poster

Plivu na váš hrob 2

  • USA

    I Spit on Your Grave 2

Krimi / Horor / Thriller

USA, 2013, 106 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Wacoslav1
    ****

    Nejdřív se musím přiznat, že jsem o existenci tohohle filmu neměl ani ponětí. Horory v poslední době moc nesleduji, ale mám tu zapnutou tu neskutečně cool čsfďáckou věc jméném aktivita oblíbených. A tak v ní čumím, že můj oblíbenec bestlama diskutuje o čemsi co se jmenuje I Spit on Your Grave 2?! No to se na to tedy podívejme. Takže zkusím zhodnotit a předem upozorňuji, že na vás občas může vybafnout nějakej ten SPOILER Takže původní film z roku 1976 je pro mě průměr. Remake mě naprosto rozsekal až tak, že jsem neváhal a napálil plný počet. Jeho pokračování je pak někde uprostřed. Dějová linie je tu místo jednoduchosti trochu překombinovaná a celá ta věc s únosem hlavní hrdinky z USA do Bulharska mi příjde trochu jako píčokulovina, ale budiž. Hlavní hrdinka vypadající jak reklama na hlad tu dostane docela brutální sodovku. V tomhle ohledu bych řekl, že je tenhle díl nejvíc propracovanej. Týrání ponižování a znásilňování si užijeme do sytosti. Problémem je, že pomsta která následuje je oproti vše překonávající verzi z roku 2010 poněkud vyměklá, teda ne, že by to nemělo koule, ale přeci jenom první díl nastavil laťku nepřekonatelně vysoko. Tady sice dostanou hlavní odporníci taky co proto, ale masakr z jedničky to nepřekoná ani nevyrovná. Paradoxně první část filmu, která byla u verze z roku 2010 slabší je tu vydařenější, ale ke konci už to holt nemá takový grády. Teda ne, že bych byl nespokojenej to ne, pořádnou dávku explicitního násilí jsem si užil i zde, ale už tu holt nevidím tu nadstavbu v podobě nějakýho vyloženě kreativního masakru, který by moje hodnocení zvednul. Takže celkově spokojenost na mojí straně, ale kvalit svého předchůdce tohle dílko prostě nedosahuje. 75%(9.9.2013)

  • verbal
    **

    Tak si nějaká nekvalitně opícháná kikina už potřetí zachlustala na něčí hrobeček. Tentokrát to byl ale spíše takový nucený, žlutozelený, krvavý chrchel vytažený až z paty bulharské koprodukce. Ta tam je "poetika" a tíseň originálu a prvního rymejku a to, co zbylo, jsou jen narychlo splácané řeznické orgie pro místní nevybouřené psychopaty, osazené navíc totálními neherci, a určené výhradně jako kulisa pro týrání domácích mazlíčků o jateční neděli. No, řeknu vám, když tady potom vidím tu spoustu poprcaných monitorů a dokonce i lepkavé prsty některých uživatelek, mám docela strach vyjít z domu a zahájit jakoukoliv sociální interakci. PS: Bestlamo, takže žádné vibrování nebude, jen kdybys moc chtěl, přinesu štěňátko a ty vem kombinačky a sadu vidiových vrtáků.(9.9.2013)

  • Xmilden
    ***

    Bulharská "dvojka" dlouhou dobu ani nevadí, protože zde máme poměrně prekérní situaci do které se naše hlavní hrdinka dostává a stojí proti ní poměrně solidní přesila úchyláků, kteří si s ní velice rádi užívají. Bohužel udělají jednu velikou chybu. Nepřesvědčí se, že je opravdu mrtvá.... A jak už to tak v podobných filmech bývá, pomsta na sebe nenechá dlouho čekat. Oproti prvnímu dílu zde máme o něco hezčí holčinu, ale zase na druhou stranu revenge polovina je sice docela brutální, ale již nemá to správné kouzlo. Tahle část filmu se moc nepovedla. Nebo spíše už nedokáže po všech Saw pořádně šokovat. Jestli jsem jedničce udělil hodnocení 70%, tady musím dát 55%.(1.10.2013)

  • Bloody13
    ***

    Původně jsem dal za čtyři, ale "zážitek" z něho celkem rychle vyprchá. Film by se mohl klidně jmenovat I Fuck your Ass 2 a pořád by to bylo to samé, co originál, jen z jiného prostředí. Ale tohle je mi celkem putna. Je to exploiter, a i když jede přesně podle šablony, pořád je na co koukat. Hlavně tedy v první polovině. Tam je veškeré násilí na hlavní a sympatické (!) hrdince opravdu drsné, syrové, takže se chvílemi na to nekouká zrovna příjemně. Jenže to k subžárnu patří a podle názvu čekáte peklo. O to větší škoda, že následná odveta doslova "ztrácí koule" a už není takový masakr, co v původním díle (natož v remaku). Právě kvůli této né zcela brilantní pomstě musim strhnout body. P.S: Hrdinka hezká a řvala opravdu výborně, příště bych však prosil nějakou, která nemá čtyřicet kilo i s tou prochcanou matrací. Díky.(8.9.2013)

  • Madsbender
    odpad!

    V roku 2010 nastal v rámci subžánru rape&revenge zásadný zlom, keď sa doposiaľ nevýrazný režisér Steven R. Monroe rozhodol pre oživenie jedného z jeho najikonickejších predstaviteľov, amatérske, surové a skrz-naskrz podvratné I Spit on Your Grave (známe tiež pod výrečným názvom Day of the Woman). Podarilo sa mu pôvodný hrubo neopracovaný materiál obratne vyzdvihnúť z prachu a dať mu novú tvár pre nové tisícročie. Spravil ho temnejším, dodal mu lepší scenár, ale zachoval onu charakteristicky zvrhlú estetiku krutosti a odvážil sa ísť omnoho hlbšie v otázke fyzickej i psychickej konfrontácie ľudskej bytosti (a diváka) s nekompromisným násilím a sadistickými figúrami, stelesnenými typizovanými zástupcami vidieckych buranov. Razom si tak získal nemálo fanúšikov, ktorí mu dodali odvahu na ceste za stvorením sequelu. Ten bohužiaľ len flegmaticky napĺňa schému rape&revenge a je výkladnou skriňou koncentrovaných znásobených neduhov originálu, naproti ktorému však nemá ono špecifické kúzlo, postráda zábavnú neskúsenosť tvorcov (a šarmantnú predstaviteľku hlavnej role). Špinavá a surová estetika je nahradená povrchnou a útrpnou samoúčelnosťou. Dej je plný nelogických a absurdných momentov, ktoré sa scenáristi ani nepokúšajú vysvetliť; zasadenie do Bulharska môže dojmom exotického (a pre tvorcov lacno napodobiteľného) prostredia pôsobiť snáď len na priemerných Američanov, ktorí netušia, že Georgy skutočne nie je typické krstné meno v tejto geografickej oblasti. Žalostné herecké výkony a pokusy o emocionálny zásah a rozmer vyznievajú smiešne. Technická stránka tiež nie je prostá vád - rutinná šedá kamera opovrhuje núkajúcimi sa možnosťami kreatívneho využitia, miesto toho preferuje nezáživné snímanie fádnych kulís a násilných výjavov. Pritom sa ale ani zďaleka nejde tak do extrému, ako u Monroeovho pôvodného remaku, čo by bol prípad, kedy by naopak všedná a neosobná kamera (a vizuálna stránka všeobecne) vytvárala divácky zaujímavý kontrast a možnosť interpretácie ako rafinovanej metafory "obyčajnej krutosti". Takto zostáva len priestor na ďalšie povzdychnutie nad úpadkom dobre rozbehnutej značky. K montáži sa dlho vyjadrovať netreba - sekvencia po páde do kanálu je jasným dôkazom, že by sa mal strihač spolu s osvetľovačmi vrátiť späť do lavíc. Všetko korunuje prostá nudnosť nerozvinutého potenciálu dejového ohniska (koniec koncov, ani samotné vraždy nie sú vôbec originálne či zaujímavé, len pozorne odpisujú a vykrádajú ako starý originál, tak iné zdroje) a neschopnosť adekvátne pracovať so stopážou a teda dobre využiť koncept na danom priestore (tento problém mal aj pôvodný film zo 78.-eho, ale ani zďaleka nie v takej miere). Pre diváka, ktorý dokáže ignorovať všetky vyššie spomínané neduhy a nemá so žánrom (resp. jeho kvalitnejšími zástupcami) takmer žiadne skúsenosti, však môže byť dostatočným hororovým potešením, to určite nevylučujem. Pre mňa nie je uspokojivým ani ako guilty pleasure. 0%(6.9.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace