Režie:
Jiří Sequens st.Scénář:
Jiří Sequens st.Kamera:
Josef VíšekHrají:
Ladislav Lakomý, Miroslav Vladyka, Michal Dlouhý, Stanislav Zindulka, Andrea Elsnerová, Erik Pardus, Jiří Tomek, Hana Maciuchová, Svatopluk Skopal, Jan Čenský, Martin Huba, Saša Rašilov nejml. (více)Epizody(4)
-
Sólokapr (E01)
-
Pekelný stroj (E02)
-
Záhadné zmizení Lily Košvancové (E03)
-
Hluboká propast (E04)
Obsahy(1)
Na obrazovku České televize se vrací oblíbená čtyřdílná minisérie, ve které bude brněnská detektivní pátračka řešit kriminální případy z podsvětí i policejních kruhů. Ani ten nejrafinovanější zločinec nemá šanci uniknout dedukčním schopnostem těchto kriminalistů! Příběhy nazvané Sólokapr, Pekelný stroj, Záhadné zmizení Lily Košvancové a Hluboká propast se zabývají zločinem (často i hrdelním) a vracejí se do dvacátých let minulého století, kdy brněnská "plotna" (obdoba pražské hříšné "galerky") vládla nad hlavním městem Moravy. Plotní ulice, Dornych, Křenová, okolí brněnských jatek a zakouřené lokály Flédyna, Nový svět, Mexiko, tato rejdiště zločinu, výsměchu spravedlnosti a nostalgické sentimentality brněnského podsvětí se staly dějištěm příběhů nezákonných kotrmelců, inspirovaných zprávami z policejních archivů a články z brněnských novin, které režisér Jiří Sequens zpracoval do scénářů. Dobové šansony Jaroslava Uhlíře a texty písniček výstižně charakterizují jednotlivé díly. Téměř stovka herců velkých, středních i malých rolí zavede diváky do lidové tančírny U flédynky, do hospody na Cejlu, prvního útočiště trestanců propuštěných z arestu, ale také na cesty a cestičky v Lužánkách, obsazené dámami, schopnými prodeje všeho druhu, a navíc i mezi brněnskou smetánku, prostě přiblíží divákům zavrženíhodnou i lákavou atmosféru bizarního světa dvacátých let, dnes už málem zapomenutého. (Česká televize)
(více)Videa (4)
Recenze (47)
Kdeže Hříšní lidé města pražského jsou... Tahle seriálová napodobenina má ke kvalitní detektivce mnohem dále než Brno ku Praze. Viděl jsem jen díl Hluboká propast, ale ten se vyznačoval příliš jednoduchým scénářem a několika špatně hrajícími povětšinou neznámými herci. Takže dávám jednu hvězdu za jakés takés napětí a druhou za těch zbylých několik solidních herců, kteří v tomhle díle zachraňovali čest svého řemesla - za Stanislava Zindulku, Miroslava Vladyku a Sašu Rašilova nejmladšího. Ukázka: http://www.youtube.com/watch?v=xiWUnOSXNLw ()
Stačí letmý pohled na tento epigonský televizní počin a hned máme jasno. Lidé města brněnského neumí hřešit. Bohužel to není jediná věc, kterou v brněnské televizi neumí. Jestli chcete vědět, co všechno jim ještě nejde, tak se koukněte na zmíněný seriál. :) Teď vážně ... Jako pokračovatel "Pánů ze čtyřky" a "Panoptika" je to zcela nedůstojné! ()
Už to nemá tu správnou chemii. Nejspíš proto, že kriminalisté nebudou tak oblíbení jako ti z Hřísní lidé města pražského nebo ty případy postrádají správnou kombinaci humoru a napětí. Kdo ví. Po tomto seriálu navíc přišly Četnické humoresky, které seriál uvrhly do naprostého zapomnění. Já mám přestu dobu první republiky rád - po kolikáté se asi opakuju?, takže mě se seriál líbil. Ale atmosféru staré Prahy Brno prostě mít nemůže. I proto, že herci ze sebe brněnský dialekt místy dost tlačí. Zato kostýmy a hudba jsou vcelku snesitelné. ()
Napříč všemi částmi extrémně levná televizní záležitost, která dále také trpí přepálenou stopáží, kdy by většina dílu potřebovala zkrátit o dobrých 15 - 20 minut. Všudypřítomné protivné hospodské songy jako rádoby atmosféra první republiky také spíše iniciují prokopnutí televize, než možnost splynout s běžným životem obyvatel Brna času minulých. Škoda nevyužitého hereckého obsazení, které je velmi solidní, ale utápí se všech ostatních částech filmařiny, od produkce, přes režií až po střih. ()
Jiří Sequens se po letech pustil do dalších policejních příběhů, a protože i názvem se odvolává na svou skvělou řadu pražských případů, nelze se ubránit srovnání. To je ale jednoznačné a jednoduché. Tento seriál prohrává na všech čarách, ať již obsazením, mnohem méně zajímavými příběhy, tak i ubohými interiéry. Nejslabším článkem je ovšem necharismatický policejní rada. Exteriéry jsou používány pohříchu pomálu, čemuž se není co divit, když už se píše rok 1999 a Brno je přece jen o dost pozměněné, oproti staré Praze roku 1968. To se již A. Moskalykovi podařilo mnohem lépe "Panoptikum", navazující přímo na "Hřísné lidi města pražského". ()
Galerie (74)
Zajímavosti (12)
- Slovo z brněnské hantýrky „fligna“ (slangový výraz pro přetvářku, lest, úskok, podraz, simulaci, mazanost ) pochází z německého „fliege machen“ – „rychle zmizet“ (doslova udělat mouchu). Tedy když je udělán podraz, je třeba rychle zmizet. (sator)
- V epizodě zazní skladba „Novosvětská“. Text k této skladbě napsal Jiří Sequens st., hudbu zkomponoval Jaroslav Uhlíř a na písni hudebně spolupracoval i Karel Cón. (sator)
- Zoltán Benczic (Martin Huba) vlastní vůz Bugatti Typo 30. Jednalo se o francouzský sportovně-závodní automobil, který v roce 1922 navrhl a zkonstruoval Ettore Bugatti. (sator)
Reklama