Recenze (962)
Walter Mitty a jeho tajný život (2013)
Feel good film s Benom Stillerom v "dospelejšej" roli, dychberúcou scenériou a príjemným soundtrackom (hlavne José tomu dodáva atmosféru). Len škoda tej občasnej predvídateľnosti.
Taxi 4 (2007)
Prvé dva filmy svižne bežali, tretí pokulhával, tento sa už vlečie z posledných síl s tuberou v terminálnom štádiu. Veľa kecov, málo akcie a aj ten humor už je ohratý.
Vodouch (2020)
Film mi námetom až nápadne pripomínal Bridge to Terabithia, ktorý ale bol kvalitou niekde úplne inde. Príbeh fajn, avšak do istej miery predvídateľný a s trocha presladeným záverom. Škoda, že námet viac nerozpracovali.
#Žiju (2020)
Kórejský zombie horor s dobrou hudbou, zopár zvratmi a sympatickou hlavnou dvojicou. V deji sa síce našlo pár nezrovnalostí, aj tak sa na to ale pozeralo dobre.3,5*
K zemi hleď! (2021)
Od filmu s takýmto hviezdnym obsadením som čakal viac. Základná myšlienka o tom, že ľudia sú schopní ignorovať problém aj napriek dôkazom a zobudia sa až o päť minút dvanásť bola dobrá. Prehlušil to však nekonzistentný príbeh, niektoré postavy sa vyslovene správali ako korunovaní idioti a dosť vadila až prehnaná amerikanizácia (USA ako stred sveta, ak nie pomaly stred vesmíru). WTF záver pôsobil ako z nejakej prvoplánovej komédie.
Vzpoura (1967)
Komorná samurajská love story, v ktorej sa podpantoflák Isaburo vzbúri nielen proti svojej manželke ale aj nezmyselným rozkazom svojho pána. Dilema medzi zachovaním lásky syna k jeho žene za cenu zničenia cti rodiny a počúvnutia príkazov za cenu zničenia partnerského vzťahu. Práve komornosť dodávala filmu na sile. Mohol však byť tak o štvrťhodinku kratší, miestami sa fakt vliekol.
Vánoční koleda (2009)
Animovaná adaptácia nesmrteľnej dickensovskej vianočnej klasiky. Vizuálne pôsobivé spracovanie s depresívnym a temným nádychom a trocha presladeným záverom. Akurát škoda odfláknutého spracovania ducha minulých Vianoc v porovnaní s ostatnými. Duch budúcich Vianoc mal aspoň tú správnu tiesnivú atmosféru.
Kameňák (2003)
Aj po toľkých rokoch tento film exceluje v rámci odpadu českej kinematografie. A to odvtedy vznikli kvantá iného filmového odpadu. Primitívny humor útočiaci na najjednoduchších ľudí a najnižšie pudy. Je ešte smutnejšie, že toto zverstvo malo takú obľubu u divákov, že sa dočkalo niekoľkých pokračovaní.
Tlusťoch (2020)
Trocha netradičný vianočný film. No dobre, trocha viac. Santa vo finančnej kríze pracujúci pre armádu a záporák, ktorý vyzerá, akoby vzali hlavu Zaca Effrona a namontovali ho na telo dvanásťročného fagana. Inak je fakt absurdné, že Gibsonovi, ktorý bol pred pár rokmi známy svojim otvoreným antisemitizmom a rasizmom dali za filmovú partnerku černošku. Ale pohľad na životom zdeptaného Santu, ktorý ide na férovku s nájomným vrahom sa len tak nevidí.
Dej mi své jméno (2017)
Timotheé Shablagoo, gay (bi?) letná romanca tiahnuca sa pomalým nenásilným tempom, atmosféra letného Talianska a product placement na mizernú taliansku kávu. Na film sa pozeralo dobre, mohol však byť aspoň o štvrťhodinku kratší.