Režie:
George ClooneyKamera:
Phedon PapamichaelHudba:
Alexandre DesplatHrají:
George Clooney, Matt Damon, Bill Murray, Cate Blanchett, John Goodman, Jean Dujardin, Hugh Bonneville, Bob Balaban, Dimitri Leonidas, Justus von Dohnányi (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Památkáři nejsou žádní nudní patroni, ale unikátní vojenská jednotka, která nasazovala vlastní krky, aby z rukou nacistů vyrvala skvosty, které za trvání Druhé světové války nakradli. Hvězdnou sestavu uměleckých záchranářů vede George Clooney ve výjimečné čtyřkombinaci producent – režisér – scenárista – herec, kterého doplňují třeba Matt Damon, Bill Murray, John Goodman nebo Cate Blanchett. Film se odehrává v době, kdy už bylo víceméně jasné, že hitlerovské Německo bude poraženo a pomalu se začínaly napravovat válečné škody. Milovníky umění trápil především nejasný osud tisíců uměleckých děl, které nacisté pro Hitlera a další pohlaváry nakradli a ukryli neznámo kde. Z jejich popudu tak vznikl tým, který postupoval v patách spojeneckých vojsk a hledal stopy po těchto vzácných artefaktech. Vypadalo to jako nesplnitelný úkol: Umělecké poklady se nacházely za nepřátelskou linií a německá armáda byla připravená splnit Hitlerův rozkaz, podle nějž měla být všechna umělecká díla s pádem nacistické říše zničena. Jak mohlo těchto pár mužů doufat v úspěch? Vždyť svými původními profesemi - ředitelů muzeí, kurátorů a historiků umění, více rozuměli Michelangelovi než zacházení se zbraněmi. Pod palbou německé armády, v zaminovaných skrýších a vybombardovaných městech riskovali Památkáři své životy, aby ochránili ty největší poklady lidstva. (CinemArt)
(více)Videa (4)
Recenze (631)
George Clooney a jeho parta kamarádů (Damon, Blanchett, Murray, Goodman) si tak pro radost zahráli ve snímku o speciální partě vojáků, která za druhé světové války, hodlá zachránit co nejvíce uměleckých děl (tím myslím obrazy apod., ne to z čeho se střílí) z rukou nacistů. Nápad dobrý a občas se film snaží tvářit jako klasika "Tucet špinavců" a určitě k tomu má předpoklady, ale jak se tak divák celou dobu na film kouká, velice brzy si uvědomí, že to je celé nemastné, neslané a prostě o ničem. Je to škoda, protože se z dobrého nápadu, stala natahovaná nuda. ()
|| Scenár: George Clooney, Grant Heslov / Predloha: Robert M. Edsel - The Monuments Men | Hudba: Alexandre Desplat | Produkcia: George Clooney, Grant Heslov | Distribúcia: Sony Pictures Entertainment (US), 20th Century Fox (International) | Štúdio: Columbia Pictures, Fox 2000 Pictures, Smokehouse Pictures, Studio Babelsberg | Rozpočet: 70 miliónov $ | Tržby: 104,533,171 $ || Nato, že ten scenár písal herec, to funguje až prekvapivo dobre. Má to dynamiku, vtip i emócie. Nevyhne sa to samozrejme sentimentu a tempo tým občas tiež trpí. Ten námet je zaujímavý, odhlauje dej, ktorý som ešte spracovaný nevidel, no na celovečerňák to je trošku fakt málo. Za faktor prekvapenia však dávam Cloonymu za 4. Ps: Nenašiel ste niekto v kine Atlas 27.2.14 čiernu čiapku? :) 74% | Videno v Atlas Praha, 27.2.2014 | ()
Námet mal ponúknuť vo vojenskej tématike konečne niečo nové a osviežujúce a nápad natočiť film z pohľadu milovníkov umenia mohol byť veľkou bombou. Clooneyho réžia sa zdala byť dobrou voľbou, tentokrát však mohol ostať skôr pred kamerou. Znova ma jeho réžia uistila v tom, že miešať komédiu s vážnymi žánrami je pre Clooneyho príliš veľké sústo. Spojenie komédie s tak serióznym príbehom a tak dokonalým hereckým potenciálom mohol atakovať početné filmové ocenenia, to by však musela chémia medzi žánrami fungovať. Prvky komédie vôbec nezapadajú do celého príbehu a dokonca aj celý príbeh nezapadá do konceptu, aký som si predstavoval. Film ako celok pôsobí ako akýsi zlepenec niekoľkých minipríbehov, miestami vtipný, inokedy trpký, každopádne však zaujímavý, prekvapivý, dobre zahraný a určite nie nudiaci. Škoda, že sa nepodarilo uchopiť túto komplikovanú látku s väčším nadhľadom, tí kultúrni hrdinovia si to určite zaslúžili a majú môj obdiv a poctu. 65%. ()
Náborové video Státního památkového ústavu o tom, jak je úžasně hrdinské a patriotistické, nechat si kvůli zachraňování nějaké patlanice od Pikasa ustřelit palici. Ač měl mýtický krasavec žužu Žorž k dispozici až židovskou kupu zelených prezidentů, skvělé herce a Dajmona, dominantně sexy Blanšetku, které chyběl už jen bitchík a jehlovky, a tisícihlavý štáb, podařilo se mu z toho vytřískat akorát tak velké nabubřelé nic, postrádající jakoukoliv dramatizaci, vtip i akci. A tak tito pseudo Klůnyho hrdinové nebo chcete-li Žoržovi parťáci nechají chladným snad i oddaného muzejního kurátora, který jindy vášnivě masturbuje jen nad katalogem Lůvrské obrazárny. Jediným zábavným momentem tak bylo sledovat tendenční finanční zázemí produkce. Pochmurně se sice dozvíme, že zlý nacista bezohledně a brutálně připraví soukromou sbírku ubohého Žida o originál Moneta, ale jak ubohý Žid k originálu Moneta přišel, to už ví jen Jehova. Asi dědictví samozřejmě, že by ho někde poctivě a férově vylichvil za skývu chleba v době krize nebo války, to si vůbec nemyslíme, nene! ()
Príbeh je založený na skutočných udalostiach, hrdinovia filmu naozaj žili a pôsobili v špeciálnom programe spojeneckých armád, zameranom na ochranu a záchranu kultúrneho dedičstva. K hereckému obsadeniu netreba hádam ani komentár, všetko sú to kvalitní herci, ktorí svoje postavy stvárnili sympaticky, ale na skutočné budovanie charakterov nemali priestor. Dej je rozdelený do niekoľkých línií. Divák sa však v rýchlom slede scén môže ľahko stratiť. Úžasný, ušľachtilý čin v dejinách ľudstva, ktorý si bez diskusie zaslúži pozornosť a zviditeľnenie i na veľkom plátne. ()
Galerie (99)
Zajímavosti (21)
- V čase 04:31, když si Hermann Goering (Udo Kroschwald) vybírá umělecká díla, můžeme před ním spatřit dílo „Et in Arcadia ego“ (také známé jako „Les bergers d'Arcadie“ nebo „Arcadian Shepherds“), což je obraz z let 1637–1938 od Nicolase Poussina (1594–1665), předního malíře klasického francouzského baroka. (Petsuchos)
- Zámok Neuschwanstein v skutočnosti naozaj slúžil ako úložisko nacistami ulúpených umeleckých diel. (misterz)
- Natáčelo se od začátku března 2013 do konce června 2013. (Hal_Moore)
Reklama