Recenze (226)
Obecná škola (1991)
Nemohu zadupat českou klasiku, ale ani skličující pocit při závěrečných titulcích. Nedokážu ten film sledovat očima lidí, kteří mají s režimem a českou minulostí delší dočinění. Mohu ho zhodnotit pouze zrakem polistopadového člověka. Závěr se nahlas nevyslovuje.
Iron Man 3 (2013)
Pompézní. Na můj vkus až příliš, ale příjemná zábava, ten správný humor a dobré (samozřejmě drahé :) ) technické zpracování se nedá zapřít. Do scénáře (především konce) kafrat nechci, proto se jen odkážu na HISHE.
Nedotknutelní (2011)
Od Francouzů bych nečekal takovou porci štiplavého humoru, který převyšuje to, že se jedná o klasický, tisíckrát viděný koncept sblížení dvou lidí z naprosto odilšných skupin. Královská zábava, i opakovaně.
Naděje (2009) (studentský film)
Bohužel, vcelku špatné herecké výkony, s výjimkou Vilmy Cibulkové, sekundují pofidérnímu scénáři. Psychologickou naivitou se ani zabývat nebudu. Devizou filmu je kvalitní technické zpracování, opravdu povedená kamera, kompozice, hudba. To vše působí profesionálně. Bohužel, vzhledem k tomu, na jaké téma film brnká, nelze říct, že svou funkci splňuje.
Mlha (2007)
Všechny "potrefené" postavy perfektně zahrály bolest. Všechny pocity, které scény měly vyvolat, jsou v divákovi vyvolány. Na skvělý horor skličující, napínavé, s dobrým sociologickým podtextem a typicky Kingovským koncem. Téma davového, fanatikem vyvolaného šílenství je naprosto perfektní složkou filmu. Skvělý snímek.
Total Recall (2012)
Ten film existuje, jen aby existoval. Skvělé efekty, které ale nepřipomínají realitu, hezké hračičky, které jsme ale viděli tolikrát předtím. O scénáři se ani nezmíním. Poukážu místo toho na přehnaně dlouhé a nudné mono/dialogy, které stejně jako zbytek filmu dlouze směřují nikam. Znalec originálu se občas uchechtne. Ostatně nevím, kdo je cílovou skupinou snímku. Klasik se urazí, nováček nechápe (a polovina replik mu unikne). Ten film nemusel a nejspíš ani neměl vzniknout.
Sněhurka a lovec (2012)
Dokonalá role Charlize Theron a chladná atmosféra jejího zámku zastiňují neobratnou změnu scénáře, který se od změny křehké Sněhurky v princeznu bojovnici sám splachuje do záchoda. Do té doby je to naprosto úžasný příklad dobře zvládnuté hororové pohádky pro dospělé, která si dokáže připoutat pozornost diváka.
Kruh (2002)
Páni, to byla ale blbost. Tedy řemeslně zpracované to bylo skvěle, ale film v praxi o ničem. Klišé, konstrukt, patos, nuda. Člověk se ani nebojí, spíše jen škodolibě usmívá. Role vesměs dobré, efekty zajímavé, příběh a scénář k ničemu. Upřímně jsem se na tenhle "horor" těšil, ale po shlédnutí musím konstatovat, že jsem čekal daleko, daleko více.
Koupili jsme ZOO (2011)
Takových filmů o nekompletní rodině existuje hodně (jmenovitě mě napadla Corrina, Corrina), ale i tenhle má něco do sebe. Tím něčím navíc je vykreslení chlapa, který se prostě z principu nechce vzdát, a je vidět (snad díky dobrému Damonovu ztvárnění), že se sám snaží přesvědčit o tom, co je správné. Překvapily mě dobré, smysluplné a přesto neklišovité hádky. Upustím-li od toho vynuceného (jinak to snad ani nešlo) sladkého konce, je to pěkně peprný příběh se slušnými dialogy, které vedou ještě relativně inteligentní Američané.
Kanodžo to kanodžo no neko (2000)
Nepravdivé a patetické svědectví kocoura, ale pěkně ztvárněné.