Recenze (912)
Captain America: Občanská válka (2016)
Po delší době opět jeden z komixů, který zaujme i něčím jiným, než jen nekončící snahou překonat vše co jsme dosud viděli od superzbraní hromadného ničení až po létající-padající města. Zde rozehrává napínavou, a hlavně nenudící, smršť plnou zajímavých postav a obsahuje překapivě i scénář zaplněný, světe div se, smysluplnými a vtipnými dialogy. Ant-man byl po dlouhé době první svěží vlašťovka, nový Spiderman mě přesvědčil, že možná bude mít smysl už třetí restart a rozpol mezi Tony Starkem a Kapitánem Amerikou byl prostě přirozený a v jistém slova smyslu, nenásilný, uvěřitelný. 79 %
Orel Eddie (2016)
Vlastně docela milej příběh o odhodlání jít si za svým snem, který tu již párkrát, v podobě jiných sportovních filmů, byl. Určitě se ale nedá upřít originalita v podobě hlavního představitele, dobová atmosféra a skutečnost, že ten šílený scénář vychází z reálných událostí. Minimálně mě to donutilo jít na wiki a něco si o tom přečíst. 65 %
Soumrak mrtvých (2004)
Začátek mě opravdu hodně chytnul, ale postupně to celé tak nějak zuačalo upadat a ke konci jsem se už vcelku nudil. Takový Zombieland mě bavil mnohem víc. 60 %
Nejvyšší nabídka (2013)
Na začátku skvěle budovaná atmosféra tajemného příběhu starého domu a jeho majitelky, poodhalovaná poněkud podivínským, ale o to zajímavějším, hlavním hrdinou, která se bohužel v druhé polovině zlomí v snadno odhadnutelný scénář, o kterém člověk celou dobu doufá, že tak triviálně to snad skončit nemůže. Je to škoda, takhle "jen" 70 %
Testament mládí (2014)
Válečné drama, které má daleko k dojímavým romantickým slaďákům. Pohled na válku z trochu jiného úhlu poskytuje odlišný divácký zážitek a zpracování i herecké výkony se na tom zdárně podílí. Přesto jsem si vybudoval jakousi obranou linii, která bránila v hlubším vcítění a to je škoda. Pro tentokrát nadprůměrných 65 %
Láska všemi deseti (2012)
Nejlepší na tomhle filmu je ta dokonalá atmosféra doby konce 60. let. Retro nálada dýchá z každé minuty téhle zvláštní sportovní romance a musím se přiznat, že jsem si to náramně užíval. Pohoda, klid, žádné podrazy, žádné prudké zvraty a mně to přesně takto vyhovovalo. Dostal jsem co jsem očekával. Napoprvé tedy, tři hvězdy a 70 % a napotřetí dám i čtvrtou hvězdu.
Padesátka (2015)
Tak tohle je bohužel hodně promarněná šance. Bylo tu dobré obsazení, skvělé vizuální zpracování minulosti a nejspíš i slušný rozpočet. Bohužel scénář nestojí za nic. Prolnutí 70. let do současnosti, které v ukázkách vyvolávalo největší očekávání, vyznělo totálně do prázdna, když jen retrospektivně papouškuje, co už dávno víme. Zápletku divák odhalí během dvaceti minut a pak už jen marně čeká na nějaký nečekaný zvrat. Ten čas je o to delší, že zde v podstatě chybí vtip a těch pár výjimek spíše jen potvrzuje pravidlo z výše uvedeného. Dobře funguje pár vážnějších momentů, ale to je zataceně málo na film, který má v žánru zapsáno komedie. Víc snad potěší snad i trailer, který v podstatě ukáže všechno zajímavé a i průměrný divák si na základě toho dokáže vymyslet zajámavější zápletku, než nám předvedli tvůrci. Za to zklamání 30 %
Sázka na nejistotu (2015)
Tenhle film je spíše dokumentární rekonstrukce, která objasní co se tenkrát, v předvečer celosvětové krize, vlastně dělo. 60 %
Deadpool (2016)
Očekávání byla veliká, už jen proto, že se do toho filmu všichni kolem mě zbláznili. Překvapivě, drsně hravá stránka humoru mě až tak nezaujala, jako spíše skvěle rekonstruovaný příběh formou retrospektivního vyprávění. Ano, je to ve své podstatě klasická superhrdinská romance, nicméně, pojatá opět trochu jinak. Po sledování se sice wow efekt, jaký jsem zažil naposledy u Kick-Ass, nedostavil, ale i tak velmi zábavné a hlavně inovativní. 75 %.
Ant-Man (2015)
Po dlouhé době opět superhrdinský film, kde jsem se opravdu bavil příběhem a né hledáváním všech nelogičností s pohrdavým úšklebkem nad snahou autorů o ještě bombastičtější CGI likvidaci hrdiny/města/planety. Příjemné, hravé a svěží, takže lehce přitlačím na pilu a dám tam i tu čtvrtou hvězdu. 75 %