Režie:
Claude ZidiKamera:
Claude RenoirHudba:
Vladimir CosmaHrají:
Jean-Paul Belmondo, Raquel Welch, Dany Saval, Jane Birkin, Johnny Hallyday, Charles Gérard, Claude Chabrol, Mario David, Julien Guiomar, Aldo Maccione (více)Obsahy(1)
Originální komedie o kaskadérovi Mikovi (J.-P. Belmondo), jenž se dostane do tíživé finanční situace. Navíc se jeho snoubenka (R. Welch) právě urazila a hodná se naschvál raději provdat za postaršího hraběte. A aby toho nebylo málo, musí se Mike vypořádat ještě se zženštilým hercem Bruno Ferrarim (J.-P. Belmondo), kterého má zastupovat. Jean Paul Belmondo září ve fenomenální dvojroli a celé řadě nezapomenutelných scén! (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Videa (1)
Recenze (536)
Jeden tlustý požírač špaget natočil tak špatné filmy, že i dobročinné spolky je odmítaly promítat zadarmo. Tady ovšem Aldova improvizace po Italsku za francouzské peníze s Brunem Ferrari dopadla na výbornou. Skvěle zrežírováno, dokonalý soundtrack Vladimira Cosmy a Belmondo jak ho máme nejraději. Sympatický rošťák Mike Gaucher horká hlava, ale srdce má ze zlata. 👍 Produkce: Cerito films ()
Francúzsky, zväčša len komediálne ladený režisér Claude Zidi, zrejme nakoniec namiešal predsa i o čosi málo viac ponúkajúcich sa ingrediencií do daného pokrmu, než bol vskutku schopný stráviť, no i napriek tomu, titulné Zviera väčšinou celkom obstojne [vy]držalo pohromade až po záverečné titulky s predchádzajúcou sekvenciou, podobnou zrovna tej z titulu Jumanji; nakoľko sa hneď ponúkalo príslušné osvieženie v podobe pridanej vsuvky »filmu vo filme«, z čoho sa následne dalo v podstate vyťažiť snáď i neúrekom všelijakých možností, a čuduj sa svete, ono to normálne zafungovalo. • Jednak sa mi postupne najprv prezentoval živočíšny, ústredný protagonista Mike Gaucher, ako vyhľadávaný kaskadér na mimoriadne nebezpečné, filmové situácie, pričom «kaskadérsku dvojicu» vytváral spoločne i s Jane Gardnerovou, do ktorej bol vlastne už od začiatku zamilovaný až po uši, a jednak vďaka istej situácii sa toto puto napokon akosi pretrhlo, aby vari vzápätí robil kaskadérskeho dabléra zženštilému talianskemu hercovi Brunovi Ferrarimu, ktorý prišiel práve do Francúzska nakrúcať nový film, keď »obidve postavy« stelesňuje dobrodružný typ v podaní Jeana-Paula Belmonda v dvoch rôznych variáciách, čo so sebou už automaticky prinášalo i viacero humorných epizód, vrátane i naozajstných kaskadérskych kúskov prostredníctvom Bébela, ak ho avšak aspoň miestami nezastupoval nejaký „artista predvádzajúci kaskády”? • Atraktívnu Jane stelesnil «sexuálny symbol» 60. a 70. rokov XX. storočia, ktorý, myslím, teda okrem daného sexappealu - nemal v rámci hereckého výkonu čo extra ponúknuť, ak aspoňže nepočítam i medzičasom trocha spomínané, vyššie uvedené vlastnosti, ktorých zase nebolo až toľko, koľko by sa mohlo na prvý pohľad zdať. • Na mňa táto "zidiovka" zapôsobila občasne až chaotickým spôsobom, čím si zároveň za to vyslúžila i celkový, kritickejší pohľad v rámci celku; alebo Belmondo mal v sedemdesiatych rokoch aj vydarenejšie tituly s komediálnym charakterom na podobný spôsob »zámeny dvojníkov«, à la Le Magnifique, kde sú síce akési 2 časové roviny, v ktorých sa doširoka rozprestieral Bébelov nadštandardný, herecký prejav, ale akoby tentoraz znovu vykrádal sám seba v inom, no tom istom ponímaní; skrátka, začínal sa máličko prehrávať, toľkoto len na záver. ()
Jedině frajer Bébelova formátu si dokáže s nadhledem a grácií dělat sám ze sebe tak brutální prdel pro potěchu ostatních... a navíc u toho stíhá mimoděk vyprávět o tom, že i filmový kaskadér má pěkně tvrdej chlebíček. Tudíž musí čas od času s předstíranou demencí umně balamutit sociálku, v apartním gorilím kostýmu svištět nad hlavami zákazníků v supermarketu a dokola padat ze schodů než jedna rozmazlená a nenapodobitelně přiteplená megastar, co "má závrať půl metru nad zemí", vykouří svou poslední cigaretu. A k tomu všemu musí čelit vilnému aristokratovi, který mu chce odloudit totálně šukedelickou Raquel Welch. Každý holt nemůže být Bruno Ferrari...a to je vlastně moc dobře. ()
Pokaždé, když vidím Zvíře, nejsem s to se týden zasmát. Jednak proto, že mě od záchvatů smíchu při tomhle filmu všechno bolí, jednak mi ve srovnání s Belmondovou čtyřrolí chlapáckého kaskadéra, zženštilého herce se závratěmi půl metru nad zemí, gorily v samoobsluze a blba na sociálních dávkách připadá všechno tak nudné a vyčpělé... ()
Nejen, že Belmondo je Pan herec, zde navíc hraje s takovým gustem a s takovou živočišnou radostí, že místo oslavných ód se zmůžu jen na lakonické: JE TO ZVÍŘE! Ovšem taky mizerný otrapa. „Okamžitě odvolej, co jsi řekla!“ - „Co? Toho mizeru?“ - „Otrapu! Mizeru dokážu spolknout, ale OTRAPA... Michel Gaucher! To tedy ne. To je urážka! Za tohle musíš dostat pár... “ ... ... A žbluňk! ()
Galerie (28)
Photo © StudioCanal
Zajímavosti (33)
- Ve filmu je celkem čtyřiadvacet kaskadérských čísel. Jeanu-Paulu Belmondovi (Mike Gaucher / Bruno Ferrari) připravoval automobilové scény osvědčený Rémy Julienne. Čistě fyzické sekvence chystal Claude Carliez. (Pierre)
-
Po čtyřech letech a čtyřech titulech kriminálního žánru se Jean-Paul Belmondo (Mike Gaucher / Bruno Ferrari) vrátil k čistě komediálnímu filmu. Producent Christian Fechner, který předtím s režisérem Claudem Zidim pracoval na filmech s
Louisem de Funèsem nebo Pierrem Richardem, byl nadšen scénářem s dvěma zcela odlišnými Belmondy. Souhlasil i s použitím svého jména pro filmovou postavu producenta, kterého ztvárnil Julien Guiomar. (argenson)
- Film sa natáčal v obci Moisselles, v Paríži pri bazilike Sacré-Cœur a na Champs-Élysées. (dyfur)
Reklama