Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Úspěšný film Jana Hřebejka plný tragikomických příběhů a osudových setkání, přátelství, smíření i odpuštění... Komedie, která vás rozpláče, drama, které vás rozesměje – zní v podtitulu úspěšného snímku renomovaného dua HřebejkJarchovský. Každý se někdy někam před něčím snaží uprchnout a právě tento film je působivým osobním průvodcem ve světě uprchlíků v nás i kolem nás, zažívajících nejen své každodenní starosti, ale obávajících se někdy víc sami sebe, než okolního světa. Ve skvělých hereckých výkonech vede film diváka přes nejednu humornou situaci k hlubšímu zamyšlení nad vkladem každého z nás do tohoto světa... (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (515)

Phobia 

všechny recenze uživatele

Zpočátku jsem měla dojem, že to tentokrát bude nekoukatelná krávovina, ale nakonec mě tenhle film přece jen dokázal pobavit. Postavy, jejich příběhy i humor jsou poněkud absurdnější, než tomu bylo v předchozích Hřebejkových filmech, přesto poněkud nadneseně a pokrouceně vystihují realitu současnosti. Herci odvedli svůj obvyklý (to znamená dobrý) výkon, nad něčím jsem se zasmála, nad něčím zamyslela, celkově však hodnotím jako jeden z horších Hřebejkových filmů. Přesto solidní nadprůměr - 68% ()

MMR 

všechny recenze uživatele

Příběh ze života – Dobře, já to beru. Tento snímek mi ovšem vůbec nesedl a ničím nezaujal. Pro mě to byla jedna velká nuda. Jako komedie mi to rozhodně nepřipadalo, možná okrajově, ale nějak jsem si toho nevšiml. A ten průvodný komentář po celou dobu filmu mi to ještě víc znechutil. Nejspíš tyto filmy české kinematografie jdou mimo mě… ()

Reklama

Marigold 

všechny recenze uživatele

Navzdory rozpačité recepci musím Hřebejkovi přiznat jedno vítězství... konečně natočil film z české současnosti, který mi přijde jak vtipný, tak pravdivý a něco vypovídající. Netopí se v samoúčelné sprostotě (jako Anděl Exit) ani v násilném cool stylu (Samotáři a další Ondříčkovy polotovary), disponuje solidním scénářem, který má konečně jak smysluplný průběh, tak výtečně vypointovaný závěr – právě za bezútěšný a minimem prostředků odvyprávěný konec jsem ochoten hodně odpustit. Odpustit co? Absenci jednotící atmosféry... bez lehké nostalgie a melancholie jakoby Hřebejk nemohl najít svou optimální vypravěčskou polohu a marné je pak kouzlení barevnými filtry. Zejména kdesi veprostřed, při shledání otce se synem, se film rozsýpá do dlouhých záběrů a zbytečně natahovaných dialogů. Podstatným faktem je, že ty nejsou samoúčelné a někam vedou, čili chvilková utrpení a ztráty koncentrace mají v důsledku smysl. Poučen Pupendem nedělá Hřebejk z Horem pádem nesoudržné pásmo za každou cenu vtipných gagů, ale hlášky a anekdoty vsouvá ústrojně do plynoucího děje. Některé skeče bohužel kostrbatě vyčuhují a připomínají, že Jarchovský to ve snaze být oduševnělý pravidelně přehání. I tak mě Horem pádem dokázalo rozesmát mnohem upřímněji než jeho předchozí snímek. Sázka na sílu herectví vyšla – osobně mě nejvíc překvapil Jiří Macháček, jehož Bejk je nádherným kouskem (a výrok: "Bůh není, proto fandím" vystihuje celé jeho nešťastné nitro). Výtečný je i divadelník Forman, kterému to hraje zejména ve scénách s Emílií Vášáryovou... nicméně nenašel jsem důležitou postavu, která by byla zazděná hereckým výkonem. Vyšlo i kouzlení s různými žánry v soundtracku, poněkud nevyšly ony barevné filtry, ale to je vedlejší. Nejdůležitějším faktem je, že tahle výpověď o stavu společnosti a jedinců v ní, studie tolerance a mnohostranná úvaha nad problémem menšin, má hlavu a patu, obsah, sdělení... neznám lepšího slova nežli "smysl". A ačkoli tvůrci žvýkají obrovské sousto, které si ukousli, často s velkými obtížemi, přesto je Horem pádem film zábavný, kvalitní... ()

Galadriel 

všechny recenze uživatele

Filmy pana Hřebejka mají poslední dobou zoufale sestupnou tendenci, bohužel. Po naprosto úžasných Pelíšcích a Musíme si pomáhat následovalo slabší Pupendo a teď tohle dílo. Ja si tak pročítám komentáře, tak u mě to na odpad rozhodně nen z několika důvodů. V rámci české kinematografie jde o dílko z lepších, navíc herecké výkony jsou famózní (nejen Emília Vášáryová, která je naprosto úžasná, také Jiří Macháček, Pavel Liška atd., jenom Petr Forman mi přišel dost slabý v některých chvílích, zejména když byl osamotě s paní Vášáryovou), ale bohužel herci nedostávají moc prostoru, postavy jsou strašně málo nápadité - a tím se dostávám k asi největšímu problému filmu - totiž ke scénáři. Ten se tentokrát podle mě prostě nepovedl, autoři se snažili být cool, natočit o tom, jak to dneska chodí, ale vybrali si tak extrémní prostředí, situace a osoby, že toho je prostě na jeden film moc. Navíc chtít ve 108 minutách rozebrat problémy rasismu, emigrantů, ilegálního převozu imigrantů, rodinného odloučení, touze po dítěti, fotbalové fanoušky, zloděje a lichváře, a ještě pár jiných věcí je prostě moc velké souto. A co mě zklamalo ještě víc, je ta složka filmu, kterou jsem na panu Hřebejkovi vždycky obdivovala, že jí dokázal bravurně zvládnout - totiž kamera a hudba. Modrozelené (á la Matrix), žluté a žlutozelené filtry mi například přišly naprosto nevhodně použité a připadaly mi spíš jako že si tvůrci hráli na západní kinematografii, ale přitom tvořili film o českém národu... A hudební složka pouze připomínala snahu o moderní filmový podkres, ale je zoufale křečovitá. Já jenom doufám, že pan Hřebejk si dá pro jednou větší pauzu a příště natočí zase něco moc hezkého, protože na to má. ()

kinej 

všechny recenze uživatele

Tento film asi dost reflektuje povahu našeho národa. Hřebejk nám předvádí sondy do životů různých sociálních vrstev. Myslím, že oproti vysloveně komerčnímu Pupendu, se režisér pohnul dál. Opravdu mě překvapil Macháček. Jeho role v Samotářích byla už scénářem předurčena k tomu, stát se populární. V tomto filmu ovšem Macháček září. ()

Galerie (24)

Zajímavosti (17)

  • Namaskovaný pysk Františka Fikese (Jiří Macháček) podle režiséra Jana Hřebejka rozhodně nebyl jen pro diváky, ale i pomůckou pro samotného herce: "Podle mě to Jirkovi pomáhalo. Jestli si něco vyčítám, pak fakt, že Jirka své nejtěžší monology točil na úplném začátku, kdy s tím drátkem na zubu, který mu dělal zaječí pysk, ještě nebyl srostlý, takže trochu šišlal. Řada lidí mi pak vyčetla, že je to nepovedenej pokus o vtip, přitom jsme o nic takového neusilovali. Ke konci natáčení už Jirka nešišlal, protože si na ten drátek zvykl, a my ho naopak museli nutit, aby tam aspoň trochu toho šišlání zachoval." (NIRO)

Související novinky

Jan Tříska (1936 - 2017)

Jan Tříska (1936 - 2017)

25.09.2017

Po nešťastném pádu z Karlova mostu zemřel ve věku osmdesáti let herec Jan Tříska, celoživotní oblíbený představitel shakespearovských rolí. Jeho touha stát se tanečníkem vzala za své, když mladého… (více)

Nesnáze s kráskou

Nesnáze s kráskou

03.07.2006

Barrandovský dřevěný ateliér č.4, kde loni na podzim začal natáčet režisér Hřebejk svou Horem pádem, ale je méně opřena o témata sociální a politická, je víc o intimní sféře postav,\" přiblížil za… (více)

Český lev je za námi

Český lev je za námi

07.03.2005

Poprvé v historii Českých lvů, získaly hned dva filmy stejný počet sošek. Nejúspěšnějšími snímky minulého roku jsou tedy HOREM PÁDEM a KRÁL ZLODĚJŮ. Hřebejkovo Horem pádem ale přesto zazářilo v… (více)

Reklama

Reklama