poster

Tady to musí být

  • Itálie

    This Must Be the Place

  • Francie

    This Must Be the Place

  • Slovensko

    Tu to musí byť

  • Slovensko

    Toto je to miesto

  • Velká Británie

    This Must Be The Place

Road movie / Psychologický / Komedie / Drama

Itálie / Francie / Irsko, 2011, 113 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Šakal
    *****

    Některé snímky jsou „o psaní recenzí“, jiné o soukromém (vnitřním) p(r)ožitku. This must be the place (alespoň co se mě týče) patří do té druhé (menšinové) skupiny. Kdybych totiž napsal...., že je to snímek o býv. rockerovi resp. „vyžilém“, (neboť něco jako bývalý rocker podle mě neexistuje), který si nese těžké životní břímě, má manželku, přítele, jehož „kouzlo“ (klíč) k úspěchu u žen spočívá v prostém faktu, že je „zvědavej a má čas“ :-), navíc mu právě zemřel otec (s nímž se přes 30let neviděl) a tak se rozhodne (ve světle nových informací) najít jeho nacistictického trýznitele z Osvětimi,... měl bych sice pravdu, ale stejně by vám to o skutečné podstatě snímku samotného (téměř) nic vevypovědělo. Takže toho raději (protentokrát) ihned zanechám a pouze podotknu, že min za trefně minimalistickou kreaci S. Penna coby Cheyenna, se snímek oplatí shlédnout. P.s. a ač to na první (možná i druhý) pohled tak nevypadá, je to (stejně jako (i) samotná ústřední postava) vtipný snímek. Nenápadně s osobitým humorem (viz SPOILER příklad za všechny: „můj instinkt mi říká, že puntičkářství je základ. charakteristika pro chytání nacistů“. Pokud bych měl však snímek přecejenom shrnout „jednou větou“, napsal bych, že This must be the place je netradiční (existenciální) volně plynoucí road-movie, navíc s volně plynoucími dialogy „o něčem, než o ničem“, (zato s kadencí samopalu AK-47), což v kontextu dnešní uspěchané doby působí uklidňujícím dojmem. Jednoduše „vyzrálý snímek, vyzrálého režiséra pro vyzrálé publikum“. S osobním dovětkem na úplný závěr. Byť nekuřák (občasný doutník nepočítám), zde jsem to „dospělácké cigárko“ S. Pennovi, resp. Cheyennovi, ze srdce přál.(19.6.2012)

  • klerik
    ****

    Občas v štýle Jarmuscha, s dobrými dalógmi a od veci príbehom. Hlavná postava je karikatúra, ktorá vďaka svojej prostoduchosti prednáša zaujímavé múdra. Pozerateľná artovka, ktorú som možno tak úplne nepochopil, ale celkom som sa bavil...(16.11.2013)

  • Ruut
    *****

    Střihoruký Edvard po třiceti letech v tom našem krásném systémově řízeném světě. A jinak samozřejmě krásně tesknivá roadmovie o hledání ...(22.2.2012)

  • FlyBoy
    *****

    [IFF 2011, Bratislava] Obavy z neistejšieho prechodu medzi európskym a americkým teritóriom ostali našťastie nenaplnené. Macher Sorrentino neprepadol do priepasti povrchných istôt západného kontinentu a zobral si z neho len to najlepšie. Touto cestou chcem preto opätovne zvýrazniť/vychváliť signifikantné prvky jeho fantastickej tvorby a takisto oznámiť, že slovo UDALOSŤ tu má reálne odôvodnenie. Poďme si teda objasniť z čoho som od náhleho nadšenia na riť usadol a v tvári do červena zrudol._______1. HEREC podivín v roli extrovnej. Ak si prednedávnom Sean Penn do nemenovaného plátku sťažoval a hlásal nepochopenie ohľadom svojho nevyužitia/zanedbania pri príprave "Stromu" pod vedením T. M., tak v "This must be the place" si vzniknuté resty dostačne vynahradil a kvôli dômyselnosti P.S. veru spôsobom jemu nevídaným. Dámi a páni S.P. ako vyslúžilý rocker na odpočinku s vizážou ala "Cure" nemá najmenšiu chybičku. Predvádza síce až prismelý, no nevšedne suverénny výkon v ktorom sa vkladá jak do vážnych tak komediálnych polôh, pričom každý výraz má svoju váhu. Niekomu bude liezť na nervy, niekomu bude hviezdou._______2. PRÍBEH pokúšajúci toleranciu diváka. Duálne etudy S.P. sú však logickým vyústením odvážneho kroku realizačného týmu ktorým je vkusné prekríženie dvoch lákavých, no na nenásilné zlúčenie požadovačných žánrov-a to existenciálnej drámy s "road-movie". Tento drzý "cross-over" sa sprvu môže javiť ako drsný šmirgeľ (zmaľovaný exot s tenkým hláskom sa naprieč U.S.A. vydáva hľadať/potrestať perzekútora-dôstojníka SS Aloisa Langa-svojho zosnulého otca, ktorý počas 2. sv. vojny v koncentračnom tábore trpel práve pod jeho drezúrov), ale akonáhle sa človek ponorí do kuriózneho diania, do pružných dialógov, do postupného odhaľovania skrytých tromfov rozprávania, tak nepocíti žiadne škrabanie, ale naopak pohladenie ako po zjemňujúcom balzáme. Všetko vďaka jemnému prelnutiu partov bizardných (Hitler, Batman), rozpachtených (lovec Židov, pumpa, atď.), hrejivých (bazén, gitara, indián), satirizujúcich (maklér, predajca zbraní, akcie Tesca:), vykupujúcich (…) a vďaka pedantnej súhre s podpornými prostriedkami, ktorým patria následujúce dva body._______3. ZVUK vyladený na tu správnu nôtu. Nesie v sebe akýsi "wes andersonovský" nádych v ktorom taktiež prevažujú skladby plné zronených aj dúfanlivých textov/rytmov. Tentokrát má OST na starosti David Byrne z Talking Heads, ktorý svojím pregnantným výberom robí dostatočne dobrý dojem ("Lord I'm comin' od Gavin Friday, "Passenger" by Iggy Pop, atď.) a pripája sa tak k ďalším kvalitným, Paolom v minulosti angažovaným skladateľom-k Tehovi Teardovi+Pasqualovi Catalanovi._______4. OBRAZ čo by záruka pôžitkárskeho rozptýlenia-zimomriavok po celom tele. Technika akou sa tu záberuje je fakt jedinečná (Luca Bigazzi je expert), os hlavný kameraman-režisér-postprodukcia odvádza kus poctivej práce v podobe opojných jázd/švenkov, kompozičných frajeriniek a decentných digi úprav. Povýšenie na úplne iný-vyšší level zachytenia mizanscény, je trochu utopický, je dosť zvodný-je naprosto fungujúci._______Takže to zhrniem, nech sa tu nenaparujem.:) Koprodukčná misia úspešne splnená a vypiplaný model nakrúcania obhájený. Napriek tomu si myslím, že P.S. je jednotka samostatná-tiger taliansky a hovoriť anglicky (resp. spolupracovať s Amíkmi) sa v jeho dielach bude len zriedkavo, pretože to, čo z neho robí kaliber v zahraničí je práve škola domáca, jej nech sa drží, ju nech rozvíja. Každopádne výlet za veľkú mláku mu vychádza na výbornú, zas to senzačné skĺbenie obsahu a formy, zas ten zanietený prístup k médiu a po dvoch nestárnucich pokladoch ("Il Divo", "Le Conseguenze dell'amore") ZAS iné-prvotriedne predstavenie ktoré si milerád doprajem znovu a znovu.(8.11.2011)

  • Payushka
    ****

    Film je velice zjednodušeně road movie o dospívání hlavního hrdiny a vyrovnávání s otcem. Cheyenne se v příběhu vyrovná sám se sebou a může k podobnému efektu pomoci i divákovi. Je jen velká škoda, že ačkoli dokazuje, že první pohled může být často mylný, právě u filmu se mýlit nemůžete. Vidíte šílený zjev Seana Penna, sledujete první minuty snímku a už je vám jasné, jak všechno skončí.(30.5.2012)

  • - Filmovou skladbu „This Must Be the Place“ napsal David Byrne, který si ve filmu i zahrál. (R´Hell)

  • - Paolo Sorrentino byl údajně zklamaný z přístupu, jaký Harvey Weinstein zvolil ohledně distribuce filmu v Americe. Film tam byl kvůli problematickému nasazení relativně neúspěšný. (Brousitch)

  • - Scénář k filmu napsal režisér spolu se svým italským kolegou, scénáristou Umbertem Contarellem na základě dřívější spolupráce na La partita lenta (2009). (SydneyB)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace