Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Nejzdařilejší ze série burianovských komedií, natočených v třicátých letech, pojednává o tom, co způsobila urážka císařského majestátu, a o snaze vyhnout se trestu. Postava majitele dílny na výrobu hudebních nástrojů a neprávem nevyznamenaného člena městské domobrany patří k nejslavnějším rolím mistra českých komiků Vlasty Buriana. Stejnojmenná píseň z tohoto filmu nabyla obecné proslulosti. Růžena Šlemrová zde výjimečně ztvárnila jinou roli než obvyklou dámu z lepší společnosti. Výborný a netypický je i Jindřich Plachta. Podle jevištní frašky E. A. Longena "Už mne vezou" natočil nestárnoucí komedii, která je nadšeně vítána už několikátou generací diváků, režisér Martin Frič v roce 1932. (Česká televize)

(více)

Recenze (192)

Andrew1987 

všechny recenze uživatele

Opäť ide o jednu z klasických starých dobrých medzivojnových burianoviek. S Vlastom Burianom stoja za pozornosť obzvlášť scény odohrávajúce sa v krčme aj na začiatku filmu i na jeho konci a nezabudnuteľná veta: "Liguééééére!" Vlasta Burian sa mi tiež páčil počas počas súdneho vyšetrovania po incidente v krčme. Okrem dobrých momentov s Vlastom Burianom pozitívne možno hodnotiť aj scénky s Theodorom Pištěkom. Celkovo možno hovoriť o jednom z lepších Burianových filmov. ()

xaver 

všechny recenze uživatele

Další vynikající komedie v Vlastou Burianem, kde vedle něho exceluje i Jaroslav Marvan. Další z komedii, která se doslova hemží nesmrtelnými hláškami. Burianova hláška v hospodě, kde chce smazat uřážků císařského veličenstva slovy "ne von není vůl, von je korunovanej" vešla do dejin. Stejně tak je nesmrtelná hláška tovaryše Pištěka, "mistrová, vy mi podstrojujete". No a Burianova další hospodská hláška, "než řeknu tři, tak se to začne mazat" už nepotřebuje další komentář. No a nakonec samozřejmě výborná hudba Járy Beneše. ()

Reklama

Kozlowski8 

všechny recenze uživatele

Ostrostřelec Antonín Špelec a jeho osudné prohlášení, že "císařpán je vůl", které pronesl v hospodě po vypití několika "liguére", jimiž zapíjel hořkost a zklamání po tom, co na něj nezbyla slíbená medaile... Téměř každý film, ve kterém hrál Vlasta Burian, byl postaven právě na jeho postavě a jeho projevu. Jinak tomu není ani zde. Vcelku průměrný příběh, který by snadno upadl u diváka v zapomnění. Vlasta Burian je hlavní a vlastně jedinou příčinou, proč tomu tak není a proč se film stal naopak legendárním. Tak silnou osobností pan Burian byl. Myslím, že nikdo jiný nebyl (a není) schopen dokázat to, že je úspěch filmu postaven téměř výhradně na jediném člověku, jako v jeho případě. (Možná Charlie Chaplin, jehož tvorbu ale příliš neznám). 70%. ()

nash. 

všechny recenze uživatele

Přestože Burian hláškuje o stošest a řítí se z jedné slavné scény do druhé, po pekelném nástupu a geniální komplikaci s úmrtím náhradníkova náhradníka se to poněkud zadrhne a už se to do původních obrátek neroztočí. Je to sice klasika, a je to i po osmdesáti letech zábava, ale pozdější kousky, které spolu Frič s Burianem natočili, mám mnohem raději, ať už jsou to Katakomby nebo třeba Baron Prášil. ()

Zagros 

všechny recenze uživatele

Anton Špelec, ostrostřelec je další ze skvělých komedií Vlasty Buriana. Nedosahuje sice na ty úplně nejlepší jeho filmy, ale velmi se jim přibližuje. Kromě tradiční kadence jeho hlášek přidává nadstavbu ve formě navážení se do rakouské monarchie. Hlavní postava se po urážce císařského majestátu musí ukrývat doma v dílně, čehož někteří chtějí šikovně využít a dochází tak k povedeným střetům. Pro fanoušky Vlasty Buriana je Anton Špelec povinnost. Kdyby náhodnou někdo s Vlastou Burianem začínal, raději mu doporučím něco z jeho top trojky: U pokladny stál, Přednosta stanice nebo Ducháčka. ()

Galerie (26)

Zajímavosti (13)

  • Natáčanie filmu prebiehalo okrem iného aj na Kapucínskej ulice 2, v pražskej časti Hradčany. (dyfur)

Reklama

Reklama