Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Moderní pohádka o tom, co všechno se může stát, když po světě běhá obživlý růžový plyšový pes. Pohádku o pětileté Lucii z dětského domova, které obživlý plyšový pes Laurel Hardy Růžovej (podle Lucie Raulohadry Růžovej), pomůže najít maminku, natočil v roce 1970 jako svůj samostatný režijní debut Ota Koval. Pokusil se spojit dnešní svět se světem němé grotesky a vytvořil tím jakousi obdobu staré crazy komedie. Vznikl tak film, jak si režisér přál, který není určen výhradně dětem. Titulní postavu vytvořila půvabná čtyřletá Viktorie Čermáková a ústřední dvojici dospělých si s chutí zahráli zpěvačka Naďa Urbánková a Jan Tříska. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (14)

Master19 

všechny recenze uživatele

Měl jsem pocit, že už jsem viděl všechny Československé úchylárny, ale tohle mi zatím unikalo. Je to taková bizarní groteska umístěná mimo prostor a čas. Na své si přijdou fetišisté, pedofilové, ale i bílí heterosexuální muži, protože Naďa Urbánková se tu prakticky pořád pohybuje v minisukni a jelikož létá s balónky, leze po střechách nebo fasádních výtazích... no co vám budu povídat. No a hudba z Adély tomu dává tu správnou absurdní tečku. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Poetiku a barvu nepopírám, celé to bylo takové v oranžovém filtru a občas z toho dýchla nostalgie. Bohužel ta komičnost (gagy policistů apod. navíc podkreslené klasickou groteskovou hudbou dvacátých let) odkazující na staré grotesky mi tam vadila, nějak to moc nesedělo do toho dětsky jednoduchého místy dost naivního děje, který v pohodě zvládnou sledovat tří leté děti. Mně zaujala ta má dívenka Lucie ze které dnes máme atraktivní herečku a sestru Hynka Čermáka - Viktorii Čermákovou. Další co zaujalo byl fakt, že 2 roky po okupaci měla na sobě filmová policie západní ohozy s čepicemi s názvem POLICE , jezdila ve válečných jeepech a vůbec všechna auta, která byla ve filmu nasazena byla až na vyjímky západní a to včetně popelářů! Přitom to bylo točeno v ČSSR a převážně v Praze. Asi byl film v koprodukci podobně jako třeba Lucie postrach ulice... netuším. Tam se ale točilo i v NSR... Já dávám za dvoje skla do psycho brýlý paní Nadi Urbánkové! * * ()

Reklama

Fingon 

všechny recenze uživatele

70% Anarchistický, anachronistický (keystonští policajti pronásledující své oběti mezi paneláky) a z velké části stopáže i velmi zábavný snímek, jdoucí ve stopách svého předchůdce, filmu Máte doma lva. Škoda jen toho nijakého konce. Naďa Urbánková se předvádí v každé scéně s novými a ještě ulítlejšími brýlemi... ()

Mylouch 

všechny recenze uživatele

Božská růžová a pískavý bidýlko v policejním státě. Invence a dobová hravost ve scénáři Oty Hofmana, atraktivní využití pražských exteriérů objektivem Novákovy kamery. Ragtimově-dixielandovou hudbu hodnotím spolu s groteskovitostí příběhu spíš jako odcizujícím způsobem archaickou. Dnes divácky 3*, umělecky za výtvarné pojetí přes výhrady 4*, stále skvělá volba pro předškoláky. Kdoví jestli ty moje 3 hvězdy ale nejsou dány jen předsudky pod vlivem trendu akčních a počítačově-animačních vymožeností dneška, tady totiž vítězí kouzlo představivosti. ()

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Ojedinělá dětská groteska určená pouze pro děti. Vizuálně dokonalé, barevné, ztřeštěné. Naďa Urbánková se opravdu vyřádila. Pro dospělého diváka může být snímek těžko uchopitelný, ale kdo přesně zná dětský svět. Vnímání malé holčičky je vyobrazeno dobře. Těžko hodnotit co na to dětský divák, ale mě se zdá snímek uspokojitelný a zábavný. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (3)

  • Režijní debut Oto Kovala, který objevil dětské hvězdy Žanetu Fuchsovou a Filipa Renče. (M.B)
  • Natáčanie filmu prebiehalo na viacerých miestach Prahy. (dyfur)
  • Ústřednímu řediteli čs. filmu Puršovi se hrubě nelíbily příliš krátké minisukně Nadi Urbánkové (Petra), které ve filmu měla na sobě a scéna s nahými dětmi v dětském domově. V dopise to vyčetl řediteli Barrandova Fáberovi. (raininface)

Reklama

Reklama