• Šandík
    ****

    Bílá paní je čistokrevná satira, ostrá jak bič a řemeslně dokonale zvládnutá, rozhodně vůbec nejlepší Podskalského film. Nepochybně tomu velmi napomohla skvěle napsaná předloha a účast těch nejlepších tehdejších herců, kteří navíc hráli jak o život. Není divu, jen málo co mohlo v době natáčení tak jednoznačně rezonovat s obecnými pocity většiny obyvatel. Přitom stačilo zdánlivě nesmírně málo, vždyť socialistický režim byl absurdní a nechtěně komický tak nějak sám od sebe, stačilo použít mnohokrát omílané fráze v jiných souvislostech, aby jejich prázdnota zazářila ve vší nahotě... Celkový dojem: 85%(10.11.2011)

  • NinadeL
    *

    Tady vstupujeme do nový fáze dějin a vy se budete babrat se strašidlama... Takže já bych to vykořenila. Čili nápad není vyloženě špatný, některé gagy jsou humorné, ale jinak je to stejně problematické jako Jessie zasazená do československé současnosti příštího roku. V kinematografii, kde neexistuje vážný film s tématikou Bílé paní, je chybou navazovat na opačný konec takových fláků jako Ztratila se bílá paní (1937).(22.3.2011)

  • Adam Bernau
    *****

    Podskalský natočil řadu vynikajících i řadu aušusových komedií. Bílá paní nejenže patří k těm nejlepším, ale navíc si určitým způsobem zasluhuje jedno z nejpřednějších míst v síni slávy českého kina (nejen) 60. let. Tak dokonalé a tak silné spojení sice chytré, ale přece jen lidové komedičnosti s pronikavou a miořádně ostrou až odsuzující satirou prázdné totality (přenesené do malých rozměrů) těžko hledá konkurenci. Jestliže se ale po celou dobu přece jen spíš smějeme než bychom upadali do vážných úvah, tak závěrečný "přechod" neexistujícího mostu nám dá takovou ťafku, že nás smích okamžitě přejde (aspoň mne přešel). Musím přiznat, že u Podskalského, přes řadu jeho děl, které hodnotím superlativně, bych takovou sílu nečekal. Podobně jako Radka99 (jehož komentář doporučuji) i mne zaráží, že něco takového vzniklo už v pětašedesém, tím výše Bílou paní hodnotím. Jedním z pilířů, na nichž tento film stojí, je ovšem herecké trio Brodský - Hrušínský - Kopecký, což jsou jednotlivě prvořadé veličiny (zvláště oba prvně jmenovaní), ale nevybavuji si, že bych je někdy zažil v této konstelaci, rozhodně ne v takové síle. Brodský a Hrušínský tady mají roli přímo na tělo. A Kopecký, sice vynikající herec, ale u mne přece jen trochu jinak zaškatulkovaný, k nim nečekaně skvěle zapadá. Ale abych nebyl netaktní - paní Kačírková je jako Bílá paní okouzlující.(25.2.2011)

  • m.krudenc
    *****

    Dokonalá komedie která měla a opravdu zesměšnila Komunisty a celí Socializmus. Ukázka absurdity doby a celé komunistické ideologie. Karel Michal to dokonale vystihnul. Vynikající - dokonalé - prostě skvělé.(16.3.2015)

  • Skejpr
    *****

    Naprosto geniální záležitost. Hlášková, nadčasová a ještě má ohromnou výpovědní hodnotu o době, ve které vznikla.(27.3.2008)

  • - Pieseň “Na hradě Okoři", ktorá odznela vo filme, bola nápadom jedného komparzistu a režisér Zdeněk Podskalský st. mu zaň vyplatil honorár 400 korún. (Raccoon.city)

  • - Film byl natočen podle povídky "Jak Pupenec k štěstí přišel", která je součástí povídkového cyklu Karla Michala "Bubáci pro všední den". (Terva)

  • - Katelán (Vlastimil Brodský) si bere v 16. minutě filmu při noční procházce zámkem halapartnu s plnou čepelí, o chvíli později drží ale v ruce halapartnu s čepelí proděravělou vzorem. (rakovnik)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace