Režie:
Danny BoyleHrají:
James Franco, Amber Tamblyn, Kate Mara, Lizzy Caplan, Clémence Poésy, Treat Williams, Pieter Jan Brugge, Amy Savannah, Kate Burton, Lonzo Liggins (více)VOD (3)
Obsahy(3)
Jedné páteční noci v dubnu 2003 se 26-letý Aron Ralston vydal do Utahu, aby zde strávil víkend lezením po odlehlých skalách národního parku Canyonlands. O šest dnů později se znenadání zjevil v civilizaci, bohatší o neuvěřitelný příběh a chudší o pravou ruku. Ralston (James Franco) přežil 127 trýznivých hodin v divočině s rukou přiskřípnutou ohromným kamenem, s malým množstvím jídla a jen několika kapkami vody. Bojoval s přírodou i vlastními démony a vyhrál. Dokázal, že má potřebnou sílu na to, aby se vyprostil z 20 metrů hluboké propasti a zraněný ušel více než 10 kilometrů než konečně najde záchranu. Jen díky neuvěřitelné statečnosti unikl jisté smrti. (oficiální text distributora)
(více)Videa (4)
Recenze (1 847)
Nemuzu si pomoct, ale prijde mi, ze Boyle v podstate nema co vypravet. Chlapek blbne ve skalach, spadne do prurvy, ruku mu skripne sutrak, v batohu ma jen par drobnosti. Takze vyzkousi par napadu a podle me chytrejch, jak se dostat ven a tim to hasne, dal uz jen stoji a cumi. Tohle by vydalo tak na pulhodinovej dil serialu. Dej pak uz jen natahujou donekonecna opakovany psychedelicky halucinace, vzpominky a promluvy na kameru. Navic konec je ve stylu wtf, proc az ted. Navic si nemuzu pomoct, ale ackoliv je tohle natoceny daleko kvalitnejs, mnohem napinavejsi je nedavny Buried. No a velky plus je pak samotnej Franco, kterej opet ukazuje, ze je kvalitni herec, i presto, ze tu vyfasnul nijak zvlast sympatickou postavu trosku debilka, co nikomu nerekne kam jde a kazdymu je u prdele. Slabsi 4*. ()
Scénář: Danny Boyle, Simon Beaufoy .. Těžké momenty ze života osamoceného dobrodruha. _ Danny Boyle prostě umí dynamiku, opět si drží svůj maximální standard vypiplané a osobité audiovizuální stránky od barevné skladby (sílu životodárného Slunce nevyjímaje), kamery, střihu až po hudební doprovod, která je především v úvodu nádherně využita. Avšak povaha příběhu nedovoluje držet si tuto laťku déle než do momentu osobní tragédie a tak se ve smrštěném tempu používají ve zbytku snímku trochu jiné postupy, byť svou formální stránku mají silnou neustále. Zde se děj zaměřuje výhradně na hlavní postavu a její zkratkovité niterní pocity, kterou James Franco velice uspokojivě zosobňuje a dále pak na obsah jejího batohu, který sice postrádá Švýcarský nůž či multivitamínový juice, ale životodárné komponenty naštěstí obsahuje... ___ Popravdě, mohlo to být mnohem uplakanější, rozplizlejší a méně uvěřitelné - naštěstí se "triumfální" látky chopil talentovaný a neméně odvážný tvůrce, který v jádru krátkou povídku přetavil ve stále dostatečně poutavý a stylisticky zajímavý, celovečerní snímek. ___ Zážitek, který vezme 'za' ruku. ()
Nádherná ukázka toho, že vařit se dá i z vody. Jen do ní musíte naházet halucinace, flashbacky, rozmluvy se sebou samým a trochu videoklipového koření (tři záběry vedle sebe, POV sekvence, oživlé fotky), které ovšem otupuje jakékoliv napětí (film je příliš načančaný, než abyste se o Franca opravdu báli). Kvůli mediální masáži všichni víme, jak ten film skončí, ale Boyle i Franco se rvou do poslední minuty, aby k přefiknutí pointy došlo až v poslední čtvrthodince. Těch sedmdesát minut předtím se rozhodně nenudíte. Ale občas máte pocit, že se o Aronovi dozvídáte až moc. Spolu s Útěkem do divočiny každopádně hezký příspěvek do dnes spíše anorektického žánru survival filmů. ()
Co si budeme povídat, tento film se jinak, než vysokým hodnocením, ocenit nedá. Celou náplň totiž tvoří reálný příběh o člověku, který uvíznul pod kamenem a jeho pozice a vyhlídky říkají pouze jedno, "umřeš tady". Tento příběh je silný, ale spíše než celovečerní film, by si zasloužil kvalitní dokument. Lidé na tyto příběhy koukají právě pro ty příběhy, nikoliv pro flashbacky do minulosti a balancování nad životem, což je nutná vata aby se zvýšila stopáž snímku. Nejzábavnější část filmu, je pro mě prvních 15 minut, tam se projevila kvalita Boyla, bohužel, zábavnost se ztrácí přesně ve chvíli, kdy Ralston zůstane pod kamenem a celé sledování se mění v pasivní fandění hlavní postavě. Přesto mě film bavil i když jsem díky jinému filmu "CANYON" věděl, jak vše dopadne. 68% 09.01. 2011 ()
Všechny nápady, které chyběly v Buried se spoustou voňavé technické omáčky, výbornou gilliamovsko-fincherovsko-bayovskou kamerou a překvapivě i skvělým soundtrackem. Francovi jsem věřil tak napůl, ale Boyle si u mě po "krásném a divácky uhlazeném" Milionáři z chatrče napravil reputaci. Od Letu č, 93 nejsilnější kolektivní kinozážitek. A i ten konec sedí! Přesto ne čisté 4 - hrozně mi vadilo, že jedna věta obsáhne veškerou premisu včetně konce (tady má Buried body k dobru) a nejde se zbavit pocitu, že to klidně může být o hodinu kratší a nic se nestane, protože půlku filmu člověk neprožije, ale jenom se jí pročeká. Efektní přetechnizovaný úvod i nečekané rendez-vous s dvojicí dívek v tomhle směru ční úplně nejvíc. 70% ()
Galerie (96)
Zajímavosti (50)
- V českém dabingu ve scéně v čase 32:30 zazní, že je sobota, ovšem ve skutečnosti je už neděle. (LERw!g)
- V zájmu autenticity doporučil Aron Ralston režiséru Dannymu Boyleovi, aby představitel hlavní role James Franco recitoval texty jeho oblíbené kapely Phish. (Foox)
- Severoamerické tržby filmu byly 18,3 milionu dolarů, celosvětové 60,7 mil. (NIRO)
Reklama