Podezření
Režie:
Michal BlaškoScénář:
Štěpán HulíkKamera:
Adam MachHudba:
Jonatán PastirčákHrají:
Klára Melíšková, Denisa Barešová, Miroslav Hanuš, Ivan Trojan, Johana Matoušková, Milena Steinmasslová, Jan Nedbal, Marek Pospíchal, Elizaveta Maximová, Petr Lněnička, Jan Bidlas (více)Obsahy(1)
Devatenáctiletá Tereza (D. Barešová) bere, co je. Jako většina dcer v tomhle věku se svou matkou Hanou (K. Melíšková) nevychází. Zároveň se ale nebrání tomu ji využívat. Při studiu by mohla pracovat, ale nechce se jí. Potlouká se tak mezi dětským pokojem svého přítele (J. Nedbal) a pobytem doma, kde palbu matčiných požadavků odbývá odsekáváním a práskáním dveří. Tereza si zvykla, že matka, přes dusno, které vytváří, přece jen všechno udělá. Proč se tedy namáhat. Svůj vztah k ní ale bude muset v rámci záchrany sebe sama přehodnotit. Zároveň bude muset překonat období, kdy okolí na ni bude pohlížet jako na provinilou, přestože ona se ničeho společensky nebezpečného nedopustila. (Česká televize)
(více)Recenze (27)
"Případ sestra smrt", kniha Milady Emmerové. Pokud by to někoho zajímalo. Není podstatné, za jakou stranu paní docentka ministryní zdravotnictví byla, který spolek reprezentovala, tento případ byl skutečně děsný. Těžko říct, nakolik Štěpán Hulík přesně z něho vycházel, ale jak znám kauzu já a jak ji vídám o nedělích v bedně, zdá se mi, že výrazně. Každopádně Neználkům prozradím, že ani jedna z organizací zaštiťující sestry, už soudně osvobozené paní, stále zdravotní sestře, nevyjádřila podporu ani ústně, ani činy. Paní, která zůstala bez prostředků, nedosáhla ani na bezúročnou půjčku v nezbytné výši pro vyřešení nejpalčivějších problémů, než dostala odškodné. Absolutně se nedivím, že zažalovala bulvár, který její tvář vycapil opakovaně na první stránky s titulkem Sestra smrt. Soudně osvobozená žena nemohla najít práci jinde a pokud ji našla, musela odejít, protože ji pacienti poznávali a napadali ji oni, i hloupé kolegyně a další personál. Nevím sice, kde pracuje teď, ale před lety byla zaměstnána v jedné nemocnici, kterou záměrně neuvedu, na Centrální sterilizaci a já doufám, že aspoň tam má klid. A že zaměstnání má nadále. Sympatická ta žena opravdu nebyla, jestli byla vyhořelá nebo měla nějakého lehčího aspergera, nevím, výsledek byl ale tragický a nefér. Zničená pověst, život, zničená pověst rodiny, zničené zdraví, opravdu děsné. Přednáška na toto téma byla velmi emotivní a výsledek? Je velmi snadné obvinit jakoukoli sestřičku z vraždy. Velmi snadné. A to je hrozivé. Jediné, co mě udivuje, že spousta lidí si případ nepamatuje. Rezonoval veřejností silně, zkrátka na některé věci má lidstvo krátkou paměť. Ovšem na zničení jednotlivce, na to to bohatě stačí. Výborný počin. Klára Melíšková i Denisa Barešová jedou bomby, je to celé dobré a důležité. Když tak nad tím přemýšlím, vcelku by mě zajímalo i zfilmování kauzy Bohumila Kulínského. Objektivní zfilmování. Protože v tomto punktu bylo taky chytrých, jako dříví v lese. ()
Nemohu si pomoci , leč stále se to táááhne . Hanuš se tam vůbec nehodí , jelikož ve skutečnosti jí zastupovala žena . Dcerka sice občas něco rozehraje , ale je asi jediná . Trojan je tady průměrný , což je v jeho případě nezvyklé . A to co hraje Melíšková , by určitě zahrály i jiné herečky . Stačí nasadit stejný výraz a občas něco vyštěknout . Nic proti ní nemám , ale s jejím vynikajícím výkonem se to tady trochu přecenˇuje . Závěr této minisérie se zřejmě ponese ve stejném duchu jako díly předešlé . Rád bych dal plný počet , ale nějak mne to nepřesvědčilo . ()
Velmi, velmi skličující. Krásně popsané, jaké svině jsou lidé. Aspoň většina. Z druhého dílu zatím vyznívá, že za vším stojí Vaculík. Záměrně nebudu zjišťovat jakékoliv info, abych se nepřipravil o pointu, případně překvapení jak to dopadne, ale dle příběhu jak je předkládán, to tak vypadá. Vypadá to tak, že si záměrně vybral nesympatickou autistku, na kterou se to snadno hodí, díky tomu že má špatné píárko a nemyslící většina bude mít snadno jasno. Mediomrdky hyenovité pak odvedou zbytek "práce". ()
Zmítám se mezi naprostým nadšením ze skvělého počinu ČT a nadstandardních hereckých výkonů na straně jedné. A hrůzou z toho, co se odehrává na obrazovce, na straně druhé. Z toho, jak strašně snadné je zničit člověka. Jak snadno se můžete dostat až na dno. Už minule to se mnou cloumalo, ale teď se to vystupňovalo a upřímně řečeno jsem ráda, že těch dílů není víc - to napětí bych asi nedala... Za mě plný počet. ()
„S doktorem Vaculíkem jste čistě kolegové z práce nebo i něco víc?“ – „Něčím víc myslíte, jestli mě pan doktor prcal? Neprcal! Myslím, že jsme s primářem na oddělení jediní!“ Je patrné, že se znovu pracuje s varováním, že stačí pouhé podezření, které dokonale překope lidské životy. Objevují se starší pochybné případy, novináři rozjíždějí vlastní verze, a i v nemocnici je cítit napětí. Máma se nicméně Tereze vrací domů, ta však jede ve starých kolejích: něco jako normální rodinný život hledá v domácnosti svého přítele. Rodinné úspory se navíc tenčí. A záhy si (snad vůbec poprvé v životě) musí dcerka připustit nějaké starosti a povinnosti. Pochopitelně s útoky veřejnosti, která má jasno, kdo je viníkem a kdo zabíjel. Je zajímavé, že zatímco v druhé epizodě je advokát Miroslav Hanuš vykreslený jako nemotorný a pozdě chodící právník, ve třetí je soustředěný a velmi precizní v pátrání po pravdě. Scenárista Štěpán Hulík zatím na cokoliv sáhnul, to proměnil ve zlato: napsal totiž Hořící keř a hlavně skvostnou sérii Pustina. Se vztahy pracuje solidně i tady, právě skvěle trefil vztah Hany a Terezy Kučerových. ()
Galerie (17)
Photo © Česká televize / Zuzana Panská
Zajímavosti (1)
- Obhájce (Miroslav Hanuš) dává na sebe telefon Tereze (Denisa Barešová), ale 5 minut předtím ona od něj přijímá telefonát s informací, že máma zůstává ve vazbě. (sator)
Reklama