Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Lord Robin z Loxley nachytá ve svých stájích dívku Marian. Robin se do Marian, která přišla do stáje ukrást koně, ihned zamiluje. I dívka opětuje jeho lásku, a tak oba spolu žijí na Robinově hradě. Idylku přetrhne až příkaz šerifa z Nottinghamu, kterým Robina posílá na křížovou výpravu do Svaté země. Robin skutečně odjede a mezi křižáky se účastní dobývání jakéhosi orientálního města. Při bojích je zajato velké množství zajatců. Robin zažije šok, když vidí, jak jeden z křižáků se svými lidmi, Gisbourne, zajatce mučí a popravuje. Robin se pokusí zabránit popravě syna jednoho ze Saracénů, Yahyi. Gisbourne Robina postřelí šípem a nechá ho naložit na loď, která odplouvá zpět do Anglie. V podpalubí lodi se skrývá i Yahya, kterému se v nastalém zmatku po Robinově vzpouře podařilo uprchnout. Robin nachází svůj hrad v troskách, po Marian není nikde vidu ani slechu. Z nápisů, které Robin najde rozvěšené po hradě, pochopí, že hrad zabavil sám šerif z Nottinghamu. Robin v blízkém kostele vyhledá zpovědníka Claytona. Od něj se dozví, že Marian byla vyhnána z hradu a že teď žije v dolech u Nottinghamu. Robin se tam vypraví a Marian skutečně uvidí. K jeho zklamání má však Marian už jiného muže, Willa Tillmana. Zlomeného Robina vyhledá Yahya, který ho přemluví, aby za sebe bojoval. Robin, pro kterého je Saracénovo jméno nevyslovitelné, začne říkat Yahyaovi „John“. John přesvědčí Robina, aby se spolu pokusili porazit šerifa a osvobodit lid. John také začne Robina trénovat ve střelbě z luku a v saracénských bojových uměních. Robin skutečně přepadne šerifovy výběrčí daní. Se získanými penězi se přihlásí na audienci k šerifovi a hned ho podaruje penězi. Robin začne hrát nebezpečnou hru. Přes den vystupuje jako lord Robin z Loxley, v noci pak obírá šerifovy výběrčí daní a peníze rozhazuje mezi obyčejný lid. S jídlem roste chuť, a tak Robin s Johnem naplánují vyloupení šerifovy pokladnice. Plán sice nevyjde, ale Robin se dostane až do pokladnice a také se mu odsud podaří uniknout. To vyvolá nespokojenost muže, kterému šerif ve skutečnosti slouží, arcibiskupa. Ten kvůli loupežím dokonce do Nottinghamu dorazí. Chvíli před arcibiskupovým příjezdem vstoupí do šerifových služeb i žoldnéř Gisbourne, se kterým měl Robin tak nepěknou zkušenost. Robin si ale umí poradit. Vetře se do přízně samotného kardinála. Díky tomu se mu podaří zjistit, že kardinál se šerifem zradili anglického krále a peníze, které šerif vydře z poddaných, ve skutečnosti posílá Arabům, aby ti jimi financovali boje proti anglické armádě ve Svaté zemi a kardinál se šerifem měli čas připravit krále o trůn. Šerif se chce mocnému kardinálovi zavděčit, a tak pošle do dolů své vojáky, aby ještě více okradli poddané. Marian však už organizuje odpor a to jí pomalu stojí krk. Gisbourne ji zajme uprostřed zkázy rabujících vojáků. To Robin s Johnem vidí a ženu zachrání. Při záchraně však do rukou šerifových vojáků padne John... (TV Prima)

(více)

Recenze (70)

Ceberus 

všechny recenze uživatele

Tak jsem konečně zhlédl i třetí verzi Robina Hooda a mohu ji tak srovnávat s Reynoldsovým Králem zbojníků (Kevin Costner), který vyšel ve stejné době a obsahoval podobné scény, a nejnovějším Scottovým Robinem Hoodem (Russel Crowe), který se zabývá Robinem Longstridem ještě předtím, než byl vyhnán do sherwoodských lesů. Zatímco "costnerovka" je spíše komediálně laděná romantická pohádka (ovšem nepostrádající akci), "croweovka" je spíše akční řežbou ve stylu Gladiátora. Tento Irvinův Robin Hood je rozhodně svým podáním bližší costnerovce, proto bych jej lehce favorizoval před croweovkou a udělil lepší tři hvězdy. Jelikož však verze s Costnerem patří mezi mé nejoblíbenější filmy, verze s Berginem už od začátku neměla mnoho šancí ji překonat, což se i potvrdilo. Je to příjemný film, pokud ale máte na výběr, rozhodně se podívejte raději na costnerovku. Mimochodem... zdá se mi to, nebo kněz Tucker měl tady i v costnerovce stejného dabéra? A pokud vás snad nudí klasická podání, můžete zkusit bayovskou variantu Robina Hooda s kulometnými kušemi. :-) ()

sud 

všechny recenze uživatele

Film v době své premiéry zůstal ve stínu Costnerova blockbusteru a ač se nejedná o nic světoborného, za pozornost rozhodně stojí. Musíte vzít ale na milost a nemilost chudou výpravu a pár nelogičností (jak by se lady Marion mohla vydávat za chlapce :-)). John Irvin dokázal vytvořit syrovou středověkou atmosféru, napínavé to rozhodně je a herci nejsou rovněž k zahození. Kromě nepřesvědčivé Umy Thurman (jako Marion byla strašně nevýrazná) a standartního Patricka Bergina (i tak jeden z těch lepších Robinů) zde kraluje Jürgen Prochnow coby démonický sir Miles (podobně jako v Reynoldsově filmu je i v tomto případě nejsilnějším článkem hlavní záporák). Koukatelné dobrodružství na nedělní odpoledne, ovšem Král zbojníků je přeci jen o třídu výš. 50%. ()

Reklama

Gemini 

všechny recenze uživatele

Ani účast takových hvězd jakými jsou Uma Thurman nebo Jürgen Prochnow na televizním zpracování legendy o Robinu Hoodovi nic nezmohla a film zůstal ve stínu svého bratříčka ze stříbrného plátna. Ale šlo jen o špatné načasování, o nic víc. Při bližším pohledu totiž zjistíte, že je to dobrý film a některé scénky svým nápadem Costnerova Krále Zbojníků i předčí...ale stále je to "jen televizní kousek". ()

kingik 

všechny recenze uživatele

V rozdělené Anglii 12 století vládnou tvrdou rukou Normané a Anglosasové, kteří se postaví proti jejich moci se vystavují velkému nebezpečí. Poté, co se saský šlechtic Robert Hode střetl s normanským rytířem, když chtěl zachránit život pytláka, se sám stane obětí - je donucen vzdát se svého nároku na trůn. Jelikož je ocejchován jako psanec, změní totožnost a s novým jménem Robin Hood přechytračí normanské soupeře, získá lásku krásné lady Mariany a stane se velikým hrdinou utiskovaného saského lidu. Vedle Robina Hooda s Costnerem tenhle působí jako chudý příbuzný. Postrádá kouzlo a řekněme si to na rovinu - Patrick Bergin v roli Robina Hooda je naprostý omyl. ()

Radyo 

všechny recenze uživatele

Poměrně solidní televizní verze Robina Hooda doplatila na souběžné nasazení s tím "Costnerovsko-Freemanovským" Hoodem, v jejímž lesku trochu zanikla. Svůj podíl na tom má zejména Patrick Bergin, jenž je sice dobrý herec, ale přece jen postrádá ono charisma a vnitřní sílu, jíž by měl titulní hrdina této legendy oplývat. Do popředí se tak dostávají zejména postavy Marion v podání Umy Thurman a pak samozřejmě záporný Jürgen Prochnow. Ani oni přes nesporně dobrý výkon ale nedokáží poněkud (oproti Reynoldsově verzi) plošší scénář "zplastičtit" a tak dosáhnout větší divácké odezvy. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (14)

  • Na začiatku filmu Folcanet (Jürgen Prochnow) povoláva Hooda (Patrick Bergin), aby sa pred Daguerrom (Jeroen Krabbé) ukázal „o siedmej ráno“. Pred vynájdením mechanických hodiniek sa takto čas nemeral. Deň a noc (bez ohľadu na ročné obdobie) boli rozdelené do dvanástich častí, nazývaných „hodiny“ a šiesta „hodina“ dňa bola na poludnie. V 12. storočí výraz „o siedmej ráno“ neexistoval. (Arsenal83)
  • Vo filme sa na výstrel šípov používa príkaz "shoot". V stredoveku sa ale používalo slovo "loose". (Arsenal83)

Reklama

Reklama