Reklama

Reklama

Clevelandská mafie se ho pokoušela poslat na věčnost pěstmi, kulkami i bombami. Svému osudu ale čelil s odhodláním keltského válečníka... V 70. letech zuřila v ulicích Clevelandu válka gangů. Jen během léta roku 1976 explodovalo více než třicet bomb přímo v centru města u Erijského jezera a Cleveland získal nelichotivou přezdívku „Bomb City“. Místní organizovaný zločin měla pod palcem italská mafie, která vedla zuřivou válku s irským gangsterem Dannym Greenem (1933–1977). Ten se stal ústřední postavou války podsvětí, která jednou pro vždy změnila organizovaný zločin ve Spojených státech amerických. Snímek Jak sejmout Irčana zachycuje Greenův vzestup z přístavního dělníka v jednoho z nejobávanějších gangsterů, jenž dokázal přežit několik pokusů o vraždu. To v něm utvrzovalo dojem, že je potomkem mytologických keltských bojovníků a sázel na pověstné irské štěstí. Svou kriminální kariéru začínal jako vymahač dluhů, ale rychle se dokázal stát velkým hráčem, jemuž šli usilovně po krku italští mafiáni i policejní detektiv Joe Manditski. Ten měl zároveň pro Greena určitou slabost, protože v prostředí clevelandského podsvětí představoval velmi rozporuplnou osobnost. V hlavní roli se představil severoirský herec Ray Stevenson, pro něhož se jednalo o jednu z prvních větších hereckých příležitostí. Ve vedlejších rolích se objevili slavní herci jako Chris Walken, Vincent D’Onofrio nebo Val Kilmer. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (327)

zipper111 

všechny recenze uživatele

Neschoponost tehdejší mafie sejmout jednoho zrzka je vskutku obrovská. Jedno se Dannymu ale musí nechat. Vkus na ženy má moc pěknej. Jenže to je v podstatě tak všechno, co si za týden budu z tohoto filmu pamatovat. Kill The Irishman je zajímavá jednohubka, u které se rozhodně nebudete nudit, mě bavil hodně, ale není to film, ze kterého by jste mohli být dlouho paf, kde by jste mohli vyzdvihnout nějakého herce, dokonce i Walken mě tu moc nebavil... Ray Stevenson je přesvědčivý a celý příběh je docela zajímavý, jenže tady se teprv dá krásně pozorovat, jak je mistr Scorsese geniální režisér mafiánských filmů. Danny Green byl každopádně chlap s velkejma koulema, ale taky očividně udělal spoustu hovadin. Rozporuplná osobnost.Val Kilmer byl jen na špatnou okrasu. ()

Davies182 

všechny recenze uživatele

Ve filmografii každého nadprůměrného herce přichází někdy během jeho slibně rozjeté kariéry snímek, který jej divákům poprvé představí v úplně jiném, novém světle; role, do které individuálně pasuje a pro kterou se takzvaně "narodil". Po Kill the Irishman mohu říci, že v roce 2011 se tohoto eventu dožil také Ray Stevenson. Tenhle ostrej týpek není zabijácký Punisher, není to hromotluk z Asgardu a Thorův přítel Volstagg, a není to dokonce ani sympaťák Titus Pulo. Ne - Ray Stevenson je Irishman. P.S. Neuvěřitelně silný konec, takhle má vypadat nezapomenutelné zakončení drsné gangsterky. ()

Reklama

Richie666 

všechny recenze uživatele

Existuje nespočet mnohem lepších žánrovek, přestože tato je poctivě staromilská a hraje v ní Christopher Walken. Tady se neustále vedou řeči o důležitých lidech – o postavách, které se pak objeví na scéně a mají mít patrně nějaký význam, dokud je nezabije výbuch jejich auta a tak to pokračuje až do konce. Je tu ten hlavní klaun, kterej si věří natolik zřejmě proto, že dokáže dát pěknou ránu; pak jeho jakejsi kámoš a občas se objeví policajt s vepřovou hlavou nebo Walken, ale jinak příběh vůbec nedrží pohromadě a celé je to 'akorát podle té skutečné události'. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Podařená retro gangsterka, která sice nepřichází s ničím novým (a asi proto se hned zkraje ohání titulkem "Podle skutečných událostí"), ale setsakra dobře se na ni dívá. Že hlavní postava nedopadne dobře, je jasné téměř od začátku, ale i tak má film čím překvapovat a na nudu nemá čas. A vzhledem k tomu, že mi Danny Greene během té stovky minut až podivuhodně přirostl k srdci, finále bylo velice působivé. Ray Stevenson skvělý, Val Kilmer bohužel nehezky otylý, Christopher Walken perfektní jako vždy. Body sbírá i skrznaskrz irský soundtrack Patricka Cassidyho. Čtyři a kousek. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Film vychází ze skutečných událostí, kdy byly odhalené kontakty organizovaného zločinu v podstatě klasické italské mafie s pohlaváry odborových předáků. Mimochodem, tahle spolupráce mezi odbory a mafií se datuje už od počátků 20. století a má silné kořeny v přistěhovalectví a komunitním životě, kdy se zájmy obou skupin a vyrůstání členů gangů a odborů v jedněch chudých čtvrtích překrývaly a trvalo několik desítek let, než se povedlo tyhle vazby rozbít. Zároveň film ukazuje tradiční motiv americké kinematografie, tzn. vzestup silného jedince z periferie na výsluní a jeho následný pád z výšin. Danny Green si splnil americký sen a z řadového dělníka se stal významným hráčem odborové organizace, který má společenský vliv a peníze. Jenže s čím člověk zachází, tím taky schází a zatímco konflikt se státní mocí ho stojí jen onen vliv a majetek, konflikt s organizovaným zločinem, resp. válka gangů, kterou rozpoutá, ho nakonec stojí nesrovnatelně víc. Ruský car Alexandr II. přežil tolik atentátů, až o něm kolovalo po celé Evropě, že je ten panovník nesmrtelný. Teroristická organizace dokázala, že i nesmrtelný potentát může umřít, a podobným seběvědomím jako Alexandr II. oplýval i Danny Green, který si po osmi nezdařilých atentátech začal myslet, že o jeho osudu může rozhodnout jenom Bůh. Solidní film, který má nejsilnější stránku v reálném základu svého příběhu, jenže režie a obsazení představují jen takový lepší průměr. Když bych si měl vybrat mezi ním a např. Hoffou, který má v podstatě stejný námět, zvítězí druhý z obou snímků, a to jak obsazením, tak scénářem. Celkový dojem: 70 %. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (5)

  • Film je natočný podľa knihy Ricka Porrella "To Kill the Irishman: The War That Crippled the Mafia". (Vrtto)
  • Na začiatku, keď vchádza šéf odborov do kancelárie za sebou zavrie dvere, ktoré si je možné v nasledujúcich záberoch všimnúť otvorené a znova zatvorené. (Johnny.ARN)
  • Val Kilmer sa pridal k produkcii po tom, čo odmietol možnosť uchádzať sa o post guvernéra v Novom Mexiku. (Vrtto)

Reklama

Reklama