Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Dobrodružný
  • Sci-Fi

Recenze (1 336)

plakát

Únos (2012) 

Únos vypráví příběh unesené nákladní lodi ze dvou úhlů pohledu - zajmuté posádky a ředitele firmy, které loď patří. A kupodivu je to právě ta ředitelova část, která mi přišla zajímavější, protože je neokoukaná a nabízí jiný pohled na věc. Film se snaží být autentický, ale to drama se tam jaksi nestupňuje a ke konci vychází trochu do prázdna. Když to porovnám s emocionálním kolotočem, které nám na konci Kapitána Phillipse předvedl Tom Hans, tak tenhle film mě prostě nechal chladnou. Myslím, že zajímavější by byl film natočený podle téhle skutečné události: posádku (nebělošskou) plující pod vlajkou Emirátů na 33 měsíců (!) zajmula parta tupých somálských kovbojů. Společnost s únosci jakkoli odmítla vyjednávat, tak si to piráti pěkně vybili na posádce (bičování, psychický teror atd.). Po skoro třech letech pak byla posádka osvobozena díky malé organizaci na podporu únesených. To by panečku bylo drama, ze kterého by šel mráz po zádech.

plakát

Noční jízda (2013) 

One man show Toma Hardyho! A páni, že ale umí tenhle kluk šikovná hrát. Že má charisma a akční role zvládá s přehledem, to jsem věděla, ale Locke mu nabízí příležitost ukázat, co v něm opravdu je. Hardy celou dobu sedí v autě na cestě do Londýna a přitom má několik přerušovaných telefonických konverzací, které změní jeho život. Brzy pochopíte, že Ivan Locke je schopný chlap, který se ocitl v neskutečně stresové situaci a snaží se udělat to nejlepší, co může. A sledovat, jak se současně odvíjí konverzace s jeho rodinou, ženou, která právě rodí jeho dítě, otravným kolegou Donalem a dalšími, je magické. Opět mě napadá, že něco takového by klidně mohli natočit i u nás, sledovat takového Karla Rodena v BMW by určitě stálo za to. 80 %

plakát

EXODUS: Bohové a králové (2014) 

Mám z Exodu rozpačitý dojem. Ne jednu stranu mě otravovalo, že film hodně připomíná židovskou propagandu. Hodní, zotročení židé proti zhýralým Egypťanům, respektivě faraonovi Ramsesovi, který je zákeřný a poměrně neschopný (všimněte si, jak je ke konci záměrně fyzicky zohavený). Bůh, který se stará jen o svůj vyvolený národ a klidně povraždí nemluvňata. Ani Mojžíš tomuhle přístupu ve filmu moc nevěří... Chvílemi jsem ale viděla záblesky inteligentního scénáře: na začátku filmu je Mojžíš schopný a sympatický (pak se změní v zamračeného, zarostlého strejce), je naznačeno, že egyptské pohromy by mohly mít přirozený důvod, zazní i věty typu "Nemůžu židy propustit, z ekonomického hlediska by to bylo problematické." nebo "Co je to za boha, když vraždí nevinné děti?". Kdyby byl tenhle fim chytřejší a zaměřil se na obě strany konfliktu, mohla to být zajímavá pecka. Tvůrci se ale rozhodli jen znovu natočit starou vyprávěnku z Bible a není divu, že výsledek je zklamáním. Co naplat, nejlepším zpracováním "pohádky" o Mojžíšovi pro mě zůstává animovaný Princ egyptský. 40 %

plakát

Mezi náhrobními kameny (2014) 

Velice solidní temná kriminálka. Palec nahoru za dobrý scénář, který vás udrží v napětí. Film neuhýbá před ošklivými a nepříjemnými tématy, což je dneska pořád víc a víc vzácnější, a milovníci krváků si přijdou na své. Liam Neeson hraje jako vždy solidně svou osvědčenou postavu bývalého policisty s temnou minulostí, ale je tu doplněný o chytrého černošského chlapečka a zajímavého Dana Stevense v roli překupníka s drogami (který tu není za zlou karikaturu!). Nesmrtelná klasika to nebude, ale klidně se na tuhle chuťovku podívám znovu, což se počítá. 75 %

plakát

Praha vs. prachy (2015) (pořad) 

Tak takhle má vypadat dobře dělaná publicistika! Pořad má dobrý drive i nápady, ale hlavně má Janka Rubeše, který má očividně zápal pro věc a hlavu na správném místě. Zakousne se do tématu, chytře ho vysvětlí a hlavně ho nepustí. Tak snad mu to dlouho vydrží.

plakát

Kancelář Blaník (2014) (seriál) 

Chytré, černohumorně vtipné, dobře zahrané... zkrátka brilantní politická satira, kterou by si už český zasmrádlý televizní rybníček nedovolil. Je vidět, že scénáristé do politiky (nejen české) vidí a jejich postřehy jsou někdy tak přesné, že se člověk musí smát, aby nebrečel... A camea českých VIPek jsou už jenom trešničkou na dortu. Gratuluju Streamu! Sledovat můžete zde: https://www.stream.cz/porady/blanik

plakát

The Guest (2014) 

Je fajn vidět film, který je tak uvědomělý v tom, co a jak vypráví. Tohle je hrdé béčko, které je neskutečně zábavné - zkrátka film, který tepe životem a je na něm vidět, že tvůrce bavilo ho točit. Předně, Dan Stevens v hlavní roli padoucha (což je jeden z mile osvěžujících prvků) je skvělý - má přitažlivé charisma a zvládá několik poloh své postavy s přehledem. Jeho bad boy je přesně ten padouch, kterého si zamilujete, protože je chytrý, charismatický, zábavný, ale přitom nebezpečný. A rozhodně nevadí, že je sexy (na IMDB zjistíte, že režisér jeho vypracovanou postavu objektivizoval záměrně). Stevensovi zdatně sekunduje velmi zajímavá Maika Monroe v roli mladé rebelky, která je přesný opak dámy v nesnázích (za to dávám body navíc). A mimochodem, film má úžasný soundtrack míchající osmdesátky a moderní elektroniku a trochu připomíná Drive. 80 %

plakát

Dead Snow: Rudý vs. Mrtvý (2014) 

Jednička mě zklamala v tom, že ačkoli její premisa (skandinávská hororová komedie o nazi zombies) slibovala mnohé, ale film byl nakonec vlastně jen vyvražďovačkou s bizarními způsoby zabití. Dvojka je ale přesně to (a víc), co jsem chtěla. Velmi krvavá, velmi nekorektní, šokující a vtipná. Nápady a vychytávkami se tu nešetří, ale upozorňuji, že bát se nebudete. Smát ale ano, zvlášť pokud máte rádi hodně černý humor. Velký palec nahoru dávám za drzost a politickou nekorektnost (film nešetří děti, matky s kočárky ani důchodce). Wirkola tentokrát přesně věděl co dělá a je radost jeho práci sledovat. A ta poslední scéna! :-D

plakát

Americký sniper (2014) 

Od Eastwooda bych nečekala takhle odfláknutý film - akční scény jsou fádní a některé z nich mi nechtěně připoměly slavnou scénu s "body count" ve Žhavých výstřelech 2, ve scéně s písečnou bouří nic nevidíte (ano, ve filmu to považuji za chybu), místo miminek se tu chovají plastové panenky... a ten konec? Kdo si proboha myslel, že z dramaturgického hlediska to byl dobrý nápad? A osobně mi bylo protivné, jak moc velká je tohle agitka. Američtí Seals jsou ti nejhustší bratři v boji, bojují ve válce proti terorismu (kdo tomu dneska ještě věří?), všechny irácké postavy jsou jednorozměrné (chybí jakákoli opravdová snaha ukázat, že v té zemi také žijí normální lidé;, nepřátelský ostřelovač bojuje jak na straně sunitů, tak šiitů, kteří spolu byli v občanské válce - ale co, arabáč jako arabáč, ne?), no a samozřejmě hlavní hrdina je velký americký hrdina, protože je dobrý ve střílení lidí (zajímalo by mě, jestli všech 160 jeho obětí byli opravdu teroristi). Dobře je naopak vykreslené psychické rozpoložení vojáků, kteří se po válce vrací domů k rodinách. A jsem jediná, komu přišlo divné, s jakou netečností film přešel fakt, že v něm terorista provrtá dítěti hlavu vrtačkou?

plakát

Pí a jeho život (2012) 

I na malé obrazovce vypadá tenhle film úžasně. Dlouho jsem neviděla tak nádherné a snové sekvence. A to jsem se bála, že Pí se bude táhnout. Ale kdepak, Ang Lee vás chytí hned na začátku do hrsti a zhypnotyzuje stejně jako pohled Richarda Parkera. A propos - na filmu se mi líbí, že o jeho vyznění musíte přemýšlet. Kterou verzi příběhu si vyberete? Popravdě, je jasné, jak to všechno bylo, ale ten krásný vtip je v tom, že si stejně všichni vybereme tu pohádkovou verzi, protože realita je prostě hnusná (takové malé šťouchnutí do víry). Můžete také přemýšlet, co vlastně Richard Parker představuje - Boha, víru, naději nebo vnitřní sílu člověka? Anebo je to vlastně jedno a to samé? Dobře Angu a Yanne, dobře!