Komentáře uživatelů k filmu (168)

  • Tosim
    ****

    Některé situace ve filmu jsou přemrštěné, dvě třetiny z nich rozhodně záměrně. Ale fakt to tak chodilo - několik dní před filmem jsem viděl nějaké Televizní noviny z roku 1983. To bylo srovnání! Paneláky za 14 dní! Fušeřina, ještě teď z ní "těžíme."(20.2.2008)

  • lebowski
    *****

    Dokonale popsaný život té doby(24.3.2003)

  • Marigold
    ****

    Výborná satira, ve které se kromě obrazu bahnité komunity a normalizačního marasmu prosazují i typicky "chytilovské" prvky, zejména pak přízemnost vztahů opačných pohlaví. Trochu nevyváženě působí autentické prvky v kombinaci s výrazně stylizovanou parodií (Kodetův Kodeš), jakoby Chytilová občas nepokládala panelovou realitu za dost vypovídající a cítila nutnost ji zvýraznit komediálními prvky. Z hlediska výkladu rodící se normalizace však naprosto klíčové dílo.(14.7.2009)

  • Radek99
    ****

    Panelstory je skutečně hodně dobře zakonzervovaná sonda z doby reálného socialismu, který, i když se tomu dnes dá jen stěží věřit, vypadal přesně tak, jak ho satiricky zpodobnila ve svém filmu Věra Chytilová. Kontroverzní není tedy dnes obsah snímku, protože ten hodně věrně odrážel realitu a skutečný status quo českých panelových sídlišť a tzv. panelákového (gulášového, salámového...) socialismu, ale spíše poněkud schizofrenní forma - tedy autorský rukopis paní Chytilové...ty trochu šílené střihové přechody většinou asociované pohybem v navazujících záběrech, nesourodě až zmateně působící střihová skladba, téměř epileptická ruční kamera Jaromíra Šofra, kakofonický hudební a ruchový doprovod, přehrávající herci...někdy je ten film až k nevydržení... Ale to je metoda Věry Chytilové, s tím už je prostě nutné u jejích filmů počítat. Panelstory pracuje s nadsázkou, ale přesto je satirický pohled výstižný a přesný - to je ono legendární nastavené zrcadlo panelovému světu odcizení a anonymity...až mrazí...(2.2.2007)

  • Superpero
    ****

    Dost depresivní podívaná z nejhnusnějšího prostředí pod sluncem. Další důkaz toho, že komunismus a vůbec celá ta doba u nás byla fakt zlo.(21.9.2007)

  • Karlos80
    ***

    Film režisérky Chytilové je vlastně takovou pochmurnou zprávou o životě obyvatel jednoho rozestavěného pražského sídliště. Ani kdyby jste mě teď mučili tak si už nevzpomenu jakého? No nic to není podstatné. Spíše k věci..V této pro dnešní lidi spíše obludné panelové džungli se lidé kupodivu zabydlují. Inu co jim také tehdy jiného zbývalo? Bylo to přeci všemi tolik vyhledávané a hlavně moderní bydlení.. Podmínky k životu jsou tady podle režisérky Chytilové, viditelně snad víc než hrozné. V kaleidoskopu jednoho dne se odvijí pásmo rozmanitých osudů různých lidí. Mnohé osudy se za pouhých několik málo hodin onoho všedního dne velice dramaticky, ale také tragikomicky rozvíjejí. Některé nečekaně gradují, překvapivě se vyhrocují a dospívají k své pointě. Více než satirické vypodobení této komunity se stává metaforickým obrazem veškeré tehdejší společnosti. Film se nám také snažil přiblížit, svým neúprosným pohledem pokrytectví, sobectví, hamižnost a maloměšťáctví, přežívající ostatně mezi lidmi do dnes. Já sice mám, a bydlím ale já chci ještě víc. On má 1+1 já chci nebo já musím mít 2+1! Hele on si koupil nové embéro?! No tedy to já musím mít přinejmenším alespoň fiata, když už ! Ať je nasereme a ať třeba nespí celé noci... Věčný zápas lidské velikosti s lidskou malosti, přežívá tedy až do dnes, s tím bohužel nikdo nic stejně už nikdy neudělá, a měnit se to nebude. Spíš naopak rozdíli se budou spíše stále více mezi lidmi prohlubovat než srovnávat. Režisérčino oblíbené téma...Super blázinec, nejlepší z postav byl jednoznačně starej děda (Jan Vaňha) reálnej socialismus se vším co ke němu patřilo ale sakra, když už, tak velmi zábavně a pravověrně pojato!(24.11.2006)

  • Flipper
    ****

    Šialenstvo sídlisk, doby a ideálov nie je asi nikde lepšie vystihnuté ako v tomto filme. Od prvého záberu na buldozér, až po konečný "happy end" je to od záberu k záberu väčší výsmech a väčšie fiasko režimu. Samozrejme niektoré afektované scénky tu sú, no v tomto prípade by som ich nenazval negatívnym prvkom vo filme. Celý zobrazený život je rozdelený na boj A) matky -rodičky/slúžky - kde je snaha o osamostatnenie B) muža karieristu - presadzujúceho blaho nad morálkou C) ostatných - deti, starci - ktorý si novým podmienkam nevedia zvyknúť. Preto afektovanosť v týchto možno niekedy bezvýchodiskových situáciách, prirodzene afekt vyvoláva na zmierenie sa/zabudnutie na svoje postavenie. Pritom obsadenie ľudí vo filme je malé, stále stretávame tie isté postavy. Je to krásny protiklad veľkosti panelákov a klaustrofóbie bývania v akejsi panelovej klietke, kde je svet vzťahov vlastne malý a niekedy možno sebazničujúci. Okrem týchto až existenciálnych otázkach voľby ideálu, života atď, tu je však plno komických elementov, ktorý parodujú toto správanie a robia z celého života spoločnosti nafúknutú frašku, ktorá možno prirodzene zobrazuje vtedajší pohľad na svet. K tomu poetika chladných panelov, no páni tomu hovorím luxusný zážitok.(3.12.2009)

  • dobytek
    *

    DÍLO PSYCHOPATA - Nevim, jestli Chytilová tenkrát ujížděla na LSD nebo je prostě magor od přírody, ale tenhle film je něco strašnýho. Šílená kamera, šílenej střih, šílená hudba, šílený dialogy a scénář prakticky neexistuje. Ale lidem se to zřejmě líbí, jak je vidět podle hodnocení. Já ale nechápu, co se komu na tomhle může líbit. Pobavil mě snad akorát Jiří Kodet a některý jeho hlášky a pak docela pěkně vypadaly některý záběry (např. západ slunce mezi panelákama), ale to jsou asi veškerý pozitiva na filmu. Pro mě je tohle naprostá sračka a klidně to mohlo zustat dál zamčený někde v trezoru...(11.1.2007)

  • ORIN
    ****

    "Život bez Vás by pro mne byl černou pustinou, nemohla byste mi půjčit tři kila?" ... Čí pak si holčičko? - Já sem Helenka Vondráčková. - No a kde bydlíš? - Támdle nahoře."(14.3.2008)

  • genetique
    ****

    Začiatky panelákových kazajok, v ktorých sme doteraz uväznení, k tomu bezradnosť zo socialistického systému, v ktorom muselo všetko fungovať za každú cenu, i keď len naoko. Životy ľudí však v týchto polo-rozostavaných sídliskách fungovali naplno a nie jeden sa tak stal ich obeťou. Postupné odcudzovanie sa zachytené už v jeho zárodkoch, krásna a realistická mozaika obyčajných, tragických situácií (v podstate ale úplne o ničom), ktoré dnes našťastie už nezažívame a ani by sme zažiť nechceli. 75%.(23.1.2009)

  • betelgeuse
    ***

    Naprosto pravdivý film, který zní hodně falešně: figurky a scénky.(31.1.2009)

  • TheRaven
    ****

    Tak tohle je opravdu extrémně depresivní kousek. Záměrné vyzdvihnutí negativních vlastností lidí a doby. Jediné vlastnosti, které můžeme u místních lidí pozorovat, jsou neuvěřitelná arogance, sobeckost, uspěchanost, neochota kohokoliv vyslechnout, či snad někomu dokonce pomoct. Jedna pani to dobře vystihuje větou "Já se o nikoho nestarám!!!". Taky tam sou lidi neuvěřitelně závistiví a neustále druhým něco vyčítají a sebe vydávají za hrozné chudáky. Na depresivnosti ještě přidává fakt, že nikde není ani kousek trávy, jen pak je tam v dáli záhon, ale přes něj si lidi zkracují cestu na zastávku. Celkový dojem ještě dotváří docela psychohudba, kamera i střih. Moc dobré, jen jestli nejsou 4 hvězdičky málo....(19.3.2008)

  • sportovec
    ****

    Ne snadno uchopitelný pohled Chytilové mohl v tomto případě veškerou analytickou sílu svého pohledu-metody uplatnit na zvláště vděčném materiálu: stavbě panelového sídliště. Bizarní mozaika nejrůznějších lidských osudů není ani falešným idyličnem, ani úsměvným nadhledem jiných filmů té doby. Fakt, že sídliště byla stavěna a snad i zamýšlena jako velké noclehárny, notně pochroumal podobu i život všech našich měst a jejich obyvatel v té době. Někdy se nadsázka Chytilové může zdát až příliš vyhrocená, spíše bych však řekl, že za skutečností mnohdy zaostává. Určitě nadprůměrné dílo do jisté míry doplácí srozumitelností na akcentaci mozaikovitých postupů své autorky.(26.8.2007)

  • lupuscanis
    *****

    VĚRA CHYTILOVÁ, PANELSTORY aneb JAK SE RODÍ SÍDLIŠTĚ (1979) ___ Nekompromisní úder na solar plexus politováníhodného STAVU VĚCÍ na přelomu 70. a 80. let minulého století, který svou razancí i intencí rve břišní krajinu, a nechává z ní vyhřeznout prohnilé útroby. Všudypřítomná estetika ošklivosti, glajchšaltu a rozklíženosti rozežírá vztahy mezi lidskými bytostmi, a proniká kamsi hluboko, až do jejich duší a srdcí. Přesný obraz etickým marasmem infikované matrice, v jejímž objetí vyrůstali dnešní matky a otcové. Snad teprve teď, v čase, který právě prožíváme, tedy o třicet let později, je zřejmé, že výpověď filmu je jak nesmlouvavým dokumentem doby, tak svědectvím o tom, jak v nás stále ještě nepřestává bujet to, co do nás tato doba zasela, a co ve vleku zhoubné setrvačnosti stále rozséváme dál. ___ Citově labilní instrumenty filmové řeči, z nichž je třeba podtrhnout alespoň kameru, střih a hudbu, neexhibují, naopak tvoří dokonalý celek se žalujícím nářkem, který se dere z autorčina tvůrčího hrdla. Důležitý film.(3.3.2009)

  • Rosomak
    ****

    Smršť skečů, které se točí kolem výstavby nových panelákových sídlišť, je velmi pěknou ostře satirickou cestou zpět do éry komunismu, která vykouzlí úsměv na rtech všem, i těm, co tu dobu už nepamatují...(30.4.2008)

  • FateKEEPER
    *****

    Pohlednice ze železobetonového světa. Kamera pohrdající horizontálním klidem, papírové zdi, střípky životů a těžká urbanistická deprese. Neklidný film.(6.1.2008)

  • Boogeyman
    *****

    Jedinečně absurdní (absurdní dnes, nebezpečně pravdivý tehdy) pohled do doby, kterou si já pamatuji jen matně (tehdy jsem ještě nebyl ani to dítě v v zabahněném kočárku zaparkovaném před střediskem).(31.1.2009)

  • xxmartinxx
    ****

    Spíš důležité než dobré. Veškeré nemalé kvality Panelstory vyplývají z kontextu a doby jeho vzniku. Coby symbol je mnohem víc, než jak se povedl sám o sobě(13.3.2014)

  • Smok
    ***

    Vivat socialistický urbanizmus a jedna z jeho najsilnejších zbraní - prefabrikát. Za čias minulých zakázaný film, dnes už viac menej dokumentárna záležitosť a spomienka na začiatky budovania králikární, v ktorých si väčšina z nás "veselo" nažíva dodnes. Ja sám mám ešte v živej pamäti zvuk nedelného vyklepávania rezňov nesúci sa celým panelákom, v každej obývačke rovnaká obývačková stena a čierno biele televízory s polomerom vešteckej gule, domovníkove schôdze a spoločné sobotné brigády na skrášlenie okolia toho "nášho" paneláku.(28.2.2009)

  • WANDRWALL
    **

    Více než kvalita filmu je zajímavé jak se ten film rodil.(16.8.2010)

<< předchozí 1 2 3 4 5 7 9