Reklama

Reklama

Pro dospívající dívku může být život osamělým místem. Román americké autorky Alicie Erianové Arabka (2005, česky 2007) vypráví o třináctileté Džazaiře, která na matčino přání odchází ke svému rozvedenému otci na předměstí texaského Houstonu. Striktní rodič, pocházející z Libanonu, má své představy o výchově dospívajících dívek a rozhodně mezi ně nepatří nic, co by se týkalo sexu. Zmatená Džazaira se potácí mezi vlastní probouzející se ženskostí, pozorností černého spolužáka a zájmem souseda, který jako rezervista čeká na povolávací rozkaz a v manželství si zjevně moc neužije. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (107)

Blizzard 

všechny recenze uživatele

Docela jsem se na Towelhead těšil a očekával jsem další malý nezávislý poklad, ale výsledek mě příliš nepotěšil. Řekněme si to na rovinu, 13letá Jasira je prostě budoucí nymfomanka jako vyšitá, která si pod taktovkou svého rasistického tatínka hraje na nevinnou malou holčičku. Světe div se, najednou už nejsem panna, kdo v tom má asi prsty?!? Jedeme dál a hle kdopak to tu je, čokoláda ze školy, hups na to. V tomhle filmu má skutečně jen málo lidí všech pět pohromadě, jedním z nich je např. těhotná sousedka, která Jasire nabídne azyl, ta je však spokojená se svým orgasmem a tak jej v klidu odmítne. Posunem se tedy trochu v čase i prostoru a dostáváme se k otázce - Co nám tímto pseudo výtvorem chtěl autor vlastně sdělit? Pokud to měla být hrozba zneužívání dětí, tak opravdu neuspěl, neboť když si odmyslím ten vyčnívající rasismus na každém kroku, tak tu největší násilí bylo spácháno leda tak na té číče. Tenhle film zároveň nemůže být ani o tom, jak nemáme žádné soukromí. Možná jsou Američané bystřejší sousedé než Češi (vtip), ale pokud bude někdo z vašich sousedů chtít, klidně může být masovým zabijákem, chodit při tom k sousedce na kafe, venčit jí psa, hlídat jinému sousedovi děti a když to nebude úplný ucho, tak se nic nedovíte ani za několik let. Tohle je další věc přitažená trochu za vlasy, každý tu ví vlastně všechno jen díky tomu, že si o tom účinkující představitelé v čele s Jasirou pěkně poklábosí. Alespoň herecky je to v podstatě zvládnuté dobře, i když těžko něco pořádně hrát, když je celý film očividně tak trochu zmatený jako sám Ball a tak z toho nakonec vznikla jen jakási nic neříkající "parodie" na American Beauty. (6/10) ()

Dale 

všechny recenze uživatele

Už počas filmu som si uvedomil, že mi to miestami pripomína American Beauty a až na konci som zbadal, že to má na svedomí Alan Ball. Veľká škoda je, že tá podobnosť bola len občas a niekedy to pripomínalo skôr telenovelu. Väčšina postáv sa často chovala tak nezmyselne, že som nevedel, o čo im vlastne ide. Pôsobili na mňa príliš umelo a nevierihodne, nikdy som nevedel, ako v danej situácii tá ktorá postava zareaguje, čo pokladám za veľkú chybu scenáristu, ktorý to žiaľ tentoraz prepískol. Už len hlavná hrdinka - občas sa zdá, že jej ide len o to, aby ju sused riadne pretiahol a potom je z toho celá preč a hrá sa na dobré malé dievčatko. Takisto sused, občas vyzerá ako milý ujo odvedľa a hneď na to ako úchylák, čo má rad dievčatká. A o podarených rodičoch ani nehovorím, ťažko povedať, či im ide o dobro ich dcéry, alebo im je ukradnutá. Veľmi zvláštny film, ktorým chcel Ball možno šokovať (lebo iný zmysel som v ňom nenašiel), no výsledný dojem je taký nemastný-neslaný... ()

Reklama

Ai.ma 

všechny recenze uživatele

Ha. Alan Ball, to je panečku kapr. Jen si vemte co namíchal - pubertální holku, co objevuje tampóny, porno a sex, pedofílii, Nabokovovu Lolitu, rasismus (arabové, černoši, běloši), pokrytectví, zrcadlo americkému předměstí...a vše dokázal ustát s bravurou. Když totiž točí nebo hlavně píše, Alan Ball, po většinu času budete jen s otevřenou pusou hltat každý další dialog. A do toho herecký koncert Eckhart/Bishil a především a hlavně Peter Macdissi v roli přísného otce. Scénář je velmi nepředvídatelný, napětí mezi lolitou a jejím svůdníkem roste do obřích rozměrů, stejně tak vaše napětí, kdy už se to všechno provalí. Každých deset minut vám Ball nadhodí malou kůstku, nějaký střep, nějaký "ale", kdy si říkáte "a kurva, jestli tam teď vejde její otec, všechny zabije"..ale ono nic. Katarze se nakonec dostaví, výborně načasovaná a poskládáná mozaika zapadne a scéna na návštěvě u Meliny a Gila vám zastaví krev v žilách. Na můj vkus byla katarze, po tolika kotrmelcích a proplétačkách, trochu "soft" (mám rád krev, ale jinou, než tu poševní), ale přesto výborně padnoucí a logickou vzhledem ke všem zmíněným charakterům. Alan Ball si hraje a umí připravit hřiště tak, že se na něm ztratíte, ale i přesto a právě proto vás bude jeho navigování bavit. Když na konci třináctileté děti rozjímají, jestli mají nadále provozovat sex...už už to zavánělo nějakým morálním poselstvím, vstyčeným ukazováčkem "děti sex je špatný"..ale to by nebyl Ball .." když já nechci přestat. Mě baví to s tebou dělat"...Ball vám neukazuje návod, ale realitu. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Z Dôverností možno nebudete vedieť, čo si odniesť a čo má z nich vyplynúť, ale to je myslím paradoxne ich najvačším tromfom, pretože z klasických aj menej klasických životných situácií tiež častokrát nevieme, čo si odniesť, ony sa len dejú. Ak je Váš otec paranoidný, matka sebecká, sused nadržaný a priateľ ešte nedozrel, neviete potom, kde máte hľadať vzor, tak je najjednoduchšie sa sústrediť na vlastnú sexualitu. Dôvernosti sú myslím filmom, ktorý ukazuje, že intímne záležitosti sú pre ľudí dôležitejšie, ako problémy spoločenské, takže rasizmus alebo politické názory idú, pokiaľ sa jedná o vzťahy, nakoniec bokom. Podľa akého kľúča máme posudzovať, či je človek dobrý, alebo zlý? To je otázka, ktorá asi bude najviac rezonovať v divákovi po skončení filmu. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Tak trochu jiná Americká krása. A dost možná - lepší než ona. Přirozeně mě moc potěšilo, že tuhle první větu jsem napsal chvíli před tím, než jsem zjistil spojitost Towelhead a American beauty skrze postavu Alana Balla. Nothing Is Private (druhý distribuční název tohoto filmu) si na nic nehraje. Nejste schopni nic dopředu předvídat. Budete šokováni vývojem. Ohromí vás úžasný herecký projev charismatického Petera Macdissiho (je to skutečný Libanonec z Beirůtu, zahrál si epizodní roli v seriálu JAG). Ještě o kousek lepší je ale Summer Bishil coby Jasira (ročník narození 1988), půvabná Kaliforňanka s indickými kořeny po otci, pro niž byl Towelhead první velkou rolí (o téhle kočce ještě určitě uslyšíme). Už teď se těším na její nový film Crossing Over s H. Fordem, kde ale v nabité sestavě nemůže dostat ani zlomek prostoru. Summer Bishil byla za roli Jasiry nominována pro rok 2009 na Independent Spirit Award v kategorii Best Female Lead - tak uvidíme .-) ____Silný příběh s dokonale promyšlenou a pasující hudbou, které si ale všimnete jedině v silných pasážích, kde neruší ale naopak nahrává ději.___Přemýšlím, jestli mám napsat, že silnější příběh jsem letos neviděl. Asi ano, je to tak.___Pokud by vás film hodně zaujal a chtěli jste si přečíst i novelu, tady je tip kde ji sehnat.___Jsem opravdu zvědav, jak tento příběh obstojí v porovnání s veleúspěšnou Americkou krásou Zasloužil by si dostat se minimálně na stejnou příčku, reálně ale asi upadne v šeď zapomnění (proč?). ()

Galerie (42)

Reklama

Reklama