Recenze (1 270)
Lesní duch (1981)
Parádní klasika, kterou jsem viděl jako malej na pirátský VHSce pod názvem Duch lesa a málem se přitom posral strachy. Pak jsem to viděl ještě párkrát, ale ne tak často jako mojí kultovku Evil Dead 2.
Čan lang (2015)
Škoda promarněné šance, když už byli k dispozici podobní bijci jako Adkins a Wu Jing, tak se to mělo pořádně vytěžit, ne jen závěrečný krátky fight. To samé s armádními prostředky, napasujou tam 5 tanků a nakonec s nima není žádná akce. Děj nestojí za řeč, vše se přelije do střílení v lese. Akce není špatná, ani jí není málo, ale jde hlavně o střílení navíc v patriotickém balení. Na víc než průměr to nestačí.
EXODUS: Bohové a králové (2014)
Moc jsem od toho nečekal, ale nakonec to bylo celkem fajn zpracování, jen to podání Boha jako malýho spratka s tyranskými sklony je takové podivné. Herci dobří, ale triky, či kulisy trochu neživotné. Slušné 3 hvězdy.
Jurský svět (2015)
Překvapivě zábavné navázání na dinosauří klasiku. Pratt je sympaťák, novej dinosaurus patřičně nevyzpytatelnej a odolnej, závěrečný souboj super. Vtípků a odkazů je tu taky hafo a vizuál v pohodě. Slušné 4 hvězdy.
Noční běžec (2015)
Spíš pomalejší krimi drama, než akční nálož, ale atmosféra je hutná, charaktery celkem výživné i dobře obsazené a když dojde na to střílení ke konci, tak je slušně natočené. Neeson sice hraje drsňáka, ale je tak trochu v hajzlu, kvůli chlastu, odcizenému synovi a hříchům z minulosti, není to tedy klasický neohrožený geroj, což je taky příjemné oživení. Slabší 4 hvězdy.
Šílený Max: Zběsilá cesta (2015)
Tak tomu říkám pořádná šleha. Tenhle film strčí do kapsy nekompromisností své vize všechny letní blockbustery posledních let. Začátek vás vrhne do akce, poznávání světa po apokalypse a rozjede v podstatě nonstop honičku pouští. Představí doslova šílené nápady, které sype z rukávu v průběhu jednotlivých akčních scén, v půlce zvolní, ale nenudí a v poslední třetině opět šlápne na plnej plyn. Samostatnou kapitolou je parádní design postapo světa včetně aut, masek apod. Pravda, Max je trochu upozaděn, je to jen jedna z epizod jeho života, příběh se více točí kolem Furiosy, což ale vůbec nevadí. Naprostá paráda.
Gunman: Muž na odstřel (2015)
Celkem slušné akční drama ze staré školy. Kdyby se scénář méně zaobíral love story a milostným trojúhelníkem, který je pro děj vlastně nepodstatný, bylo by to ještě lepší. Akce je slušná, fyzická a drsná, ale není jí zrovna moc. Penn se pěkně namakal v posilovně, jen je škoda že se do akce nezapojil i Elba, který se mihne na konci. Slušné 3 hvězdy.
Hotel Transylvánie (2012)
Pohodový animák, který netlačí dětem veledůležité rodinné hodnoty a moudra, ale "pouze" baví. Fóry jsou hodně zaměřené na děti, ale najdou se i pěkné odkazy pro dospěláky. Pro mě je předností, že většinu filmu se tu vyskytují hrorová mostra a vlastně jen minimum lidí. 4 hvězdy.
Kung Fury (2015)
Máte rádi osmdesátý léta, jejich hudbu a speciálně jejich béčkové akčňáky? máte rádi staré bojové hry z automatů? Máte rádi totálně ujetý nápady a cheesy hlášky? Máte rádi Davida Hasselhoffa? Máte rádi dinosaury? Pokud ano, tak neváhejte a koukněte na tenhle skovst, protože Kung Fury je toho esencí. Parádní zábava. Tank you.
Red 2 (2013)
Slabší než jednička, některé scény zábavné, některé míň, ale hlavně ten příběh takovej slepenec, jen aby se něco dělo, cestovalo po světě apod. a celý to nedává moc smysl. Malkovichovy grimasy a koulení očima fajn, ale už je zde taky menší pošuk než v prvním díle. Willis v pohodě a nejlepší nástupy má Helen Mirren, vždycky s nějakou obrovskou krochnou. 3 hvězdy.