Podezření
Režie:
Michal BlaškoScénář:
Štěpán HulíkKamera:
Adam MachHudba:
Jonatán PastirčákHrají:
Klára Melíšková, Denisa Barešová, Miroslav Hanuš, Ivan Trojan, Johana Matoušková, Milena Steinmasslová, Jan Nedbal, Marek Pospíchal, Elizaveta Maximová, Petr Lněnička, Jan Bidlas (více)Obsahy(1)
Devatenáctiletá Tereza (D. Barešová) bere, co je. Jako většina dcer v tomhle věku se svou matkou Hanou (K. Melíšková) nevychází. Zároveň se ale nebrání tomu ji využívat. Při studiu by mohla pracovat, ale nechce se jí. Potlouká se tak mezi dětským pokojem svého přítele (J. Nedbal) a pobytem doma, kde palbu matčiných požadavků odbývá odsekáváním a práskáním dveří. Tereza si zvykla, že matka, přes dusno, které vytváří, přece jen všechno udělá. Proč se tedy namáhat. Svůj vztah k ní ale bude muset v rámci záchrany sebe sama přehodnotit. Zároveň bude muset překonat období, kdy okolí na ni bude pohlížet jako na provinilou, přestože ona se ničeho společensky nebezpečného nedopustila. (Česká televize)
(více)Recenze (27)
Velmi, velmi skličující. Krásně popsané, jaké svině jsou lidé. Aspoň většina. Z druhého dílu zatím vyznívá, že za vším stojí Vaculík. Záměrně nebudu zjišťovat jakékoliv info, abych se nepřipravil o pointu, případně překvapení jak to dopadne, ale dle příběhu jak je předkládán, to tak vypadá. Vypadá to tak, že si záměrně vybral nesympatickou autistku, na kterou se to snadno hodí, díky tomu že má špatné píárko a nemyslící většina bude mít snadno jasno. Mediomrdky hyenovité pak odvedou zbytek "práce". ()
Zmítám se mezi naprostým nadšením ze skvělého počinu ČT a nadstandardních hereckých výkonů na straně jedné. A hrůzou z toho, co se odehrává na obrazovce, na straně druhé. Z toho, jak strašně snadné je zničit člověka. Jak snadno se můžete dostat až na dno. Už minule to se mnou cloumalo, ale teď se to vystupňovalo a upřímně řečeno jsem ráda, že těch dílů není víc - to napětí bych asi nedala... Za mě plný počet. ()
Vadí mi stále více celkové pojetí příběhu: Divákovi je od začátku servírováno, že hlavní sestra je nevinná. Maně me napadá HBO série Mělas to vědět, kde je divák udržován v napětí až do konce. V některých detailech scénář pokulhává: např. zdravotní sestra s dcerou žije v rodinném domě se zahradou, pouští se do jeho rekonstrukce, v průběhu stíhání jí vyschnou zdroje, takže nemá už ani na zaplacení elektřiny... To jako že vedla domácnost a financovala rekonstrukci domu od platu k platu? Málo věrohodné. Na můj vkus taky přehnaná stylizace prostředí do retro osmdesátých devadesátých let: bytové interiéry, nemocnice, policejní vyšetřovna... Asi to má podpořit pocit hnusu a odcizení... ()
Tak jako ano, herecké výkony skvělé, Trojan super jako vždy ale pořád mám pocit, že by se to dalo sestříhat do hodiny a něco než to mít na tři neděle. Hodně mi to připomíná slovenské pondělky kdysi dávno. Ne, že by TV z Prahy (o Brně natož Ostravě nemluvě) tenkrát točily něco extra ale televizní inscenace z Blavy byly hrůza. Na druhou stranu si po víkendu alespoň člověk zdříml. Teď ne moc nosný příběh vyplňujeme pohledy do kamery, neustálé pročítání komu dlužíme, kdo nás najednou nemá rád...aby se to nějak natáhlo do tří dílů. ()
Nemohu si pomoci , leč stále se to táááhne . Hanuš se tam vůbec nehodí , jelikož ve skutečnosti jí zastupovala žena . Dcerka sice občas něco rozehraje , ale je asi jediná . Trojan je tady průměrný , což je v jeho případě nezvyklé . A to co hraje Melíšková , by určitě zahrály i jiné herečky . Stačí nasadit stejný výraz a občas něco vyštěknout . Nic proti ní nemám , ale s jejím vynikajícím výkonem se to tady trochu přecenˇuje . Závěr této minisérie se zřejmě ponese ve stejném duchu jako díly předešlé . Rád bych dal plný počet , ale nějak mne to nepřesvědčilo . ()
Galerie (17)
Photo © Česká televize / Zuzana Panská
Zajímavosti (1)
- Obhájce (Miroslav Hanuš) dává na sebe telefon Tereze (Denisa Barešová), ale 5 minut předtím ona od něj přijímá telefonát s informací, že máma zůstává ve vazbě. (sator)
Reklama