Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Akční
  • Drama
  • Krimi
  • Dokumentární

Recenze (333)

plakát

Bezpečný přístav (2013) 

Ze Sparksových filmů, co jsem zatím viděl, je určitě nejvíce nepředvídatelný a dobrou polovinu jsem si nebyl jistý, co se tam odehrává na pozadí (resp. v minulosti). A i když skončí, tak je tam ještě jedna zápletka, která je nenápadná, ale velice potěší. I postavy jsou dost sympatické. A herci taktéž. Tak proč jen tři hvězdy? Kdyby měl film cca 90 minut, dal bych i ty čtyři, bohužel v dvouhodinovém formátu nedokáže držet tempo a místy je těžkopádný. Navíc to vyvrcholení je pak vlastně docela dost rychlé. Takže se hodinu a půl čeká na konec, který je pak pryč za pět minut. Proto je tento film na tom největším pomezí tří a čtyř hvězd, v mé "kategorizaci" to ale spadne ještě na tu trojku.

plakát

The Disaster Artist: Úžasný propadák (2017) 

Natočit parodii na nejhorší film na světě, když máte jako předlohu tak komickou osobu, jakou je Tommy Wiseau, nemůže být moc těžké. Bohužel jsme se tu nedozvěděli dohromady nic moc zajímavého a nejvtipnější byly 1) ukázky remake scén z původního filmu a 2) jak Tommy přišel k hlášce "You're tearing me apart, Lisa!" Bohužel jinak je výživnější i sekce Zajímavosti u The Room tu na ČSFD. Místo popisování kompletního kontextu, tedy co předcházelo samotnému natáčení, by možná bylo zajímavější detailněji popsat průběh natáčení a proč ve scénáři bylo to, co tam bylo.

plakát

Pokoj (2003) 

The Room je hodně špatně natočený film o ničem. Hrozná zápletka, hrozní herci, hrozný scénář, hrozné kulisy, hrozné scény, hrozně navržené postavy, hrozně propojené scény... Prostě všechno špatně. Ne nadarmo se říká, že tohle je ten nejhorší film. Navíc nemůžu uvěřit, že to, co vypadá zhruba mezi 1985-1992, je rok 2003. Chtěl jsem vybrat ten nejpitomější dialog, monolog či scénu, ale nejde to. Všechny jsou tak špatné. Určitě doporučuju jako drinking game a pít vždy, když se řekne, že Mark je Johnnyho nejlepší kámoš.

plakát

Creed II (2018) 

Obsahuje spoilery. I druhého Creeda jsem se bál. Přestože jedničkou nastavili vysokou laťku, přestože Stallone psal scénář a přestože scenáristicky těží ze silné čtyřky, říkal jsem si, že je otázkou času, kdy přijde Creedův "bájný Rocky V". A bohužel přišel právě teď. Co ve filmu funguje: Za prvé Rocky. Za druhé postava Rockyho. Za třetí Rocky. To je postava, na jejíž osud čeká úplně každý. Snad i ten, který předchozí filmy neviděl a zná ho jen z doslechu. Ale i ten Rockyho zná, Rocky je tu s námi 42 let a je to jednoduše a prostě kult. To, co Star Wars staví na generacích, kdy jsme srkz 8 dilů viděli 100+ let, tady je to vystavěné na životě jednoho člověka od nějaké třicítky do zde 73 let. Co dál funguje, tak Rockyho návrat do rodiny a Milo Ventimiglia, který si zopakoval roli Rockyho syna. To byla jedna z nejsilnějšího scén za celých těch 42 let. Víc než všechny vyhrané tituly a souboje. Co dále funguje, tak odkaz do minulosti a rodina Dragových. Snad jen škoda, že z těch 130 minut není stráveno víc času právě s nimi. Dokonce ani možnost pojmenovat film Drago a brát ho celý z pohledu Dragových by nebyl úplně na škodu. Stejně tak krátká přítomnost Dragovy matky. Tyhle scény si zasloužily více rozvést. Na filmu naopak nefunguje hodně kecání o tom samém. Creed tyto scény utáhnout nedokáže, nemá tak těžkou historii, aby mohl vůbec smýšlet tak, jak smýšlí. Vyloženě směšně pak působí scéna, kdy jede s Rockym na pouštní boxerský bootcamp... WTF?! Boxeři sem jedou najít znovu sebe sama? Co to je?! To byla asi ta nejhloupější scéna z celé Rockyho ságy. Co tedy stojí za pozitivní zmínku, která nečerpá z historie, tak snad víc použití Rockyho klasické hudby? Sakra, ale ne, to taky čerpá z historie a navíc v jedničce se snažili vystavět svůj vlastní hudební styl. Sakra. Ale tak celkově to nebylo úplně zlé, jen se současnou náplní to celé šlo zvládnout za standardní hodinu a 40 minut. U lépe promyšleného scénáře by mě pak těch 130 minut tolik nemrzelo. No a na závěr snad už jen žebříček všech Rockyho filmů (od nejlepšího): R.VI, R.I, R.II, R.IV, C.I, R.III, C.II, R.V

plakát

Mladí zabijáci (2018) 

Tento film se to snaží hrát na všechno strany. Chce mít akci, chce mít vyzývavost, chce mít hluboké téma, chce se zavděčit všem minoritám. Podle mě tím ale dosahují průměrného výsledku. Kdybychom téma trochu odlehčili a dali větší prostor akční sekvenci, mohli jsme mít super akční komedii. Kdybychom naopak ubrali trochu té obscénnosti, mohli jsme mít zajímavý film na uvažování. Takhle je to ovšem krok dopředu a zároveň krok zpátky. Proto pouze tři hvězdy. PS: Finální orchestrální hraní We Can't Stop od Miley bylo super!

plakát

Jack Ryan - Season 1 (2018) (série) 

1. série: Hodně podobné minimalistickému Night Managerovi, ale s akčními prvky Bourna (nebo spíš Green Zone?). Hugh Laurie byl určitě větší záporák než Ali Suliman, ale zas na druhou stranu preferuji Johna Krasinskiho a Wendella Pierce oproti Tomu Hiddlestonovi. I přes pár nelogičností a naopak pár ulehčení si situací (Suleiman na konci udělá plno chyb, přestože na začátku by tak diletantské chyby neudělal) se jedná o dobrou podívanou a těším se na druhou řadu.

plakát

Concorde (2016) (TV film) 

Historie Concordu popsaná pěkně postupně. Bohužel se vyhnuli srovnání s Tupolevem, ale oproti podobnému dokumentu právě o TU-144 nabídli zase větší pohled do techniky letadla. Taktéž se v dokumentu moc nemluví o nehodě, která přispěla ke stažení letadla z provozu. Jinak ale pěkně zpracovaný dokument. Nejsilnější myšlenka celého dokumentu, jak už píše Norfice, je poznámka, že cestující z Francie/UK do USA díky časovému posunu přistáli dříve než vzletěli. (K dispozici na YouTube.)

plakát

Boj o nadzvukové letadlo: Pravda o letounu TU-144 (2005) 

Pěkně popsaná historie Tupoleva v letech. Včetně popsání politického tlaku a posunu. Sice mi to v některých případech popravdě připadalo jako menší ruská propaganda (např. když vehementně bránili, že nic z TU-144 není okopírované z Concordu), ale občas zase uznaly svoje chyby. Kde je pravda se asi už nikdy nikdo nedozví, je to každopádně zdařilý dokument o Tupolevovi. Dozvěděl jsem se díky tomu i o americkém supersoniku od Boeingu, který nikdy pořádně nepoznal světlo světa. (Dostupný online na YouTube.)

plakát

Žraločí tornádo 6 (2018) (TV film) 

Je to tu, poslední žraločí rodeo je za námi. První polovina jde určitě ve šlépějích lichých dílů, které byly vždy kvalitnější. Mám takový pocit, že ty dinosaury snad úmyslně udělali zlé. Gil a jeho helma, pomrkávání po historických postavách, Divoký západ. To všechno se daří poslednímu Sharknadu parodovat, přestože Sharknado tam už očividně prim dávno nehraje. Zhruba v 55. minutě, kdy se začne opravovat Novina minulost, se ovšem začínají zdivočelé vody uklidňovat a děj upadne to nudné splácaniny. Planet of the Aprils (kromě jména, to bylo fajn) nestojí za nic, a Steve už řeší totální hovadiny opravdu o ničem. Ve výsledku jde tedy o takové semi-dobré zakončení, s dobrými i zlými momenty. Určitě nepřekonává třetí Sharknado, které je jednoznačně nejlepší, ale určitě překonává ty z horších Sharknádích dílů. Závěrem Sharknádí žebříček: 3, 1, 5, 6, 4, 2.

plakát

Máš ji! (2018) 

Tak tohle je zatím asi největší komediální zklamání roku 2018. (Jinak řečeno, Baywatch právě tagnul Tag.) Sice ve filmu hraje hodně hvězd, ale je to tak nějak úplně o ničem. Slabé 3*.