Recenze (2 271)
Včela na mušce - 1. kapitola (2022) (epizoda)
Strašný nervy. Fakt. Říkám si, jestli tohle mám zapotřebí.
Bez východiska (2022)
Předlohu jsem četl a ta nebyla zlá. Zpracování je hodně doslovné a o moc plošší. Z prostředí uzavřené budovy odstřižené vánicí režisér nevykřesal takřka žádnou atmosféru. Mohou za to i bezkrevní herci, kteří toho moc nepředvedli.
X (2022)
X je opravdu dobrá žánrovka. Pokud máte rádi slasher hodně klasického střihu s gore efekty, špínou, buranama a mladistvou bandou na přesdržku, pak je tohle přesně ono. Má to dobrou staromódní atmosféru, akorát to moc neumí překvapit. Poslední třetina je hodně jednotvárná a doufal jsem v barvitější nápady, ale jinak spokojenost.
Žhářka (2022)
Neviděl bych to úplně tak zle. Ano, je to béčko a moc nechápu kinodistribuci. Asi že King. A Efron. Ale jinak je to jasný nízkorozpočtový biják. Jediné co je jasně áčkové je skvělá hudba, kteoru má mimo jiné na svědomí John Carpenter. Až je škoda, že je vyplácaná na tenhle průměrný kousek. Má ale i světlejší okamžiky. Občas funguje napětí, zvlášť ke konci a občas je tu náznak strašení, ale jen opravdu občas. Efron je jinak prkenej a scénář dost pofidérní. Režie pak téměř televizní. Ale úplně nudné to přesto není. Jo a triky jsou jak z devadesátek.
Emma. (2020)
Kostýmy, exteriéry, interiéry...super. Ale jinak? Proč jako?
Doktor Strange (2016)
Je to taková pohádka, jen z ohromným rozpočtem. Vesmíry jsou trikově dobře zvládnuté, ale scénář je takový plošší, takže o nějakém fantasy řádění nemůže být řeč. Škoda. Je to takové napůl.
Promlčeno (2022)
Komorní thriller po tuzemsku? S Rodem? Od Sedláčka? Oki, to znělo dobře. Režie je skutečně fajn, Roden nemá moc co hrát, ale ten scénář...Žádné velké vau, žádné promyšlené twinsty, žádná dusivá atmosféra ani nervydrásavé napětí. Promlčeno je filmem pro ČT, kde by byla slušným standardem, ale na kino? To ne.
Vyšehrad: Fylm (2022)
Je to dobře natočená komedie, která je fajn hlavně proto, že je originální a jiná, než tuny rom-komů, které jsou většinou krutě stupidní. Má to chyby, ale funguje to a hlavně baví. Dvojka doufám bude?!
Ruby záchranářka (2022)
Tenhle film absolutně neměl ambice být něčím víc, než jen fajnovou hodinkou a půl o sympatickém duu pes/člověk. Je to na pohodu, moc se toho neděje a ničím to nepřekvapí. Není to úplně blbě natočené, ale ani ijak zvlášť zručně. Prostě ok.
Noční vlak do Lisabonu (2013)
Líbilo se mi to. Tedy ve výsledku. První část je zvláštně nekonzistentní, nelogická a divně skáče v čase i prostoru, ale posléze se začíná odehrávat docela silný příběh. Navíc si film drží hutnou atmosféru, smutně ponurou. Doporučuji si přečíst knihu od Zafóna Stín větru, který je příběhu Nočního vlaku velcie podobný a snad ještě silnější.