Režie:
Dušan KleinScénář:
Ladislav PecháčekKamera:
Peter BeňaHudba:
Jaroslav UhlířHrají:
Pavel Kříž, Michaela Badinková, Tereza Brodská, David Matásek, Lukáš Vaculík, Miroslav Táborský, Josef Somr, Jana Hlaváčová, Adriana Sklenaříková-Karembeu (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Od chvíle, kdy Štěpán Šafránek nastoupil do ústavu pro mentálně postižené děti, uplynulo deset let. Ústav byl zrušen a Štěpán se vrací do nemocnice jako lékař u záchranky. Stále žije s pragmatickou lékárnicí Ute. Navíc mu zemřela maminka a musí se postarat o pohřeb i pozůstalost. V dispečinku záchranky slyší sestru Toničku vyprávět o řediteli Sahulákovi, který chtěl skočit z okna, a doma ho vyhledá Kendy, kterého vyhodila manželka. Když se zastaví za Ute, narazí na zrzku Annu a nabídne jí svezení. Majitel prosperujícího autosalonu Karas ho přemlouvá, aby se přihlásil do konkurzu na nového ředitele nemocnice, ale on o tom nechce ani slyšet. Pohádá se s Ute a poté opět narazí na Annu. Napíše pro ni básničku a další den Karasovi řekne, že se rozhodl kandidovat. Dál se schází s Annou. V konkurzu vyhraje a stane se novým ředitelem nemocnice. Začátky nejsou snadné. Navíc přijde o svou novou lásku Aničku, která zahlédla Ute, jak přichází ke Štěpánovi domů s kufrem. Marně ji hledá, v nemocnici se pouze dozví, že otěhotněla a odstěhovala se. Štěpán se odmítne zaplést do podvodných machinací a vrátí se k záchrance. O sedm měsíců později je nahlášen akutní porod... (TV Nova)
(více)Recenze (376)
Tu a tam se ta nostalgie předešlých Básníků opravdu na chvilku ozve - avšak je to příliš málo na to, abych mohla hodnotit výš - zbytek je celkem o ničem. Sice je zde pár docela vtipných momentů (např. rozpravy Štěpánka s Kendym), ale to prostě nestačí. Je pravda, že Pavel Kříž je i se čtyřicítkou na krku stále tím nesmělým klučinou, který umí ty pěkné básničky tak hezky předříkávat - avšak už je v tom sám - Badinková mi byla docela nesympatická, stejně jako pochybný scénář celého filmu. Snad raději kdyby tenhle díl vůbec nevznikl - i když, možná jeden klad bych přeci jen našla - mám chuť podívat se na předcházející díly Básníků a zvednout jim hodnocení, protože teprve teď si jich začínám trochu víc vážit... ()
Všechny předešlé díly básníků měly co do sebe. Vždy jsem si na každém z nich jednotlivě našla něco pozitivního a s tím se také dalo celý ten film prožít. Tento film jsem pouze přežívala. Škoda, že někdy už tak zdařilou sérii filmů zkazí ten poslední, kde jsou herci už starší a není to už ono. A pokud si vy básníci z ČSFD nechcete zničit iluzi z těch filmů předešlých, tak se na tento ani nekoukejte. ()
Ešte stále je tam trochu toho čara starých Básnikov, ale či je to už opakovaným námetom, znovu čudným pocitom z neprirodzeného zvuku... hmm :-( Vracajú sa témy mladých dievčat a porevolučného podnikania, partnerských vzťahov... ale ja neviem, už to nemá šťavu. Okrem posunutia do ďalšej vekovej skupiny a s tým súvisiacich zmien v podstate film neprináša do básnickej série nič nové, ani svieži "severní vítr", ktorý tam tak túžil mať Dušan Klein. Je to také - trochu nostalgický feeling, dosť kopírovania a vykrádania samého seba. Nebolo to zlé, len také... ošúchané. Ako starý uterák - keď sa rokmi sperie, zdrsnie a vybledne, netreba sa s ním driapať z ľútosti. A čo tým myslím? Že špeciálne vo filmovej branži treba vedieť, kedy skončiť. Nevravím, že v najlepšom - to sa nedarí skoro nikomu. No aspoň v najhoršom... A Básnici už dúfam definitívne skončili. ()
"Mobil je horší než diktatura proletariátu". Co novým dílům autoři přidali na délce, to ubrali z bohatství scénáře. Zbývá recyklace motivů ze starých dílů a trocha manažerského trapna. Herecky nejhorší Štěpánkova partnerka, Matáskova bílá prací síla, těstoviny s rozvařeným Šafránkem na Kovandu. Série, jejíž novější díly stárnou rychleji, než senilní její skuteční vrstevníci. ()
Sérii o Básnících mám rád. Byl jsem proto hodně zvědav, jak hrdinové zvládli přechod z reálného socialismu na kapitalismus. Zvládli a zvládl to i pan režisér. Dokonce krapet v předstihu než se divák u českých filmů naučil slova jako product placement... Když jsem je viděl poprvé, nějak mi to nepřišlo. Dnes vychován filmy typu veni Vidi Vici, kde reklama je všude, na všem a na všech jsem nějaký citlivější a tak mi tam ty Mazdy, Tety, Monimy atd.. celkem prudily. Ale odprostím-li se od toho tak si Kendy se Šafránkem skvěle sekundovali a řada dialogů byla velmi vtipná. Jako v každém díle tu máme i novou kočičku a já musím uznat, že Michaela Badinková v zrzavém outfitu byla k nakousnutí (i když nám mohla ukázat víc :-). U mne to je solidní průměr. * * * ()
Galerie (8)
Photo © Pluto Film & Video
Zajímavosti (19)
- Řidiče sanitky si zahrál skutečný záchranář zaměstnaný u ZSS HMP, Mgr. Michal Petrus, který byl zároveň odborným poradcem při natáčení. Při postsynchronech ho však nadaboval Jiří Kvasnička. (funhouse)
- Pri natáčaní milostnej scény sa Michaela Badinková (Veverka) veľmi hanbila, nakoľko to bola jej prvá milostná scéna v živote, a preto jej režisér povolil, že nemusí byť úplne nahá, ale iba v spodnej bielizni. (Raccoon.city)
- Leoš Mareš natočil svoje scény za 5 dní. (Raccoon.city)
Reklama