Kamera:
Robert RodriguezHrají:
Jessica Alba, Bruce Willis, Alexis Bledel, Powers Boothe, Mickey Rourke, Clive Owen, Devon Aoki, Rosario Dawson, Elijah Wood, Benicio Del Toro (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Noirový thriller plný násilí, v němž se prolíná několik dějových linií z oblíbených komiksů Franka Millera, vykresluje obraz nejděsivějšího města bez slitování pohledem těch nejdrsnějších postav. Bruce Willis exceluje v roli policajta s nemocným srdcem, který přislíbil ochranu sexy striptérce (Jessica Alba); Mickey Rourke hraje mrzoutského psance s posláním pomstít smrt své jediné životní lásky (Jaime Kingová) a Clive Owen ztvárňuje Shellieinu (Brittany Murphyová) tajnou lásku Dwighta, který po nocích brání Gail (Rosario Dawsonová) a její lehké děvy z Old Townu (Devon Aokiová a Alexis Bledelová) před drsňákem (Benicio Del Toro) se zálibou v násilí. (Cinemax)
(více)Videa (1)
Recenze (1 583)
Vynikající zážitek. Podmanivá komiksová stylizace, skvělé postavy a enormně zábavný děj. Skoro každou minutu zde někdo padne mrtvej k zemi, takže na scénu neustále musí přícházet další a další charaktery, což kupodivu nepřináší potíž spojenou s nutností stále někoho představovat, ale právě naopak kulervoucí tempo. Nechápu, proč jsem film tak dlouho odkládal. 9/10 ()
No druhý film u kterého mám zcela jiný názor než většina uživatelů, jistě je film vizuáně doveden k dokonalosti, to by poznal i slepej a za to taky mé 2*.Ovšem zbytek, nasilí ve filmech mě standartně nevadí,ale tady ty kopy brutality , byť je to dělaný s nadsázkou na mě působili , jako že brutalita je zde samostnaným filmem. No a ději se radši zmiňovat nebudu, nejsem asi ten správný komikosový fanoušek,ale tohle je jako kdybych si dal knedlo , vepřo a místo zela hranolky a ještě z toho jídla šel chlad . No ještě že tam byli krásný holky. ()
Film bez „drajvu“, jakéhokoliv napětí, gradace či zpětné vazby na diváka. Tupě natočené obrázky, které by nemusely, s odebráním drtivé většiny monologů, být tak ubíjející a nudné. Dle některých zde přítomných názorů, by se dalo vydedukovat, že dobrá adaptace je vlastně otrockým přepsáním literárního díla a jeho doslovného převedení na rozpohybovanou fotografii. Co se týče jiných položek snímku, tak herecké výkony jsou nevyrovnané, hudba nijaká až mdlá a kamera prachsprostě obyčejná. Tak mě napadá, že jsem měl vždy zažitou představu, že pokud se režisér není schopný rozhodnout co nechat a čeho se zbavit, nastoupí na jeho místo nekompromisní střihač, který bez přehnané citové vazby vůči dílu dokáže zjednat pořádek. Z tohoto důvodu je mi zde krajně nesympatický trend všeumělství, které není zcela určitě podrobeno racionálním úsudkům. Nic jsem nečekal, nic jsem nedostal aneb obyčejný průměr, který se mi z hlavy vykouřil během několika hodin. Billy Wilder v jednom dokumentárním filmu řekl, že monolog patří na divadlo a pokud ve filmu splňuje funkce, které jdou vyjádřit i kinematografickou řečí, je něco špatně. Lze jen souhlasit.... ()
Na Sin City jsem se opravdu těšil, už kvůli reklamě, která hřímala , že něco takového tu ještě nebylo, navíc se na tom zázraku podílelo tolik známých herců...O to vím mě výsledná podoba filmu mrzela. Tedy filmu...Rodriguez nepochopil zásadní rozdíl mezi oběma médii a jeho obdiv ke komiksové látce ho zcela zaslepil. Je to jako by se někdo rozhodl zfilmovat román slovo od slova, větu po větě. Vznikla by příšernost, protože jde o dvě zcela rozdílná média. Totéž platí o vztahu komiksu a filmu, i když k sobě mají přece jen blíž vzhledem k důrazu na obrazovou složku. Sin City chybí to, co dělá film filmem - tedy filmový scénář. Čtenář komiksu si děj mezi jednotlivými políčky domýšlí, autor tedy pracuje s nadsázkou a komiks podněcuje fantazii. To ve filmu neplatí, ten potřebuje více dialogů, rozvíjení postav, aby nezůstaly jen plochými figurkami. Sin City není víc než rozpohybovaný komiks. Nemůže uspokojit příznivce ani jednoho média. Jistě, výtvarně je to zajímavé, na první dojem dokonce úchvatné a ženy jsou stělesněním erotických představ nejednoho muže. Ale to vše je málo...Celkový dojem 55 %. ()
Soundtrack Robert Rodriguez, John Debney a Graeme Revell: 1. Sin City (Rodriguez) ,2. One Hour To Go (Rodriguez) ,3. Goldie's Dead (Revell) ,4. Marv (Revell/Rodriguez) ,5. Bury The Hatchet (Revell) ,6. Old Town Girls (Revell/Rodriguez) ,7. The Hard Goodbye (Revell) ,8. Cardinal Sin (Revell/Rodriguez) ,9. Her Name Is Goldie (Revell) ,10. Dwight (Debney) ,11. Old Town (Debney/Rodriguez) ,12. Deadly Little Miho (Debney/Rodriguez) ,13. Warrior Woman (Debney) ,14. Tar Pit (Debney) ,15. Jackie Boy's Head (Debney) ,16. The Big Fat Kill (Debney) ,17. Nancy (Rodriguez) ,18. Prison Cell (Rodriguez) ,19. Absurd ,20. Kiss Of Death (Rodriguez) ,21. That Yellow Bastard (Rodriguez) ,22. Hartigan (Rodriguez) ,23. Sensemaya, for orchestra ,24. Sin City End Titles (Rodriguez) , ()
Galerie (85)
Zajímavosti (78)
- I přesto, že byl film natočený na motivy komiksových povídek "The Hard Goodbye", "The Big Fat Kill", "That Yellow Bastard" a "The Customer is Always Right", je zde i krátký moment převzatý z příběhu "A Dame to Kill For". Jedná se o scénu, kdy Dwight (Clive Owen) v Kadies baru přemýšlí, jak by byl Marv (Mickey Rourke) v pohodě, kdyby se narodil o pár tisíc let dříve. (cihlenka)
- Podle Roberta Rodrigueze nejde ani tak o adaptaci komiksu, ale spíš o převod jeho stránek do filmového obrazu (komiks byl používán jako storyboard). Proto v titulcích není zmíněn žádný scenárista a Frank Miller je v nich uveden jako spolurežisér. (don corleone)
- Zbraň, kterou používá Hartigan (Bruce Willis), je Beretta M93R, stejná zbraň, kterou používal titulní hrdina ve filmu RoboCop (1987). Autor komiksové předlohy Frank Miller se podílel na scénářích k filmům RoboCop 2 (1990) a RoboCop 3 (1993). (don corleone)
Reklama