Režie:
John CarpenterKamera:
Dean CundeyHrají:
Kurt Russell, Lee Van Cleef, Ernest Borgnine, Donald Pleasence, Isaac Hayes, Season Hubley, Tom Atkins, Charles Cyphers, Harry Dean Stanton (více)Obsahy(1)
New York budoucnosti je obrovským vězením, místem, kde si zločinci vytvořili svět s vlastními zákony. Právě sem se zřítí letadlo s prezidentem USA, jenž se stane rukojmím těchto lidí. Na jeho záchranu se vydává zkušený veterán Snake Plisken. Jeho mise nebude nijak jednoduchá a půjde mu o život! (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
Videa (2)
Recenze (392)
Problem je, ze jsem nejdriv videl Utek z L.A., kterej me perfektne bavil a jelikoz ma skoro polovicni hodnoceni nez tohle, cekal jsem nakou pecku. A ona se nedostavila. Pribehove to je stejny jako druhej dil, jenze dvojka se bere vic s nadhledem, tohle se jeste bere celkem vazne, je tu min akce a Kurt prakticky nehazi zadny hlasky. Takze i kdyz to je docela slusny becko s perfektnim obsazenim, proste me to buhvijak nebavilo a nema to vlastne nic moc co nabidnout. ()
Docela zajímavej film, trochu mi to připomíná starou dobrou pařbu Quarantine. Možná se tady někdo z GameTeku tenkrát inspiroval. Jenže tyhle starý sci-fi filmy, který se maj odehrávat jakoby někdy v dnešní době, jsou spíš k smíchu. Navíc chvílema mi to připadalo až trapný. John Carpenter má na kontě i zajímavější díla. Ale oproti Útěku z L.A. je to asi 100× lepší. ()
Tenhle film mne naprosto minul. Nikdy jsem jej neviděl, jen jsem o něm často četl a slyšel. Po tom, co vyšel v trafikách na dvd jsem jej s radostí shlédl a byl jsem vyloženě nadšen. Carpenter mi opět dokázal, že je PAN režisér... Spolu s Halloweenem (1978) či Mlhou (1980) se jedná v podstatě o nadčasový film, technicky dokonale zvládnutý, atmosférický, napínavý a celkově prostě nadmíru kvalitní. Osobně nemusím moc filmy s tématem postapokalyptických vizí, ale tento mi vyloženě (podobně jako série Mad Max 1 - 3) sedl. Už samotný "vizual" filmu je úžasný. Špičková kamera zabírá každý záběr jako obraz. S každým záběrem jako by si tvůrci vyloženě detailně vyhráli, ty detaily jsou opravdu úchvatné. Použití zastaralé počítačové grafiky (vektorů ...) příjemně nostalgicky "zašimrá". Pomalý a dosti neurčitý rozjezd, kdy Russell pobíhá po NY je výborný sám o sobě, divák si může aspoň vychutnat to prostředí. Pak se film samozřejmě rozjede až začne být napínavý na samé hranice. Kurt Russell je zde skutečný tvrďák, moc toho nenamluví, ale vyloženě mu člověk musí fandit od začátku do konce. Opravdu nádherný film, bavil jsem se od začátku do konce. ()
Slavná Carpenterova béčková kultovka, no mně úplně nesedla. Atmosféru to má fajn, Russell je drsnej jako šmirgl, ale už jenom ten námět o vězení na Manhattanu (které tam bylo zřízeno bůhví proč) je strašně blbej. Je mi jasný, že pátrat v tomhle typu filmu po logických souvislostech je nesmysl, ale zrovna v Útěku z NY mě všechny ty nesrovnalosti bily do očí až příliš silně. ()
Pánové a bývalí kolegové Bláža a Tsunami_X by mě asi sežrali zaživa, nicméně nemastný neslaný Snake Plissken nebude zrovna mou krevní skupinou. Čert vem primitivní zápletku, kdy svět stojí na pokraji atomové války, které snad můžou ještě zabránit plánované rozhovory mezi několika velmocemi. Jenže prezident Spojených států se na konferenci s důležitými dokumenty nedostane, protože padne do zajetí těžkých zločinců kdesi na izolovaném Manhattanu. Jak asi kartami zamíchá právě vězeň Plissken se stylovou páskou přes oko? Slušná apokalyptická atmosféra na pár desítek minut zabaví divákovy smysly, pak bych ale čekal pořádnou akci, nekompromisní jednání, surovou ztřeštěnost nebo alespoň náznaky napětí. Bohužel Carpenter nabízí jen ticho po pěšině, lemované nezvládnutými akčními momenty. Přelomová béčková podívaná se nekoná, můžete jít v klidu spát... ()
Galerie (130)
Photo © AVCO Embassy Pictures
Zajímavosti (35)
- Policisté ve filmu používají pušky M16A1. Zbraně měli sundány hlavňové rukojeti. (Redix)
- Ještě předtím, než roli Snakea odmítl Tommy Lee Jones a Charles Bronson, byla hlavní úloha neúspěšně nabídnuta Clintu Eastwoodovi, pro kterého byla napsána přímo na tělo. Právě proto ve filmu Kurt Russell chrlí tolik sarkastických hlášek, používá drsné vystupování a minimálně mluví. (ClintEastwood)
- Tento film je již třetí vzájemnou spoluprací režiséra Johna Carpentera s kameramanem Deanem Cundeyem. Druhou byla pirátská Mlha (1980) a první Předvečer svátku Všech svatých (1978). (Pavlínka9)
Reklama