Režie:
Bohdan SlámaScénář:
Bohdan SlámaKamera:
Diviš MarekHudba:
Leonid SoybelmanHrají:
Tatiana Dyková, Pavel Liška, Aňa Geislerová, Marek Daniel, Zuzana Kronerová, Simona Stašová, Bolek Polívka, Martin Huba, David Dolnik, Marie Ludvíková (více)VOD (5)
Obsahy(1)
O neobyčejných zázracích obyčejných lásek. Monika (Tatiana Vilhelmová), Toník (Pavel Liška) a Dáša (Aňa Geislerová) jsou kamarádi od dětství, kteří spolu vyrůstali v jednom paneláku. Monika, Toníkova dávná láska, pracuje v supermarketu. Její přítel Jiří odletěl do Ameriky za prací a Monika doufá, že už brzy pojede za ním. Toník teď žije se svou tetou na statku u města a živí se všelijak. Nechce zpátky do paneláku, nechce pracovat ve fabrice, nechce poslouchat rady svého otce. Dáša žije sama, má dvě malé děti a ženatého milence Járu. Dáša je k smrti unavená a zoufalá, ale pořád věří jeho slibům, že se rozvede a sežene jí práci. Monika dostane k Vánocům od Jiřího letenku a začne se chystat na cestu do Ameriky. Dášin duševní stav se zhoršuje, už není schopná se starat o děti. Když Dášu převezou na psychiatrii, Monika zruší letenku do Ameriky a ujme se jejích dětí. A náhle znovu zjišťuje, jak velkou oporu má právě v Toníkovi. Pro Toníka začíná nový život - kvůli Monice a dětem je schopen udělat cokoli: pustí se do přestavby statku, a dokonce začne pracovat v továrně. Jenomže hra na rodinný život je pořád jenom hrou, i když si to Toník nepřipouští - Moniku čeká budoucnost v Americe, děti jsou jenom "vypůjčené" a do baráku pořád teče... Nový film režiséra Bohdana Slámy navazuje na jeho úspěšný debut Divoké včely, který měl mimořádný ohlas u českých diváků a přinesl mu i řadu cen na mezinárodních filmových festivalech. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (504)
Asi jsem měla u tohohle filmu přehnaná očekávání... Ne, že by byl špatný, ale prostě jsem čekala o dost víc nebo možná něco trochu jiného. Dlouhých komentářů je tady spousta, takže už jenom dodám, že se mi opravdu líbili všichni herci, to, jak byl film natočený opravdu jako ze života a hlavně konec (jaký, to přece nebudu prozrazovat). Jinak je to přesně ten formát, na který slyší akademie (jak už naše, tak americká) a který mě poslední dobou začíná trochu unavovat, protože je ho v čechách tak trochu... no víc než dost. ()
I po druhém zhlédnutí si za svým opovrhujícím názorem stojím - nemůžu si pomoct, ale přijde mi, že ten film místy úplně absentuje scény, které by osvětlily motivace jednání postav a nesouvisle přeskakuje z jedné scény do druhé. Možná Sláma využívá styl zkratkovitého a věcného vyprávění, který jsem prostě jen nepochopil (a snímek proto celkově nedocenil), nebo je to prostě jen opravdu tak špatně napsané a natočené, jak mi to připadá. Herci jsou v tom více-méně nevinně (Vilhelmová působí velmi přirozeně, snaživý Liška je bohužel zas a znovu obsazen do role sympatického trouby atd.), ale k těm postavám jsem si díky Slámově pojetí nedokázal vytvořit žádný silnější vztah a tudíž mi bylo dost jedno, co se komu přihodí a jak skončí. A možná největší problém vidím v tom, že vlastně nevím, co tím chtěl pan režisér říci a o čem to vůbec je - o nenaplněné opravdové lásce? O tom, jaké to asi je, když se vzdáte svého snu kvůli (pochybné) povinnosti a dobrému skutku (BTW celé dění okolo Geislerové dětí mi přijde dost podivné), či se snad jen Sláma snažil poukázat, že u nás žijí i neprávem nešťastní čestní lidé (či jak to říct)? Já vážně nevím, každopádně žádná z těch dějových linií na mě nezapůsobila víc než průměrně. 50 % ()
Tenhle film ve mně vyvolal takové znechucení, že jsem v podstatě absolutně bezradná, jak to mám ksakru udělat s hvězdičkami. Na filmu jsem neviděla nic, za co bych je udělila, ale zase mi nepřijde úplně vhodné tam vrazit odpad. Uvažovala jsem nad dvěma, ale potom jsem naznala, že ty dávám ještě filmům, které se mi líbí. To se o Štěstí rozhodně říct nedá. Já prostě nerada vidím ty namaskovaný pražáky jak šaškujou na polorozpadlým sídlišti a hrajou "obyčejného" člověka. ()
Zajímalo by mě, jak by se mi dnes, s odstupem času, líbily Divoké včely.Problém hrdinů nebyl, že byli chudí, ale vyšinutí. Proč se Monika například tolik upínala k dětem své labilní kamarádky? A vůbec se nedivím, že ta o Moničiných pohnutkách také pochybovala.V celém filmu mi nebyla sympatická ani jedna postava.A herecké výkony mě taky nepřesvědčily.Občas kouknu na nějaký „nový“ český film a zjistím, že to opravdu nejsou filmy pro mě. ()
Môžem hovoriť o šťastí, že som sa dostal ku filmu "Štěstí". Náhodou som naň natrafil v televízii. Príjemné prekvapenie. Generácia nádejných mladých českých porevolučných hercov už dospela do skutočne vysokého levelu. Herecké kreácie Tatiany Vilhelmovej, Pavla Lišky a Anny Geislerovej sú úžastné. Výborné. Potešili ma aj slovenskí veteráni overení časom Zuzana Krónerová a Martin Huba. Bolek Polívka a Simona Stašová tiež idú na plný plyn. Avšak dosť nepodarené využitie nehercov úplne bije do očí oproti výkonom menovaných profesionálov. A ani s tým koncom som nebol spokojný. Ten je taký akýsi žiadny. *** ()
Galerie (34)
Zajímavosti (15)
- K věcné obrazové stránce filmu, postrádající exhibicionistické sklony, režisér Bohdan Sláma řekl: "Tenhle styl jsem si vyvzdoroval proti tlaku všech. Všichni do mě hučeli, abychom ukázali ještě tohle a ještě tamto, že musíme ukázat to prostředí, že jsou záběry moc úzký a moc dlouhý, že existuje něco jako filmový střih, ale mě vzrušovalo být v těch smrtelně dlouhých záběrech co nejblíž obličejům herců, pokusit se kamerou poznamenat jejich co nejniternější emocionální prožitky, a to prostředí aby spolupracovalo v druhém plánu, který je v té nudli cinemascopu pořád dost výrazný, aby se divák dozvěděl všechno, co se dozvědět má. Ve filmu jsou dva celky, a to myslím pro náš příběh stačí. A jestli to někomu nestačí, ať si udělá výlet do Mostu a hezky si to všechno nakouká." (NIRO)
- Původní literární námět a jedna z verzí scénáře autorského filmu Bohdana Slámy byly vydány ve stejnojmenné knize a doplněny fotografiemi z dokončeného filmu. Kniha dává nahlédnout do procesů, které vznik celovečerního filmu provázejí. (sator)
- Snímek Bohdana Slámy Štěstí byl natočen v širokoúhlém formátu systému Hawk Scope německé společnosti Vantage Film GmbH, s poměrem stran 2,35:1 - tedy stejný jako standardní americký Panavision. (Trainspotter)
Reklama