Recenze (3 482)
Stručné dějiny vyhlazování (2021) (seriál)
“Niektoré veci sú tak zlé, že úplne stačí, že sa stali.” Ja myslím, že za posledné storočie a súčasnosť máme dôvodov na mindráky až dosť. Je určite komfortnejšie nepripomínať si tie staré. Určite aj preto, že to často slúži k relativizovaniu holokaustu. Na druhú stranu potom nefňukajte, keď pôjde k zemi ďalšia zo sôch hrdinov bielej histórie.
Cizinec (1967)
Hodne presná adaptácia, spolu so Snovou novelou jedna z najpresnejších, vrátane celých dialógov a bezchybne obsadených postáv. Akurát Mastroianni sa mi na toho úradníka moc nehodil, ale kto ja som, aby som kritizoval obsadenie Mastroianniho, že?! A má to atmosféru, ako všetky staré talianske filmy. Iba ten záver bol na papieri údernejší. Každopádne, ja mám od Camusa radšej Pád.
Ptáci z ráje (2021)
Béčkový pokus o mix Showgirls a Mulholland Drive, sebaisto lapajúci po každom klišé, ktoré letí okolo. Strašne ohraté, neuveriteľne napísané a zmäteno natočené. Jedna hviezda, že mám rád Dianu Silvers (minule sa dokonca objavila na Sad Girl with Laptop ❤️), druhá za hudbu. Ps: Neonacistický primitív Arsenal88 evidentne nepochopil ani toto, ani Black Swan, na druhú stranu film spomína aj incest, tak sa aspoň mal s čím stotožniť.
Stručné dějiny vyhlazování - 3. část: Zabíjení na dálku aneb... jak jsem si nesmírně užil výlet (2021) (epizoda)
Tak táto epizóda už malinko demagogická bola (použitie filmu z roku 2005 pre ilustráciu obsadzovania černochov do vedľajších, “umieracích” rolí; Segment o tom, ako Darwin síce nebol rasista, ale… Chápem pointu, ale je nešťastne podaná.). Pre toto hviezda dole.
Forensic (2020)
India, no. Na nepripraveného diváka to môže pôsobiť ako mix CSI Miami, juhokorejského dojáku, japonského hororu a kolumbíjskej telenovely. Zhruba rovnako smiešne, ako zábavné. V pohode soundtrack.
Neviňátka (2021)
Kvalitná trauma.
Cesta (1971)
Zo všetkých filmových tém mi príde pokrytectvo návratu človeka k prírode asi najvziadlenejšie. V akomkoľvek prevedení je tá myšlienka skrátka stupídna. V tomto prípade sa ale prikláňam k vyššiemu hodnoteniu, pretože ma to nenudilo, aj keď je to lyrický, nedejový film. Pretože nie pomalé, ale tiché filmy sú skutočná nuda! Walkabout je krásne natočený (z dnešného pohľadu ako taký surovejší Malick), plný krásnej hudby a krásnej herečky. Ani s ním netreba súhlasiť.
Rodina Nessových (1984) (seriál)
Už som tak starý, že môžem hovoriť, že si niečo nepamätám, lebo som to videl 30 rokov dozadu. https://youtu.be/6ARKlo-GBgQ
Newsroom - Série 3 (2014) (série)
Nepáčilo sa mi, akým lenivým spôsobom sa vysporiadali so zakončením seriálu. Ale aj tak som na konci reval.
Vřískot (2022)
“Fucking hand sanitizer?!”