poster

To byla svatba, strýčku! (TV film)

Komedie / Hudební

Československo, 1976, 49 min

  • Rosalinda
    **

    Kdyby tato hudební komedie nebyla hudební, možná bych se i pobavila a dala o hvězdičku víc. Ale v okamžiku, kdy se začalo pět, celá jsem se naježila a než jsem se stačila trochu odježit, začali nanovo.(21.10.2012)

  • sud
    **

    Tak tady už ten humor působí dost křečovitě a většinou se pouze vaří z vody. Miloš Kopecký je sice stále skvělý, ale ta jeho eskapáda s Janžurkou a motorkou mi nijak vtipná nepřišla. 40%.(21.10.2012)

  • LiVentura
    ****

    Uhozená kravinka, ale líbivá a dobře zahraná...(30.7.2008)

  • otík
    ****

    Třetí díl volné série o Alfonsi Karáskovi. Je neuvěřitelné, jak při totální guláši písniček a scének to vše dává celkem smysl a kolik vtipných malinkých parodií se dá v tomto malém hudebním dílku najít. Klobouk dolů především před Kopeckým, je to jeho malý koncert. Hudba: Dr. Karel Sodomka.(6.1.2009)

  • kingik
    ***

    Za vším hledej ženu. Věčný sukničkář a sňatkový podvodník Alfons Karásek v nepřekonatelném podání mistra (nadhledu) Miloše Kopeckého se televizním divákům se svými milostnými eskapádami představil celkem čtyřikrát. Na diváky nekladl žádné velké nároky a šlo mu jen o čistou zábavu, která svým způsobem byla optimisticky laděná, originální a Kopecký a spol. jí vtiskli osobitý punc kvalitní zábavy, tolik typické pro tvorbu Zdeňka Podskalského, jenž měl řemeslnost v malíčku. Jak bylo jeho neměnným zvykem, opět se dostavil s celou plejádou vynikajících českých herců, kteří v té době něco znamenali. Spolupráce se scenáristou Gustavem Oplustilem byla úspěšná a tvůrčí tým kolem Karáska zůstal po dvacet let stabilní, což vedlo k tomu, že kvalita se neztrácela, ba právě naopak, s každým dalším dílem se zvyšovala. Tenhle díl je lepší než jeho předchůdce. Je bláznivější, překotnější a zná moc dobře recept, jak pobavit diváka, když do nepříliš podstatného děje vrhne desítky písničkových šlágrů té doby. Děj sice není moc rozmanitý, až moc se všechno točí na jednom místě, popřípadě kolem auta svatebčanů, ale originálních a groteskních gagů je poměrně dost. Herecká sestava hraje s chutí. Je tady však nejeden zásadní problém, který tkví v dávno překonaných hodnotách té doby. Jedním z nich je svatba a tehdejší vnímání svatebního obřadu jako pevného základu pro budování rodinných hodnot. Pro dnešní generaci je svatba těžký přežitek, objevuje se dokonce názor, že se žení a vdávají jen lidé s nižším IQ a uzavírání sňatku už nemá zdaleka tu hodnotu, co dřív. Problém představuje i záletník neurčitého věku. Za sociku, zvláště v době normalizace, panoval trend, že záletníkem musí být jen muž středních let. Dvacetiletého záletného mrdáče jste v tehdejší tvorbě zahlédli jen sporadicky, ne-li vůbec. I celá Podskalského tvorba byla v podstatě založena na tom, že se u ní cíleně pobaví divák nad 35 let a výš. Přitom v té době pětatřicátník vypadal téměř na padesát, i když se zpívalo v jednom dechovkovém hitu něco o tom, že pětatřicátníci jsou hoši jako květ, nebo tak něco. A poslední problém představuje výběr písničkových hitů, které věrně korespondují s tehdejší dobou a pro současného teenagera představují šok, pousmání, nebo pohrdání. První tři díly z hudebně-komediálního cyklu plně ocení hlavně naše maminky a babičky. Až s příchodem čtyřky a Jiřího Langmajera coby Karáskova synovce, se přeřadilo na modernější notu. Ale i tenhle díl se dá v pohodě zvládnout. Jde o to, jak moc fandíte tehdejšímu pojetí zábavy, a zda patříte ke generaci Husákových mrdů, pardon, dětí. 60%(1.3.2015)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace