Reklama

Reklama

Plivu na váš hrob 2

  • USA I Spit on Your Grave 2
Trailer 2

Katie pracuje jako číšnice, ale chtěla by se stát modelkou. Když se dozví o možnosti nafocení castingových fotografií zdarma, neváhá a navštíví studio. To patří třem bratrům, z nichž se jeden rozhodne Katie znásilnit a za pomoci zbylých dvou i zavraždit. Násilníci ale udělají chybu a pomsta na sebe nenechá dlouho čekat... Katie je mladá číšnice, která pracuje v New Yorku a snaží se stát modelkou. V restauraci se sejde s jednou ženou z modelingové agentury. Ta jí řekne, že by si měla nechat udělat profesionální fotky, aby uspěla. Katie vidí inzerci, která propaguje studio, které profi fotky dělá zdarma. Katie se rozhodne zavolat na inzerovanou nabídku, domluví si schůzku a druhý den dopoledne přijde do studia. Tam jsou tři muži, bratři. Fotograf Ivan ji fotí, ale pak chce něco víc, jinak jí fotky zadarmo nedá. Katie se svléknout nechce a odejde.
Druhý den přijde za Katie domů George, který asistoval u focení. Omlouvá se a dá jí fotky na flash disku. Večer Katie vynese smetí a nezabouchne si dveře. V noci, když spí, se u ní objeví George. Katie je vyděšená a omráčí ho paralyzérem. George ji ale dohoní a v pokoji zbije a sváže.
Volání o pomoc uslyší její soused a kamarád. Když vejde do pokoje, George ho několikrát bodne nožem a zabije ho. Poté Katie znásilní. Pak zavolá bratrovi, aby mu pomohl, protože si uvědomil, co udělal, a neví, co s tím. Na místo přijede jeho bratr Ivan a další bratr Nicolay. Ivan chce zahladit stopy. Společně uklízejí místnost a pak Katie předávkují.
Katie se probudí kdesi ve sklepě, kde je opět znásilňována, tentokrát Nicolayem. Ve sklepě je nahá a připoutaná k trubce. Opět dostane drogy, protože ji chtějí někam převézt. Ty ale tajně vyzvrací, a když ji George chce oblékat a odpoutá ji, praští ho do hlavy a uteče. Na ulici narazí na policisty a ty ji vezmou na stanici. Zjistí, že je v Bulharsku. Na policejní stanici pak přijede žena jménem Anna a tvrdí, že vede azylový dům pro ženy, kterým se stalo něco podobného. Pak Katie veze na americkou ambasádu. Jenže ji odveze zpět do sklepa tří bratrů. Je to jejich matka... (TV Prima)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (376)

heyda 

všechny recenze uživatele

První polovina velmi solidní, druhá už výrazně slabší. Dva hlavní zvraty působí hloupě. Jak ji dostali do Bulharska a sociální pracovnice jako matka těch zvrhlíků je jako slušnej úlet. První díl byl prostě lepší, avšak i zde si fanoušci brutálního násilí najdou své. Třeba drcení koulí nebo zanícení těla. Pro příště by taky nebylo od věci zkrátit stopáž, přidat víc děje a hudby a ubrat řvaní. To lze pár minut vydržet, ale ke konci už to vážně leze na nervy. 55% ()

Madsbender odpad!

všechny recenze uživatele

V roku 2010 nastal v rámci subžánru rape&revenge zásadný zlom, keď sa doposiaľ nevýrazný režisér Steven R. Monroe rozhodol pre oživenie jedného z jeho najikonickejších predstaviteľov, amatérske, surové a skrz-naskrz podvratné I Spit on Your Grave (známe tiež pod výrečným názvom Day of the Woman). Podarilo sa mu pôvodný hrubo neopracovaný materiál obratne vyzdvihnúť z prachu a dať mu novú tvár pre nové tisícročie. Spravil ho temnejším, dodal mu lepší scenár, ale zachoval onu charakteristicky zvrhlú estetiku krutosti a odvážil sa ísť omnoho hlbšie v otázke fyzickej i psychickej konfrontácie ľudskej bytosti (a diváka) s nekompromisným násilím a sadistickými figúrami, stelesnenými typizovanými zástupcami vidieckych buranov. Razom si tak získal nemálo fanúšikov, ktorí mu dodali odvahu na ceste za stvorením sequelu. Ten bohužiaľ len flegmaticky napĺňa schému rape&revenge a je výkladnou skriňou koncentrovaných znásobených neduhov originálu, naproti ktorému však nemá ono špecifické kúzlo, postráda zábavnú neskúsenosť tvorcov (a šarmantnú predstaviteľku hlavnej role). Špinavá a surová estetika je nahradená povrchnou a útrpnou samoúčelnosťou. Dej je plný nelogických a absurdných momentov, ktoré sa scenáristi ani nepokúšajú vysvetliť; zasadenie do Bulharska môže dojmom exotického (a pre tvorcov lacno napodobiteľného) prostredia pôsobiť snáď len na priemerných Američanov, ktorí netušia, že Georgy skutočne nie je typické krstné meno v tejto geografickej oblasti. Žalostné herecké výkony a pokusy o emocionálny zásah a rozmer vyznievajú smiešne. Technická stránka tiež nie je prostá vád - rutinná šedá kamera opovrhuje núkajúcimi sa možnosťami kreatívneho využitia, miesto toho preferuje nezáživné snímanie fádnych kulís a násilných výjavov. Pritom sa ale ani zďaleka nejde tak do extrému, ako u Monroeovho pôvodného remaku, čo by bol prípad, kedy by naopak všedná a neosobná kamera (a vizuálna stránka všeobecne) vytvárala divácky zaujímavý kontrast a možnosť interpretácie ako rafinovanej metafory "obyčajnej krutosti". Takto zostáva len priestor na ďalšie povzdychnutie nad úpadkom dobre rozbehnutej značky. K montáži sa dlho vyjadrovať netreba - sekvencia po páde do kanálu je jasným dôkazom, že by sa mal strihač spolu s osvetľovačmi vrátiť späť do lavíc. Všetko korunuje prostá nudnosť nerozvinutého potenciálu dejového ohniska (koniec koncov, ani samotné vraždy nie sú vôbec originálne či zaujímavé, len pozorne odpisujú a vykrádajú ako starý originál, tak iné zdroje) a neschopnosť adekvátne pracovať so stopážou a teda dobre využiť koncept na danom priestore (tento problém mal aj pôvodný film zo 78.-eho, ale ani zďaleka nie v takej miere). Pre diváka, ktorý dokáže ignorovať všetky vyššie spomínané neduhy a nemá so žánrom (resp. jeho kvalitnejšími zástupcami) takmer žiadne skúsenosti, však môže byť dostatočným hororovým potešením, to určite nevylučujem. Pre mňa nie je uspokojivým ani ako guilty pleasure. 0% ()

Reklama

Ten Druhy 

všechny recenze uživatele

Zmena prostredia, z horskej samoty na mesto, tomuto filmu prospela. Keď sa ale hlavná hrdinka presunula do Buhlarska priradil som si tento film k filmom typu Hostel, v ktorých sú násilníci občania vychodoeur. alebo rozvojových krajín, hoci je o triedu lepší. Ešte aj súdna prekladateĺka bola zapojená do vykorisťovania! Tento film mal zostať situovaný v USA, buranských sedlákov je tam určite dosť. Zmena krajiny u mňa nezabodovala, ináč nemám pripomienky. ()

pan Hnědý 

všechny recenze uživatele

Vážím si série I Spit on Your Grave v rámci sub-žánru Rape & Revenge v hororové historii a užívám si ji jako divák i přesto, že jsem vyčerpaný po psychické stránce, protože celou sérii jsem dal za jednu noc a fúúú... těžko rozdýchávám. Včera začínala tichá noc jako obvykle, bezvětří, chladné dešt'ové kapky se odráží z mého okna a přichází tma. Já se chystám zhlédnout celou sérii I SPIT ON YOUR GRAVE. Tušil jsem do čeho jdu, ale psychické následky jsou těžké. Intenzivní brutalita v podání nevinné krásky se kterou se bohužel neseznámíme jako v předchozích dílech, proto její pomstu neprožíváme tak naplno. ******* Originál byl první nečekaný zvrat pro který těžko hledáme slova - v remaku (2010) nestíháme dýchat - je bolestivý, atmosferově vybudovaný a intenzivnější než originál a v závěrečném díle (2013) si divák pohrává z uříznutou genitálií a přesně ví, co bude následovat v dalším kroku. Zarchiho projekt zobrazuje temné zlo světa, který ale vždy najde na konci světlo. ()

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Producent Meir Zarchi musel být v roce 1978 asi jasnovidec, protože se pustil do téměř nedokončeného projektu spadajícího do tehdy hodně nechvalně známého ranku "exploitation". Spolu s Wesem Cravenem a pár ostatními "průkopníky" nechal znásilňovat a týrat ženskou na plátně tak intenzivním způsobem, že mu film hned zakázali nebo přinejmenším vystříhali. Jenže za 30 let se doba změnila k nepoznání a co tehdy bylo nevídané a cenzory nasírací, v posledních letech zažívá revoluci a čím více násilí, nahoty a trýznění nevinných obětí, tím pro daný žánr lépe a pro diváky také. Exploitation není subžánr o logice, není to subžánr a tom jak se kdo kam dostal, jak kdo co přežil, jak na sebe scény navazují ... spolu s drsnějšími bratříčky pod názvy jako "torture porn", "fake snuff" a podobně, zobrazuje násilí v jeho nejpreciznější, nejzvrácenější a nejvíc intenzivní podobě. NÁSILÍ, zejména sexuální násilí, zneužívání moci, síly a různé perverze jsou hlavním obsahem žánru. To je celá věda, nic víc, nic míň. V sub-sub-žánru "rape and revenge" pak přichází ještě pomsta, která se snaží být přibližně stejně tak brutální a zvráceně hnusná, jako původní hnusné činy na ženě/dívce. Remake ve své době (i doteď ...) ISOYG 1978 (jinak také původně Day od Woman 1978) který vznikl v roce 2010 pod režisérskou taktovkou Stevena R. Monroea byl na moderní dobu tak povedený, že se stal jedním z nejoblíbenějším moderním exploiterem vůbec. Tehdejší producent Mei Zarchi se jako producent strikně zasloužil o dohlížení na - syrovost, surovost, oslavu svého klasického díla. Diváci se začali vracet k původní verzi, Zarchi začal konečně bohatnout a tak si řekli s režisérem, že když to umí tak dobře s vizualem, krutostí vůči holkám i násilníkům, proč nenatočit dvoku. Klasika, když se daří, ať se daří, vyrejžujeme z toho co nejvíc. V nějakou dvojku asi nikdo nevěřil. Což je hlavní devíza této verze 2013, hlavně u mě. Protože to co má být EXPLOITATIONEM je napálený tak KUREVSKY intenzivně, že to pro běžný diváky běhající do Cinastaru na majnstrýmový kraviny vůbec není, dívky by při tom přestaly mít ovulaci a kluci do smrti chuť na ženskou. Zarchi byl vyhlášenej tím, že násilí vůči hrdince zpracoval do několika "vln", útoků, které šly pořád po sobě a když už diváci nemohli, zpracoval třetí útok v chatě hlavní hrdinky, který už byl tak moc, že i dnes je to fakt hodně drsnej krutej a realisticky působící humáč. Tak se stalo i v remaku, ale to, co předvedli tvůrci tady, to přesahuje absolutně všechny dosavadní meze!!! 60 minut intenzivního kamerou na blízko zabíraného zvráceného násilí, hnusu, krutosti, sexuálního a jiného zneužívání, se valí na hlavní hrdinku bez možnosti vydechnout!!! Kdyby aspoň ta kamera nebyla stále tak nepříjemně blízko, kdyby ti chlápci nebyli tak strašně odporní, ... a navíc, co všechno vlastně tý holce neprovedou. Sem si říkal, že tam je "úplně všechno" a film boduje i ve srovnání s Asií a když už myslíte, že to skončí, ono to pokračuje dál a když už to vypadá na konec a říkate si, tak snad už jsem viděl všechno zlo světa, který se dá ženské způsobit, tak Monroe se Zarchim uštědří divákům/hrdince, která je opravdu sympatická, další kopačku do žaludku, další a další ... V západním filmu jsem dosud neviděl, aby nějaká holka dostala takovou sadu jako zde ... nepamatuju, nevím, v tomto tvůrci překročili hranice a v rámci tak obtížně uchopitelného subžánru jasně dostáli jeho pravidel a diváky, kteří tento žánr mají rádi, přivedli k několikerému fascinovanému úžasu, blahu, sebeuspokojení ... a já nevím k čemu všemu, každopádně jiným může být tohle u prdele. ISOYG 2 2013 se stal jedním z nejlepších, nejlépe natočeným, nejdrsnějším a nejkrutějším moderním exploiterem a filmem v dějinách kinematografie vůbec!!! A kdo má rád extrémy a je rád svědkem překračování hranic, tohle je jasný favorit!! Pomsta se mi zdála slabší než v remaku 2010, ono přece jen masakrovat chlapy se rychle okouká a navíc tady asi nebyla "praktika", která by dostatečně vyrovnala výši brutalitu na hlavní hrdince. Aspoň u mě ne, ale pomsta s náboženským podtextem byla milá, úsměvná a "VENGEANCE IS MINE" je prostě staré pěkné heslo jak na Východě, tak na Západě. TOHLE JE JEDEN Z NEJLEPŠÍCH EXPLOITATION MOVIES V HISTORII FILMU!!! Vznikl pro zasvěcené fanoušky původní verze ze 70. let (gramofon, jizva na tváři, plivanec do xichtu, skladba z gramofonu, ...). Ostatní to nepochopí, nevezmou a běžný divák, který má běžný, přirozený odpor k násilí ve filmech tohle vůbec nemůže vydýchat ... TOP OF ALL!!!! 10/10 ... () (méně) (více)

Galerie (24)

Zajímavosti (2)

  • Ve scéně, kde je Katie (Jemma Dallender) znásilňována ve svém bytě, se díky chybnému střihu pozice nože vedle ní několikrát mění. Někdy je pod rukou násilníka, někdy vedle ruky a někdy chybí nůž úplně. (masekjc)
  • Okrem Spojených štátov prebiehala väčšia časť natáčania aj v bulharskej metropole Sofia. (MikaelSVK)

Reklama

Reklama