Reklama

Reklama

Výheň

(festivalový název)
  • Německo Hell (více)
Trailer

Obsahy(1)

V roce 2016 dojde na Zemi k výraznému oteplení, kdy se průměrná teplota zvedne o deset stupňů. Lidem začíná docházet voda, jídlo i benzín a postupně vymírají ať už hladem, žízní nebo souboji mezi sebou. Přežít můžou jen ti nejsilnější a nejodvážnější. Sestry Marie a Leonie společně se dvěma muži vyráží v autě zkusit štěstí vysoko do hor. Po cestě však padnou do pasti skupině farmářů, kteří chytají náhodné oběti. Lidské maso se pro ně totiž stalo jediným dostupným zdrojem potravy… (SOLOM.)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (129)

Trevor 

všechny recenze uživatele

Popravde pre mňa osobne patria apokalyptické scénare postavené na zvýšení teploty a nedostatku vody asi ako najrealistickejšie. No dobre, tak na spracovania v hre Mad Max nemá žiaden film (dokonca nik nedokázal ponuknúť tak smutný a pekný príbeh zároveň ako vývojari z ...... nebudem robiť reklamu, tej je všade viac ako dosť) ale to čo ponúkol nenápadný film Hell za pozretie určite stojí. Realistické, skromné a sympatické spracovanie, ktoré sa nehrá na veľkofilm ani na náučný film tipu Potomkovia slniečkárov ale opisuje tvrdý boj o prežitie, ktorý je bohužiaľ viac ako reálny (pre mňa nie, už som nato príliš starý, ale ktovie, čo budúce generácie). Pre mňa neznámy režisér a neznámy herci vytvorili film, s ktorým sa minimálne celý filmový štáb vžil a mňa vtiahol do deja tak, že som si po úbohom filme Potomkovia ľudí napravil chuť dostatočne nato, aby som na niekoľko dní na filmy nezanevrel. 65% ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Druhý film režiséra, německá produkce, velké ambice a postapokalypsa? Pro předsudečně přechytračené diváky zdánlivě nekompatibilní hodnoty, ale v konkrétním případě snímku "Hell" vše do sebe dobře zapadá. Zdejší svět je (v rámci fikce) vnitřně kauzální a tedy ne jen snůška volně poskládaných nesouvztažných, či přímo si protiřečících motivů jako v pseudo-komiksových slátaninách "The Book of Eli" či ke své smůle nedotažených titulech jako "Stake Land". Navíc nápad se světem, který se ve dne mění ve výheň utváří osobitou atmosféru i zavdává k působivé vizuální stylizaci. Na jednu stranu se lze do snímku obouvat kvůli evidentní inspiraci McCormacovou "Cestou", ale nutno ocenit důsledně naplňené odlišení vůči předobrazu. Ono odlišení spočívá v důrazu na ženskou a mateřskou stránku oproti maskulinní a otcovské. Vedle péče o dítě, přesněji řečeno mladší sestru tak do vyprávění vstupují také genderové motivy. V tomto ohledu je pak pozoruhodné, jak vyprávění prostřednictvím hrdinky ohledává maskulinitu i feminitu. Muži tak jsou vyobrazení jako pudově jednající grobiáni, v krizových situacích nepoužitelní slaboši, maminkovští mazánci bez vlastní osobnosti nebo v poslední řadě ti vzácní, kteří jsou maskulinní v tom správném a ideálním světle, tedy coby opory v případě nouze a rovnocenní partneři v ostatních okamžicích. Podobně jsou i ženy prezentované jako "dívky v nesnázích", fanaticky panovačné matky, ale také v ideální podobě jako aktivní hrdinky, které se dokáží o sebe postarat. ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Němci se chtějí přiblížit Západu a přicházejí s poměrně jednoduchou, za to velmi účinnou zbraní o podobě Země sužované prudkým nárůstem globálního oteplování. Slunce pálí o sto šest (některé momenty mi připomněli Cestu, třetí Resident Evil, Šíleného Maxe, jiné zase třeba Cyborga), cena benzinu nebo vody vydá za cenu diamantů, lidé se požírají navzájem a o mladé „zdravé“ samičky je mezi přeživšími kanibaly docela slušná poptávka. Minuty běhají po plátně poměrně svižně, postapokalyptická atmosféra je také ucházející a i když se „zápletka“ točí kolem stále toho stejného, dokáže zaměstnat divácké smysly na nějaké silné tři hvězdy. Poctivá, řemeslně kvalitní filmařina!! ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Slušný post-apo, který ale trpí dvěmi celkem vážnými neduhy: ____ (i) Namísto toho, aby tvůrci malinko rozvedli globální katastrofu způsobenou slunečními erupcemi, zalomili celý film do konvenčního survivalu. Přitom pátrání po příčinách a důsledcích této katastrofy by vydalo na samostatný vědecký seminář. Očividně tu máme co do činění s tzv. gimmickem – vábničkou lákající diváckou pozornost, která je ale ve výsledku bezúčelná. Gimmick je tedy v podstatě opakem macguffinu, což je pojem z učebnic scenáristiky označující předmět, který pohání postavy ve filmu, ačkoli pro diváky je víceméně nepodstatný (transformeří kostka, kaneovské sáně…). Takový macguffin je jistě v pořádku, problém je v tom, že gimmick, který naopak nezajímá postavy, ale o to víc diváky, představuje už jistý prohřešek. ____ (ii) Velký oříšek post-apo filmů spočívá obecně v tom, že postavy musí vždycky za něčím směřovat, po něčem prahnout, jak se v každém příběhu sluší a patří, jenže za čím mají prahnout ve světě, který je zruinovaný a u konce s dechem? Výsledkem je to, že než že by postavy k něčemu směřovaly, spíš neustálé od něčeho utíkají, což je možná dobrý jako výchozí impuls, ale celý film to zpravidla neutáhne. Ten, kdo tu za něčím směřuje a provádí stěžejní akce, jsou totiž záporáci, zatímco hlavní postavy na ně pouze reagují. Kdyby byl film natočen z pohledu záporáků, byl by podle všeho mnohem lepší. Příznačná je v tomto směru scéna, v níž hlavní hrdinka pozoruje z okna dění na dvoře podobně jako nějaký pasivní divák plátno v kině a jen čeká, co bude dál. ()

cheyene 

všechny recenze uživatele

Atmosférou prosáklý postapokalyptický thriller s prvky hororu, kterému v podstatě nic nechybí a ani nepřebývá. Kapku morbidnosti je třeba skousnout a poté se snímek patřičně odvděčí. Herecké výkony působí autenticky, prostředí vyvolává sucho v ústech a napětí se dá krájet. Smutné je pomyšlení, že takto nějak to jednou klidně může na světě dopadnout... ()

Galerie (38)

Zajímavosti (4)

  • Okrem Nemecka, odkiaľ film pochádza, sa filmovalo aj na francúzskom ostrove Korzika. (MikaelSVK)
  • Pieseň, ktorá v aute hrá viackrát za sebou, je známym songom z 80-tych rokov s názvom "99 Luftballons" od nemeckej speváčky menom Nena. (MikaelSVK)
  • Originální název filmu Hell není zamýšlen jako anglický výraz pro „peklo“, nýbrž německy „jasný“. (Pepy)

Reklama

Reklama