produkčním dohledem Petera Jacksona, tvůrce trilogie Pán prstenů. Práce na Blomkampově Halo ovšem nakonec nikam nevedli a tak Jackson alespoň zkušenému animátorovi tehdy dal 30 milionů dolarů na jeho celovečerní debut District 9. Po všech těch letech poté oficiálně na adaptaci došlo, jen místo filmu došlo na seriál. Paramount+ v úspěch tohoto seriálu věří, dávno již seriál prodloužil pro 2. sérii, pilotní díl Halo byl nejsledovanější premiérou na Paramount+ od jejího spuštění a Paramount+ tak aktuálně může trápit klasický fakt, že jsou fanoušci videoher tak trochu pohoršeni nad tím, že si jde seriálové Halo tak trochu svou cestou a nejde o adaptaci jejich oblíbené videoherní série. Osobně jsem v tomto případě laikem, protože jsem Halo nikdy v životě nehrál. Znal jsem design ústředních postav, věděl jsem o tom, že filmovou adaptaci chystal Blomkamp a řekl jsem si, že zajímavá podívaná by z toho vylézt mohla (i když bych možná radši viděl zfilmovaný Starcraft). Jestli má být poté seriálové Halo hlavní vlajkovou lodí celé Paramount+, čekal bych možná přeci jen víc a v následujících 8 epizodách 1. řady je rozhodně prostor pro zlepšení. Přesto ovšem rozhodně vše není úplně černé. Ze seriálového Halo rozhodně čpí něco jako potenciál. Rozpočet na 1. sérii měl vyjít na 200 milionů dolarů a Halo díky tomu vypadá poměrně výpravně. V průběhu to dokáže částečně evokovat například Mandaloriana a pár dalších sci-fi seriálů z nedávné doby, do ústředního konfliktu mezi lidstvem a Covenanti je divák vhozen prakticky okamžitě, nedochází k nějakým úvodním vysvětlivkám či flashbackům. V tomto případě platí to známé proklaté ´´ hráči her vědí, co se děje, nepolíbení budou chvíli dutat a snažit se vše pochopit za pochodu ´´.  Pablo Schrieber v ústřední roli Master Chefa vlastně nemá moc hereckých příležitostí, jeho Master Chef nemá žádné emoce, řekne pár slov a především velmi rychle shodí svou masku. Ve srovnání s tím, jak Mandalorian těží z designu ústředního hrdiny, ponechává ho většinu času záhadným a Pedro Pascal se dokáže herecky vyřádit i přes fakt, že mu není vidět do obličeje a vše musí prodat svým hlasem, tady ta práce s ústředním hrdinou, který by měl utáhnout celý seriál prozatím dvakrát nefunguje. V podstatě nikdo ovšem herecky dvakrát nezaujme, herecké výkony působí strašně bezduše a chladně.  Platí, že jsem laik, kterému je úplně fuk, jak moc se Halo drží videoher (údajně si jde skutečně velmi svou vlastní cestou). Za režií pilotu stojí Otto Bathurst, tvůrce strašného Robina Hooda s Taronem Egertonem a Jamiem Foxxem v hlavní roli, alespoň akční scény ovšem Bathurst tehdy zvládl. A ty zvládá i tady. Akce nerve koule, není dvakrát velkolepá, ale je poměrně fajn. Nedá se sice mluvit o tom, že by Bathurst naplno vytěžil potenciál, minimálně sledovat Master Chefa v akci ovšem není dvakrát marné.  Výprava zatím není dvakrát marná a nepůsobí vyloženě ochotnicky. Ano, od seriálu za 200 milionů dolarů by člověk možná chtěl trochu víc, nutno ovšem dodat, že se oněch 200 milionů dolarů muselo rozdělit na 9 epizod (přesto takový Mandalorian s údajně zhruba polovičním rozpočtem na sérii dokázal už v první epizodě vypadat velkolepěji). Jako pozitivum se dá brát, že se to celé dá v rámci dalších 8 epizod budovat, lépe představit celý svět a především vytěžit potenciál.  Pilotní díl Halo není marný. Má své světlé momenty, naznačuje slušný potenciál a minimálně rozpočet na tom vidět je. Efekty možná nejsou nejsilnější, akční stránka není nejrozmáchlejší, přesto se dá věřit, že si seriálové Halo na konci své (první) cesty svou existenci obhájit dokáže....... () (méně) (více)

dO_od 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

// To nejdůležitější - tedy akce - je tady zároveň to nejmarnější. Drama v pozadí připomíná horší Expanzi, výpravou je to možná ještě níž, a co se obsazení týče, i blbá Nadace od Appleu na tom byla líp. Po relativně lákavých trailerech tak přichází veskrze znechucení, a do dalších epizod bych se musel hodně přemlouvat. 3/10 ()

kenkaku 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Pocity rozporuplné. Jsme jakože v 26. století, ale na planetě Fň mají lidé auta z 21 století a AKčka (?!). Zamyslel se vůbec někdo nad tím jak moc debilní to je? (“V roce 2022 na nás naběhli s mušketami a kryli se za vozovou hradbu…”). Přemýšlí u toho scénáře vůbec někdo? Co také hned praští do očí je zcela debilní multikulturní casting (vážně na diverzita si dají pozor a na scénář ne?) a celé to podtrhuje otravná asiatka. Jak já se zaradoval nad Článkem 72… a ono zase prd. Dále každý ortodoxní “Hejlista” musel jít do mdlob, když při první příležitosti šla helma dolů. Co bez debaty potěší je vizuál. Ty peníze jsou sakra vidět. Vyvážení epizody také funguje (akce vs vata), takže jako obvykle dávám optimistický nadprůměr s tím, že pro další epizody zpřísňuji hodnotící optiku. ()

Galerie (30)

Zajímavosti (7)

  • Energetický štít Master Chiefa (Pablo Schreiber) při přestřelce zkolabuje pod zátěží a Master Chief je donucen se dočasně ukrýt, aby se štít zregeneroval. Jde o odkaz na herní mechaniku dobíjení štítu a seriál dokonce používá stejné zvukové efekty pro dobíjení štítu jako hry. (spacemaster)
  • Můžeme zde vidět head-up displej uvnitř Master Chiefovi helmy, který je prakticky identický jako ten ve hře. (spacemaster)
  • Plazmová pistole mimozemšťanů, kterou Master Chief (Pablo Schreiber) použije k zastavení jednoho z útočníků po výstřelu, vypouští páru stejně jako ve hře. (spacemaster)

Reklama

Reklama