Nastala chyba při přehrávání videa.
  • CheGuevara
    *****

    Syrová romance z nového světa, jenž oplývá revolučním či pro někoho jenom přihlouplým a chaotickým střihem a které vévodí nejen neskutečně poetická režie ale i Q'Orianka Kilcher v roli Pocahontas. Jedná se o nádherný film, který má bohužel až přemíru chybek. Nejpůsobivější je snad postava Colina Farrela, jenž stojí na pokraji dvou světů. Poslední Samuraj a nová verze Tristana a Izoldy (jenž jsou tomuto filmu celkem podobné) mohou jenom blednout závistí, jelikož jim chybělo kouzlo jménem: "Terence Malick"(11.9.2006)

  • Lima
    *****

    Nádhera. Malickův poslední film oplývá tak působivou poetickou silou, že jsem mu schopen odpustit i místama zkratkovité vyprávění, kdy je divák nucen si hodně domýšlet. Zatímco v ´Tenké červené linii´ mi promluvy hlavních postav k sobě samým někdy doslova vadily, zde mi, za asistence čarukrásných poetických záběrů přírody a lidí v ní, seděly jak prdel na nočníku a perfektně dotvářely plynutí příběhu. Malick rozdíly mezi anglickými přistěhovalci a indiány jen tak naťukává, nehraje si s historickými fakty, pouze vypráví příběh lásky, její síly, která je tu výrazně hmatatelná i bez použití sexuálních scén, pouze skrze vzájemného se dotýkání a střídmých polibků. Hornerova hudba, ruku v ruce s motivy od Mozarta a Wagnera, dokáže svou působivostí vyvolat husinu po zádech a herecky tu exceluje půvabná představitelka princezny Pocahontas, se svým drtivě okouzlujícím úsměvem. Tenhle film nepatří na monitory počítačů. Tenhle film PATŘÍ do kin, velevážení manažeři Warner Brothers!!! Jeden z nejlepších filmů roku 2005.(10.4.2006)

  • Radek99
    ****

    Přestože Terrence Malick točí v podstatě stále dokola o tom samém a jediném, jedna věc se změnila, Malick pomalu přestává točit pro diváky a začíná točit jen pro sebe. Je to v principu čirá lyrika, když předtím se jeho filmy daly považovat za vyhraněně lyricko-epické. Malickovy filmy do této doby byly o sdílení i sdělení, nyní tu ovšem zůstalo jen sdílení a opouštění epické složky je zjevnou cestou od diváka. Formálně je v Novém světě stále zřetelný Malickův úchvatný umělecký rukopis, jen se zásadně změnila teplota barev, teplé odstíny předešlých filmů (nejvýrazněji v Nebeských dnech) vystřídaly ty studené, zůstaly typické kamerové jízdy a vlnící se tráva, nádherná hudba, Malick stále promlouvá především silou obrazů než slov, vypráví pomalu, až meditativně a důležitým faktorem je u něj kontemplace. Přibyla ale melancholie a jakási emoční clona pramenící z hlubokého vnitřního smutku. Typickým prvkem je také komentář a vnitřní monology hlavních postav, přičemž přestává být důležité rozdělení na pásmo vypravěče a pásmo postav a vše se trochu slívá. Škoda až přespříliš rozvolněné stopáže a některých pasáží vprostřed snímku, kdy jsem se vysloveně nudil, bez nich bych byl opět fascinován. Fascinován nádherným příběhem o střetu civilizací, lyrickou skladbou o největším z citů, nadčasové a svým dobovým ukotvením tolik symbolické etudě o lásce, filmové milostné lyrice. Ta byla vpravdě nádherná, leč nemohu se zbavit dojmu, že sám autor by měl být trochu uvážlivější při volbě poměru délky a lyričnosti svého filmu...(10.1.2012)

  • Dever
    ***

    Soundtrack James Horner: 1. The New World ,2. First Landing ,3. A Flame Within ,4. An Apparition in the Fields... ,5. Journey Upriver ,6. Of the Forest ,7. Pocahontas and Smith ,8. Forbidden Corn ,9. Rolfe Proposes ,10. Winter/Battle ,11. All is Lost ,12. A Dark Cloud is Forever Lifted ,13. Listen to the Wind - Hayley Westenra ,(15.5.2011)

  • H34D
    ***

    Ani jakožto velký příznivec Tenké červené linie nejsem tímto podivným kouskem umění očarován. Pohádková, ale přitom dospělá, místy i krutá výprava do "nového světa" sice nabízí vytříbený vizuál se vskutku nádhernou kamerou velebící si v těch nejpěknějších scenériích, ale její poloprázdná narace a nedobře fungující dramatičnost přínáší jen slabý zážitek z děje. Malick se zaměřuje na něžné, mimoslovné vyprávění o lásce, oprošťuje se od standardní konstrukce filmu a místo ní servíruje volně plynoucí lyriku - pomalé vlny, na kterých je třeba nechat se unášet. Při tomto konceptu ve spojení s téměř tříhodinovou režisérskou verzí je obrovským úspěchem, že film vyloženě nenudí. Vždy je kam se dívat, často je, co prožívat a občas je něco, nad čím se zamyslet. Bohužel mé nároky na prvotřídní film jsou vyšší... 7/10(12.7.2013)

  • - Pomocí speciálních efektů byl pro potřeby filmu znovuoživen papoušek karolínský (Conuropsis carolinensis), dnes již bohužel vyhynulý, ale v době, v níž se film odehrává, hojný zástupce severoamerické avifauny. (Lavran)

  • - Bylo natočeno přes 300 km filmu. (HellFire)

  • - Předlohou filmové Pocahontas (Q'orianka Kilcher) byla dcera vlivného indiánského náčelníka z přelomu 15. a 16. století ze západní Virginie. Její skutečné jméno bylo Matoaka. Později se nechala pokřtít na Rebeccu, provdala se za anglického pěstitele tabáku Johna Rolfeho usazeného v americkém Jamestownu a porodila mu syna Thomase. Šlo o první úředně doložený sňatek mezi bělochem a indiánkou v americké historii. Posléze přesídlila do Londýna, kde se stala celebritou coby "indiánská princezna, která přijala Pána Boha". (kenny.h)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace