Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ježíšovi se zdává sen o středověké bitvě, kdy najednou vojáci vyřknou jeho jméno. Ježíš se probudí a nechápe, co měl tento sen znamenat. Proč ti neznámí lidé vyslovili jeho jméno? Vždyť Ježíš je obyčejný tesař jako jeho otec Jozef. Oba hledají práci, protože jsou těžké časy. Sám Jozef se znepokojeně ptá, kdy už bude konec utrpení jejich národa. A je netrpělivý: kdy už začne Ježíš konat? Od té doby kdy se narodil, nezjevilo se žádné znamení. Náhlá smrt Jozefa však změnila celý Ježíšův dosavadní život. Ví, že se musí vydat na cestu, na které musí být sám a tvrdí, že svůj život nežije pro sebe. Stává se vyvoleným, stává se mesiášem, stává se tím, kdo dokáže změnit vodu na víno... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (37)

igi B. 

všechny recenze uživatele

Hm, Ježíš (Jeremy Sisto) co sice vypadá jako vyšamponovaný hipík, Gary Oldman jako vždy svůj v roli pokrytce Piláta a další hvězdy euroatlantického filmového plátna - v principu by to znělo nadějně, leč ve výsledku jde jen o další prvoplánově prostoduché katolicky mýtutvorné telenovelově popkulturní zpracování stakrát provařeného tématu... . . . Roger Young si umyl ruce a tak nebýt těch vánoc, jeden by se hnedle ptal, komu že ty reprízy v naší ateistické zemi pořád slouží... - - - P.S. A víte že Mesiáš byl vlastně ve skutečnosti buddhista? ;-) - - - P.P.S. Fandíkům Nazaretského nelze než doporučit jediné vpravdě pravdivé vražedně strhující zpracování narození, života a smršti jeho maličkosti - http://www.csfd.cz/film/23587-zivot-briana/ - - - - - (Poprvé viděno ve svátky 2011 na >kristušovním prostoru< /želbohu ukřižováno v prachbídném a jalovém českodabingovém zpracování jakéhosi Landsmana v žoldu firmy Eurokim nebo jak, jak jinak než za tucet stříbrných veřejnoprávě pro ateistickou ČT, že.../, hodnocení 197., komentář zde jako neprorocky šťastně třináctý - 27.12.2011) ()

salahadin 

všechny recenze uživatele

S tímto zpracováním jsem měl velký problém. Ať už jde o podivný scénář, představitele Ježíše a další aspekty. Biblické příběhy převedené na plátno často dopadají špatně. Proč? Věří vůbec tvůrci tomu, co točí? Nebo je to jen řemeslo? Na Zeffirelliho Ježíše Nazaretského zatím vůbec žádné zpracování nemá. ()

Reklama

otík 

všechny recenze uživatele

Z veselého chlapíka, který přistupuje poměrně vesele ke svému životu, se rázem stává mučený a umučený muž, který zažívá tu největší potupu, jaká byla v té době možná. Příběh Ježíše však není jen líčením jeho životních osudu, nýbrž také příběhem muže, který postupně poznává svůj osud a zažívá těžká pokušení. A právě tato pokušení, ať už na poušti nebo na Olivové hoře, jsou ztvárněna skutečně originálně, Ďábel je zde neskutečně mazaný a přitom tolik pravdivý a zvláště ukázka budoucího zabíjení a válčení ve jménu Ježíše je vskutku vychytaná. Toto dvoudílné zpracování se velmi povedlo. Úryvky citované přímo z evangelií přispívají k autentičnosti, k tomu přidaných pár "nebiblických" scén, které ovšem vůbec nejsou postaveny na hlavu. Navíc mnohé scény včetně ukřižování jsou natočeny tak věrohodně, že ani ve srovnání s Gibsonovým Umučením se tento film neztratí. Film přípustný jak pro věřící, tak i pro nestranné diváky. ()

majo25 

všechny recenze uživatele

Mňa teda ''modernejší'' Ježiš veľmi nepresvedčil. Ono už samotné obsadenie hl. postavy je veľmi nepresvedčivé a pokojne by mu mohli pustiť reggae hudbu, za zvuku ktorej by húlil marrihuanu. Inak je na tom Oldman, ktorý síce zahrá svoje, ale ako keby mal za svoju rolu málo zaplatené a jeho hranie vyzerá trochu laxne. Poctivý a citlivý prístup som videl snáď iba v prípade Bisset. Ono už samotné spracovanie s prvkami humoru, socio-psychologickej drámy obyvateľov Jeruzaléma, platonickej lásky (!), flashbacky (!) a trochu divné vysvetlovanie si niektorých pasáži biblie je na pováženie. Vlastne sa mi pozdávalo iba jediné - to svojské vykladanie si Nového zákona - scéna z Getsemanskej záhrady so Satanom. Naštastie druhý diel sa viac drží "skutočností', neodbieha od deja a zčasti zachraňuje tento televízny projekt. ()

Stanley 

všechny recenze uživatele

Tento film se zřejmě snaží přiblížit klasický ježíšovský příběh a křesťanskou zvěst mladé generaci. Mnohé zdejší prvky se nesou v jakémsi teenagerovském a moderním duchu, který však trpí infantilismem a primitivismem - ať už jde o vykreslení a chování některých (většiny!) postav, pojetí podstaty problémů lidstva či dětinské nastínění křesťanských idejí. Ježíš je zde vykreslen v lidštější podobě, jeho vlastní osobnost se v průběhu dění vyvíjí, což představuje vítané občerstvení vůči jinak zažitému klišé Ježíše jako dokonalého, nadpozemského Boha. Mnohé postavy svým zjevem a chováním působí vyloženě nesympaticky a těžko k nim získat vřelý vztah - ať už jde o zabedněné a neschopné apoštoly, ufňukanou a přestárlou Marii nebo nevzhlednou a výstřední Máří Magdalskou. V tomto smyslu to zachraňuje snad jen věrohodný Pilát v podání Garyho Oldmana. Za zmínku stojí docela důmyslné pokoušení a zpochybňování Ježíšova úsilí Satanem, jenže ta jeho podoba (Satan v moderním sáčku a nagelovanými vlasy) je prostě mimo. Odkazy na budoucí události páchání zvěrstev středověkou církví a nekončícího vzájemného lidského zabíjení není vyloženě špatný nápad, jenže co s tím má společného zrovna 1. svět. válka, to těžko chápat. Úroveň biblické a historické autentičnosti raději bez komentáře. Obávám se, že celkově se jedná spíše o filmový průser, který vybrané tematice nadělává víc škody než užitku. ()

Galerie (6)

Zajímavosti (2)

  • Gary Oldman měl ve filmu původně hrát ztělesnění Satana, ale nakonec si raději zvolil postavu Piláta. (raininface)

Reklama

Reklama