Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Animovaný
  • Sci-Fi

Recenze (288)

plakát

Ženy v běhu (2019) 

Příběhy mega-schématické, ale mile podané, vtipy na úrovni hospodského primitiva, ale efektivně "prodané". Přijdete si trochu provinile, že vás to baví, ale mezi českými komediemi "pro ženy" je to pořád (bohužel) nadprůměr. 55%

plakát

Ví o tobě (2021) (seriál) 

Vcelku průměrná "vztahovka", jejíž celkový dojem ale výrazně zlepšuje nečekaně fantasmagorické finále. Není to sice kdovíjak geniální, ale pokud máte chuť na netradiční červenou knihovnu a baví vás zvučně britské přízvuky, rozhodně by šlo vybrat i hůř. 70%

plakát

Liga spravedlnosti Zacka Snydera (2021) 

Radost i smutek. Radost z toho, že snad poprvé v historii dostal režisér možnost dokončit studiem zpaskvilený film podle své původní vize, a to díky ohromné podpoře komunity fanoušků. Radost z toho, že Snyderova DC trilogie, která před lety triumfálně začala Mužem z Oceli, se konečně dočkala důstojného ukončení. Radost z ohromného příběhového rozmachu, ze kterého by se některé scény určitě daly vystříhat nebo mohly dopadnout lépe, ale kde všechny postavy a vypravěčské linky dostaly náležitý prostor. Radost z pořádně nabušeného audiovizuálu, drsně R-kové akce, a opulentního i (ve správných chvílích) emocionálního superhero spektáklu. Radost z decentního humoru, který sice ne vždy funguje, ale přinejmenším se oprostil od hrůz typu "Flash a brunch". Ale smutek z toho, že s největší pravděpodobností jde o definitivní sbohem Snyderově komiksárnám, že DC filmy budou dál především kopírovat Marvel, a že všechno to nastiňování apokalyptické "Injustice" linky k ničemu nepovede. Objektivně 80%, ale vzhledem k okolnostem tu hvězdičku přidám

plakát

Monster Hunter (2020) 

První třetina fajná survival řežba ve stylu "příšery versus vojáci", zbytek filmu pseudo-anime haluzovina s Ronem Perlmanem v nejhorší paruce všech dob. Můj šálek čaje to určitě není, ale na ty CGI potvory se alespoň koukalo celkem dobře. 45%

plakát

Čističi vesmíru (2021) 

Korejská melanž Pátého Elementu, Strážců Galaxie, Elysia, a Firefly/Serenity, který ale nedosahuje kvalit ani jednoho. Na vině je především slepencový scénář, nepřesvědčiví herci, přestřelený záporák, nepřehledná akce, nefunkční humor, a plus mínus půlhodina hluchých míst v ději. Pokud ale z nějakého důvodu prahnete po velkolepém východním scifku, jsou Čističi o poznání koukatelnější než nedávná The Wandering Earth. 55%

plakát

Wonder Woman 1984 (2020) 

Možná je to frančízová únava, ale i jako dlouhodobý fanoušek DC filmů jsem z nové Wonder Woman trochu zklamaný. *** Co se nepodařilo asi nejvíc je scénář. Ten se opět zabývá rozpory v lidské přirozenosti, ale tentokrát už příliš vrství klišé a obsahuje nemálo hluchých míst. Hlavní myšlenku filmu ("člověk by měl přemýšlet nad důsledky svých přání, a nechtít co nejde") navíc artikuluje celkem neohrabaně. Finální "soubojopokec", kde má tématický oblouk dospět k nějaké katarzi, tím pádem vyznívá značně antiklimakticky. Navíc, obdobně jako třeba Maleficent 2 nebo Frozen 2, se ani WW84 moc netají anti-trumpovskou agendou, ale do příběhu to naštěstí jakž takž sedne. Co funguje naopak asi nejlépe je romatická linka s Chrisem Pinem, ale tu zas trochu kazí špatně vysvětlený mechanismus jeho "zmrtvýchvstání". *** Zdařit se mohla víc i technická stránka. Zimmerův soundtrack rozhodně nezklamal, ale přišel mi generičtější než jeho předchozí DCEU počiny, a navíc v kličových momentech vykrádá ikonické motivy z Murphyho Sunshine, nebo z vlastní Dawn of Justice. Zamrzelo také nepříliš přesvědčivé CGI v akčních scénách, leckdy horší než v (levnějším) prvním díle. Vzhledem ke cameu Lindy Carter šlo možná o úlitby osmdesátkové Wonder Woman, ale nevím, jestli to bylo šťastné rozhodnutí. *** Ne všechno funguje ani herecky. Chris Pine šarmu nepozbyl, ale nemá moc prostoru být něčím víc než rekvizitou. Gal Gadot je zase jako Diana pořád stejně impozantní i naivně insipirativní, ale osmdesátkové zasazení jí oproti temnější stylizaci WW1 nebo BvS nedává možnost tak vyniknout. Navíc ve Snyderově filemch její bojové scény mají o poznání větší sílu. Rozpačitý jsem byl i ze záporáků, kteří sice jsou zajímavě narativně podáni, ale zatímco Kristen Wiig předvádí úctyhodný herecký rozsah, Pedro Pascal ukrutně přehrává. *** Celkově je tedy Wonder Woman 1984 rozhdně koukatelným filmem do kterého evidentně šla spousta snahy a prostředků, ale oproti prvnímu dílu bohužel nejde nevidět znatelný pokles v kvalitě. 65%

plakát

Greenland: Poslední úkryt (2020) 

Sympaticky komorní apokalyptické scifko, s uvěřitelnými postavami i zvraty, a bez zbytečného "disaster porna" a absurdně těsných úniků před pukající zemí a ohnivými dešti. Film by určitě zanechal lepší dojem bez zbytečně doslovného konce, a těch amerických klišé je chvílemi dost, ale pokud je vám v tomhle žánru bližší třeba Seeking a friend for the end of the world než 2012, Greenland určitě nezklame. 70%

plakát

Code 8 (2019) 

Něco mezi X-Meny a District 9, jen s méně uvěřitelným zasazením a nepříliš vydařeným obsazením hlavní role. Jinak se ale na Code 8 kouká o poznání lépe, než na lecjakou mnohohánosbně dražší Hollywoodskou sci-fi. 70%, zaokrouhleno nahoru za efektivně využitý rozpočet.

plakát

Mulan (2020) 

Žádný "černošský" drak, zajímavá postava čarodějky (která nakonec bohužel zůstane nevyužita), a kraťoučké cameo Ming-Na Wen - tyhle tři věci mě na nové Mulan potěšily. Prakticky ve všem ostatním je to bohužel znatelné zhoršení oproti předloze. Téměř nulová povahokresba a vývoj postav, prkenné herectví, rutinní režie, šroubované dialogy, nezajímavá scénografie, přeplácané kostýmy, přestřelené střihy - šlo by pokračovat dlouho. Mohlo by sice být sympatické, že tvůrci tentokrát nekopírují animovanou klasiku slovo od slova, ale když pak v titulcích děkují správcům Uyghurských koncentráků, smrdí to chladným kalkulem ještě víc. 45%

plakát

Tenet (2020) 

Zapomeňte na přehledně systematické mentální gymnastiky z Inception nebo Interstellaru, s Tenetem se Nolan ze všeho nejvíc vrací k Mementu. Opět totiž vypravěč neustále nutí diváka tápat co se vlastně děje, a každá odpověď (včetně úplného závěru filmu) vyvolává tři další otázky. Opět také sledujeme Protagonistu s nejasnou minulostí, který neví co se vlastně děje, ale zároveň je tak nějak podivně nad věcí. *** Tenet ale místo nespolehlivého vypravěče operuje s relativitou časového kontinua, a ještě syžet připepřuje kulometnou expozicí a přehuštěnou akcí. Když pak nevyhnutelně dojde na hlášky, že nemá cenu řešit paradoxy, protože co se stane, to se stane, film jen potvrzuje, co se od diváka čeká - nesnažit se to celé rozklíčovat, a jen se nechat opájet perfektní řemeslnou stránkou a grandiozními sci-fi koncepty. Trochu jako Michael Bay, ale invertovaný, protože si u toho alespoň přijdete chytře. 80%