Recenze (319)
William a Kate (2011) (TV film)
Roztomilé, překvapivě koukatelné, místy vtipně kýčovité... v celkovém kontextu poměrně příjemné. (A filmový William minimálně nezačal plešatět!)
Ledové ostří 4: Oheň a led (2010) (TV film)
Překvapivě příjemný televizní zážitek. Se skutečným krasobruslením to sice nemá moc společného, zcela předvídatelný příběh se ubírá ve vyjetých kolejích původních dílů (ne, skutečně nečekejte vůbec nic originálního), ale chemie mezi hlavními představiteli funguje na jedničku a čínský trenér je takový vtipný bonus. Plus na Brendana se opravdu velmi, velmi dobře kouká. Takže pokud nemáte přehnaná očekávání, tenhle film vám zaručí pohodových 90 minut romantiky a zvuků bruslí škrábajících o led.
Aladin (1992)
Až moc kopíruje osvědčené modely z Krásky a zvířete, včetně hudby. Což neznamená, že je to špatná Disneyovka... Jen Beauty and the Beast je o třídu lepší.
Vraždy v Yorkshiru: 1983 (2009) (TV film)
Podle místních hodnocení by se zdálo, že nejlepším dílem trilogie je 1980. Není tomu tak. První díl (1974) táhne skvělý Andrew Garfield, kterému vehementně pomáhají Rebecca Hall a Sean Bean. Hlavní hrdina dílu druhého (Paddy Considine) není dost výrazný ani dost sympatický na to, aby mě jeho příběh víc zaujal, a totéž platí o zbytku obsazení. Třetí díl, rok 1983, trilogii krásně završuje a uzavírá, dovysvětlí některé nejasnosti z předchozích filmů, i když ve všem jasno taky neudělá a mezi současností a flashbacky je tak neostrá hranice, že v podstatě není jasné, co se děje teď, co je vzpomínka a co si hrdinové jen představují. Celkově mi tedy přijde nejlepší díl první, který je nejpřímočařejší a má největší spád. Především ale nechť tato trilogie slouží jako důkaz toho, že i v Británii umí natočit retro, a jak!
Smrt a život Charlieho St. Clouda (2010)
Kniha, podle které je film natočený, má ohromný potenciál. Při jejím čtení jsem si stokrát říkala: páni, tohle bude vypadat skvěle ve filmu! Nebo: už se nemůžu dočkat, až tenhle dialog uvidím zfilmovaný! Film ovšem předloze úplně nedostál. Může se sice pyšnit skvělou kamerou, která skýtá plno krásných scenérií a barev, a herecké výkony taky nejsou špatné, ale chybí tomu něco, co mě nutilo knížku nedat z ruky a dočíst ji do konce na jeden zátah. Došlo tu k příliš mnoha (i když na první pohled drobným) změnám. Navíc dojem táhne dolů poněkud nepovedená hudba. Ale Zac Efron je krásnej a má vždy perfektně upravené vlasy, a za to je hvězdička navíc.
Romantici (2010)
Hudba nebyla špatná. Všechno ostatní bohužel ano.
Království zvěrstev (2010)
Možná to bylo tím vínem... ale mně se tenhle film vážně líbil. Až do konce. Rozhodně lepší než většina filmů, které letos jsou nominované na Oscara. Bezchybné herecké výkony, skvělý australský přízvuk a úžasný soundtrack. 4,5*
Černá labuť (2010)
Dodatečně snižuju hodnocení o hvězdičku, protože jsem zjistila, že už si z filmu nepamatuju nic kromě několika nechutných a/nebo trapně směšných scén. A rozhodně se nepovezu na vlně hypu, která tenhle film velebí až do nebes. Není špatný, ale jen díky Natalii Portman a Vincentu Casselovi. (A taky nemám ráda Labutí jezero.) Dodatek: Nikola Márová, primabalerína Národního divadla, která za dvojroli labutě v Labutím jezeře dostala cenu Thálie, byla s Černou labutí taky velmi nespokojena, říká, že film je přehnaný, nerealistický a baletní prostředí líčí zcela zkresleně a pokřiveně. Což sice může být umělecká licence, ale skutečná baletka asi ví, o čem mluví. Takže když už balet, tak opravdu radši ten skutečný.
Restrepo (2010)
Skutečně se nabízí srovnání s Hurt Locker (Smrt čeká všude), ale Restrepo je mnohem lepší. Tohle je totiž realita. Tohle nejsou herci hrající si na vojáčky a domorodce, ale opravdoví lidé. Tady je doopravdy vidět zbytečnost jakékoliv války. Zajímavý komentář: Kryšpín
Tmavý chléb (2010)
Skvělý film. Není co vytknout, vážně. Herci jsou dokonalí, atmosféra hutná, po celou dobu se pohybuje na hranici lidových povídaček, tutlaných polopravd a intuice, přesně tak, jak to cítí hlavní hrdina. A nikdo ve skutečnosti není tím, kým se zdá být. Tenhle film mě prostě chytil a nepustil; je vidět, že Katalánci opravdu zvládají řemeslo! Jen víc takových!