Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Na scénu vstupuje neodolatelný, i když občas smolařský vyznavač ženských půvabů Alfons Karásek, kterého nezapomenutelným způsobem ztvárnil Miloš Kopecký... Když v roce 1967 natočil režisér Zdeněk Podskalský podle scénáře Gustava Oplustila tuto hudební komedii s podtitulem „Aneb, když holky berou, já nevím kterou“, založil malou sérii s ústřední postavou záletného seladona, v níž spojovací a děj posouvající prvek tvoří hudební úryvky známých šlágrů (např. "Tisíc mil", "O nás dvou", "Čau, čau bambína", "Tak prázdná", "Proč se lidi nemaj rádi", "Krajina posedlá tmou" a mnoho dalších). V prvním, ještě černobílém provedení, se Alfons Karásek na nádraží loučí se svou ženou Růženou (J. Adamová), která jede do lázní. Plánuje si eroticky naplněný týden, plný žen a záletů. Na každý den jedna milenka. Jenže už na začátku se složitě vybudovaný itinerář pokazí. Nakonec se sice v jeho bytě ocitne plno krásných žen (mj. J. Dítětová, N. Urbánková, C. Mayerová, K. Slunéčková, P. Filipovská…), bohužel ale včetně jeho vracející se manželky… (Česká televize)

(více)

Recenze (50)

Víteček 

všechny recenze uživatele

Au, ty vole, au. To jako vážně? Příběh tragicky žádný a zároveň hloupý, písničky povětšinou ty největší a nejhorší vykopávky, které v té době byly k mání, často bez zřejmé návaznosti děje? A koukat na to kvůli těm písničkám? Proboha proč, vždyť je tam z každé jen krátký pár vteřinový úryvek, to by jako mělo někoho uspokojit? Dávám jednu hvězdičku, protože jsem se nepozvracel. 17 %. Když si představím, že tohle je nejlépe hodnocený díl, tak mě jímá hrůza. ()

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Dobrý nápad Zdeňka Podskalského st., který kupodivu nestárne a pobaví i dnes. Nehledě na to, že se tímto připomenou mnohé tehdejší velice známé písničky. A vtom je právě to kouzlo. Dialogy, monology či vyprávění je ve většině textu složeno z úryvků písniček své doby, které jsou pochopitelně zpívané. Role záletníka Alfonse Karáska byla Miloši Kopeckému šitá přímo na míru. On to v podstatě ani nehrál, neboť dnes víme, že záletníkem a milovníkem žen byl i ve svém soukromém životě. Zábavná takřka estrádní TV povídka mající motto ´obraz dnešních mravů se zpěvy´ byla v TV zábavě rozhodně trefou do černého. ()

Reklama

Bigfuckman 

všechny recenze uživatele

Pro mě je tohle dokonale spojení parádního humoru s dobře vybranými a vtipnými výtažky z písni. Miloš Kopecký jako dokonalý svůdník jemuž se bohužel smůla lepí na paty přimo vteřinovým lepidlem. Finální střetnutí nemělo chybu. Stopáž je poměrně krátka a tato komedie opravdu netrpí hluchými pasážemi. Bravo režisérovi! ()

pytlik... 

všechny recenze uživatele

Scénář psal nějakej náboženskej fanatik a/nebo zapšklej jedinec s neúspěchy u žen, páč každej normální člověk by Karáskovi aspoň jedno malý štrejchnutí za týden přál. O autorově osobnosti svědčí i ve filmu naznačené vcelku tragické způsoby balení ženských, si myslím, že s nějakým zpíváním člověk vládnoucí normálním (tj. nongottovským) hlasem neuspěje. To já jako známý (bývalý) orel mohu nabídnout daleko lepší způsob, použitelný zejména v prostředcích hromadné dopravy: člověk se nakloní nad vybraným objektem a dejchne na něj. Objekt se většinou na člověka otočí a nechápavě hledí. A člověk řekne: slečno (mladá/stará paní, to závisí na vkusu každého), zrovna jste v sobě měla pár mých molekul vzduchu, takže už je jedno, jestli budete mít v sobě jiné moje molekuly v jiném skupenství a jiném složení, ne? Objekt se zamyslí a pokud mu to aspoň trochu pálí, ví, že se proti tomu z logického hlediska nedá nic namítnout a nezbývá mu než souhlasit. Nutno říct, že úspěšnost této metody je cca 110%, protože se často stane, že i jiný objekt sedící vedle původního objektu, většinou postarší a ne moc atraktivní žena (ach jo), se vmísí do dialogu "ale já to vdechla taky!" No a z logického hlediska já s tím prostě nemůžu nic dělat. ()

Stanmi 

všechny recenze uživatele

Alfons Karásek (Miloš Kopecký) právě vyprovodil svou ženu do lázní a těší se na týden plný milostných avantýr, záhy však zjišťuje, že to nebude zase tak jednoduché… Sedm žen Alfonse Karáska je prvním dílem kvadrologie hudebních komedií Zdeňka Podskalského a už název tohoto snímku tak trochu prozrazuje, o co tady půjde. Slaměný vdovec Alfons si totiž naplánoval na každý den jednu schůzku a to vždy s jinou ženou, ale plány jsou jedna věc a realita druhá a stejně tak se to má i s tímto snímkem. Námět totiž vypadá velice slibně, ale provedení už trochu pokulhává, protože se mně zdálo, že děj je až příliš často přerušován hudebními čísly, takže už tady nezbývá moc času na všechny ty hlášky, gagy a vtipné situace vůbec, tak jak jsem zvyklý u pokračování tohoto snímku. Jasně pár fórů je opravdu povedených, atmosféra 60. let taky není špatná a Milošovi Kopeckému sedí hlavní role stejně dobře jako Alfonsovi Karáskovi jeho oblek, ale krapet tu chybí výraznější vedlejší postavy (pokud tedy nepočítám oněch sedm, vlastně osm žen), které by oživily děj, tak jako v dalších dílech (třeba podezíravý manžel Vladimír Menšík, nebo bodrý dědeček v podání Vlastimila Brodského). Sedm žen Alfonse Karáska je tak sice slušnou hudební komedií, která rozhodně neurazí, ale tato série dokáže nabídnout i lepší díly. ()

Galerie (7)

Zajímavosti (1)

  • Natáčanie filmu prebiehalo v Benešove a v Prahe. (dyfur)

Reklama

Reklama