Režie:
MadonnaKamera:
Hagen BogdanskiHudba:
Abel KorzeniowskiHrají:
Andrea Riseborough, Abbie Cornish, James D'Arcy, Oscar Isaac, Richard Coyle, David Harbour, James Fox, Judy Parfitt, Haluk Bilginer, Geoffrey Palmer (více)Obsahy(2)
Madonnino romantické drama se točí kolem dvou podivných vztahů. První románek vzniká mezi králem Edwardem VIII. a rozvedenou Američankou paní Wallis Simpsonovou, zatímco protagonisty druhého jsou vdaná dáma a ruský člen tělesné gardy. Když vezmeme v úvahu okolnosti, můžeme předem tušit, že ani jeden z obou vztahů nebude bezproblémový. (AMC Czech)
(více)Videa (18)
Recenze (62)
"Na lásku a.." - "A jiné katastrofy ??" - "A na to, abychom se jí dočkali.." Mamma mia !! Ono to až překvapivě vůbec nebylo tak špatné, jak jsem čekal.. Žádná katastrofa.. Což ovšem nemíním jako lichotku.. W.E. silně asociuje Madonniny klipy a hity - A zejména těmito tvůrci formou nedostižné křehké snímky Sofie Coppoly, což však W.E. naopak dost v důsledku ubližuje.. - když vypráví o lásce povrchně, kýčovitě a s až tvrdohlavou monotónností.. Rčení o ševcích zde bylo bohužel znovu učiněno za dost, zdejším zoufalým výkřikům o vrcholně romantickém bijáku navzdory.. ()
Najlepšie príbehy píše sám život, keď to je navyše doprevádzané výbornými hereckými výkonmi a krásnou klasickou hudbou vznikne z toho pútavý film ... teda v prípade, že sa dokážete oprostiť od predsudkov, že to natočila kontroverzná Madonna. Nápad nenatočiť klasický „based on true story“, ale film skombinovať s prelínaním prítomnosti a minulosti oceňujem. Posledná polhodina je síce priveľmi naťahovaná a zbytočne dovysvetľujúca každý a jeden detail, a svižnejší strih by jej určite neuškodil. Inak však veľmi príjemné a vôbec nie zbytočne strávené dve hodiny. Jediná škoda, že film ma emočne nedokázal až tak zasiahnuť, ako sa o to celý čas snažil. (možno keby som detailnejšie oboznámený s príbehom, o ktorom film pojednáva) CELKOVO: 4* ()
Ten film je strašnej slimák! Madonno, kde je tvůj pověstný drajv a neposednost? Možná někde číhají zpoza těch nádherných, opulentních interiérů, které jsou omračující, jen co je pravda. Film jako jedna velká přehlídka. Zatavená ve svém vlastním světě, kde pozlátko jde ruku v ruce s plytkostí. Postavy jsou jedna šedá myš vedle druhé - předhánějící se v sebelítosti. Kamera stokrát jiná - ale pořád netrpělivá. Smutný guláš. Hořký recept z Vogue... ()
Ale zas takový zlo to nakonec nebylo. Sice trochu přestylizovaný, feministický á la žena trpitelka napříč stoletím a kontinenty, ale ku podivu co to pro mě skutečně nejvíc zabilo byla stopáž, film měl prostě končit tak ve svých dvou třetinách, neboť právě tehdy, světe div se a ke svému vlastnímu překvapení, jsem dokonce ještě uvažovala nad 3 hvězdama. Co ve filmu fungovalo až nečekaně výborě bylo prolínání rovin obou příběhů, to klobouk dolů, stejně tak byla výborná kamera, která tomu všemu dodávala (mylně a marně) jakýsi artový nádech. Ovšem moje největší plus filmu a dost možná jedna samostatná hvězda, je hudba, Abel je prostě Bůh, což už tak nějak tuším od Single mana. Co ovšem nefungovalo a mě osobně nechalo lhostejnou až téměř znuděnou, byl samotý příběh, a to zejméně ten ze století dvacátého. Ono je to prostě tím, že každý si tuhle lafstory natočil tolikrát a zároveň tolikrát jinak, že se vám těžko uvěří, respektive vůbec bude chtít věřit, že to takhle nějak vůbec mohlo být a vzhledem k té koňské dávce feminismu jdoucí ruku v ruce s W.I. a i častečně s W.II., toto madonnino poselství berete ještě víc s úsměvem, než byste byli bývali čekali. Totální zabiják pak je konec a jakýsi vrchol adorace k postavě Wallis ze strany Wallis, to už si seriózně říkáte, že Madonně fakt krutě hráblo a neví, co by dalšího ještě do diváka nahustila, aby ho donutila Wallise milovat, adorovat, a soucítit s ní za každou cenu, výsledek byl opačný, samozřejmě. Ale i tak, čekala jsem to horší, kdyby se to pořádně osekalo, mohl z toho být i průměrný film, překvapivě. ()
Kde najít slova... Dlouho jsem se po shlédnutí filmu necítila tak dojatě a přesvědčeně. Velmi emotivní film, který se mi líbí jakým způsobem je pojatý, prolínaní mezi dvěmi rovinami mě zaujalo. Obě ženy silné, krásné, se stejným jménem, se stejným osudem, jejich manželství skončilo stejně. Krásně natočeno, o to víc uznávám Madonnu, že věděla, co dělá a mám ji takhle radši než jako zpěvačku. Každopádně krásný příběh, dojemné prolínaní scén, promyšlené střihy, úžasná hudba a perfektní šaty obou hlavních hrdinek. Ať už dokonalá móda 30.-40. let nebo elegantní oblečení Wally. Také se mi líbí symbolika WE, psané rtěnkou na zrcadlo,která sedí na oba příběhy... Ani nevím co víc dodat, prostě mi sedlo, jaký příběh mi řekli a já si chci o nich něco přečíst. ()
Galerie (60)
Zajímavosti (12)
- Andrea Riseborough, představitelka Wallis, získala svou roli z velké části díky filmu Margaret Thatcher: The Long Walk to Finchley (2008). Madonna byla jejím výkonem ve filmu tak unešena, že jí ihned po jeho zhlédnutí poslala scénář a pozvala ji na konkurz, který bezkonkurenčně vyhrála. (mihran)
- Madonna pro film napsala a nazpívala skladbu "Masterpiece". Po filmech Hledám Susan. Zn.: Zoufale (1985), Hledání vidiny (1985), Tváří v tvář smrti (1986), Kdo je ta holka (1987), Dick Tracy (1990), Velké vítězství (1992), S vyznamenáním (1994), Evita (1996), Austin Powers: Špion, který mě vojel (1999), Příští správná věc (2000) a Dnes neumírej (2002) se tak jednalo již o 12. snímek, ke kterému zkomponovala píseň. (mihran)
- Nejedná se o první hereckou spolupráci Abbie Cornish a Oscara Isaaca. V tomtéž roce si společně zahráli již ve filmu Sucker Punch (2011). (mihran)
Reklama