Recenze (1 369)
Šílení (2005)
Úžasný vtipný úlet, který táhne fantastický Tříska. Škoda, že ke konci už film trochu ztrácí dech.
Stříbrná kulka (1985)
Předloha Cycle of the Werewolf zatím v ČR nevyšla, takže těžko srovnávat, jinak obyčejný film má ale příjemnou atmosféru amerického zapadákova a obsazení je příjemně civilní (Gary Busey netradičně v roli hodného strýčka). Brutalita je v rámci 80. let spíš skromná a vlkodlak v detailech vypadá jako roztomilý plyšák na pomazlení, efekty proměny jsou na tom jinak poměrně dobře (králem ztvárnění přeměn zůstává transformace v Americkém vlkodlaku v Londýně nebo The Howling). Co se týče příběhu a postav, je znát, že je King v roli scénáristy osekal (předpokládám, že se o postavách a jejich historii v předloze dozvíme víc) a trochu mě mrzelo, že film neukazuje typický kingovský epilog o tom, jak obyvatele města zasáhlo "finále". Příběh ve voiceoveru vypráví o x let starší sestra hlavního hrdiny, aniž by se ukázala na plátně, bylo vysvětleno, proč na příběh vzpomíná nebo co se mezitím stalo s ústředními postavami, slušný kiks. Jako léčba na absťák po osmdesátkových hororech jistě Silver Bullet postačí.
Zabiják & bodyguard (2017)
Akční béčko, které má několik zásadních problémů na to, aby bylo povedenou jednohubkou ve slabé letní sezóně. Samuelovi LJ pořád držka jede výborně, ale role terminátora-zabijáka-milovníka už pro něj fakt není. Salma Hayeková je obsazená taky naprosto příšerně a chudák Gary Oldman tady hraje těžce outletovou roli dalšího záporáka z oblasti Sovětského svazu. Ideálně je obsazený vtipný Reynolds, ale bohužel nezabrání úmoru dvouhodinové stopáže, během které postavy změní Jacksonova postava nelogicky charakter nebezpečný zabiják -) romantický manžel -) životní rádce -) charakterní spasitel -) hrdina. Už asi v polovině filmu jsem chtěl hodně usnout a prospat zbytek.
To (1990) (TV film)
Opravdová TV příšernost, s odstupem let ještě horší. Samozřejmě, že vynikající drsnou předlohu nemůže nikdo zadaptovat dokonale, ale tohle je nudné krotké TV řemeslo a škrty z předlohy jsou až příliš drastické. Dětští herci fungují poměrně dobře, ale výběr herců pro dospělé se vůbec nezdařil. Jedna z nejhorších adaptací Kinga vůbec.
Nezdolná Kimmy Schmidt - Série 1 (2015) (série)
Ztřeštěný a ujetý humor v únosné krátké stopáži, ideální vycpávka života mezi večeří a pouštěním filmu.
Šílení kanibalové (2016)
The Bad Batch je levné ujeté postapo, ale na to, čím se zabývá, mu rozpočet stačí. Lokace vypadají stylově a dokonce se podařilo nalákat pár áčkových herců recesisticky účinkujících v menších, pro jejich kariéru naprosto ujetých rolích (je zjevné, jak by si Jim Carrey rád zahrál nějakou pořádně šílenou roli mimo mainstream). Ze začátku je to velmi syrová podívaná a obyvatelé kulturistické osady dopřávající si správné spektrum aminokyselin ve výživě z chycených oběti jsou velmi osvěžujícím prvkem.. ale časem se film překlene z bezútěšné prázdnoty pouště nebo drogové osady Comfort v něco jako těžce pochopitelná romance nebo... já vlastně nevím, co je nakonec vlastně závěr. Pokud máte chuť na levnější nemluvný, místy art film ze světa podobného Mad Maxovi s pár zajímavými herci v malých rolích, není to špatná volba.
Moře stromů (2015)
Hrozně předvídatelné, ale díky obsazení Konafyho a Wattsové snesitelné. Jako exotický výlet pro štáb jistě bezva plán.
Městečko Twin Peaks - Série 2 (1990) (série)
Druhá série začíná dobře, ale po atmosférou nadupané epizodě s odhalením vraha se nějak vytrácí tajemno a horor a mění se to v trochu nenápaditý běžný seriál s příhodami ze života lidí (a pokud si budete seriál reprízovat, pocítíte otrávenost ještě víc). Naštěstí vše napravuje šílené finále. Takhle si nějak představuju zfilmované noční můry.
Městečko Twin Peaks - Návrat (2017) (série)
Atmosféra a temnota jak svině, místy nepříjemně pod kůži pronikající hrůza, něco takového televizní tvorba ještě nezažila. Lynch s Frostem úplně zlikvidovali element soap opery, který tak kazil druhou sérii a zmnohonásobili element "WTF" scén a přesto je to stále ten starý Twin Peaks s absurdním humorem. Opravdu bych nevěřil, že Lynch nám ve svém věku naservíruje takovou jízdu a osobně doufám, že dostane ještě víc příležitostí točit. Po zdrcujícím finále ve mě totiž stále převládá touha vidět víc dlouhých záběrů prázdných silnic osvícených jen světly z aut. :-)
The ABCs of Death (2012)
Nadbytek nepovedých pubertálních kousků, šíleností, vtipkování na téma "nevím, jak si poradit se zadáním" a jenom pár zajímavých krátkých segmentů, které zdaleka nevyváží otrávenost z celého projektu.