Režie:
Jack ArnoldKamera:
George RobinsonHudba:
Herman SteinHrají:
John Agar, Mara Corday, Leo G. Carroll, Nestor Paiva, Raymond Bailey, Steve Darrell, Clint Eastwood, Tom London, Dee Carroll, Bing Russell, Robert Robinson (více)Obsahy(1)
Profesor Gerald Deemer pracuje na zvláštnej výživnej látke, ktorá pomáha uľahčiť situáciu s prídelmi jedla. K tejto situácii prišlo vzhľadom na celosvetový nárast populácie. Profesorove experimenty sú čiastočne úspešné, no výsledkom sú i zlyhania. Jedného dňa si dvaja Deemerovi kolegovia aplikujú túto výživu, no neúspešne, po niekoľkých dňoch zomierajú. Jeden z nich pred smrťou zošalie a snaží sa látku aplikovať i Deemerovi. Počas súboja im unikne tarantula, ktorá má v sebe tú istú látku. Na slobode začne tarantula narastať a útočiť na dobytok i ľudí... (matriosa)
(více)Videa (1)
Recenze (81)
Aj keď sa premiera tohto filmu datuje niekde do roku 1955, tak je "Tarantula" dodnes ten najlepší spider-horror aký som videl. Čiernobiely snímok o poriadne prerastenom agresívnom pavúkovi gigantických rozmerov, ktorého (pozor spoiler!!!) nakoniec zničí až americké vojenské letectvo. Absolutne klasické horrorové béčko z čias, keď v USA frčal starý dobrý rock´n´roll a točili sa takéto úžastné monster nezmysly. Rockabilly movie. *** ()
Další vynikající monster horor Jacka Arnolda. Sice se v první tři čtvrtě hodině jenom vyšetřuje, ale odsýpá to a nestíhá nudit, i když se tarantule občas jen tak objeví na obzoru. Pak to ale děj vezme ze svahu šusem, nezničitelnej obří pavouk, kterýho nezastaví ani nálože dynamitu, pochoduje krajinou a likviduje každého, kdo se mu postaví do cesty (škoda jen, že jich je tak málo). Všechny postavy jsou jen tak načrtnuty, ale nechybí ze stálého ansámblu monster movies nikdo a všichni jsou docela sympatičtí. A do toho nádherná pouštní krajina. Sakriš, až se jednou dostanu do Ameriky, možná udělám výjimku a kromě velkých měst na východním pobřeží se podívám i do arizonské a novomexické pouště. Obří pavouk se v ní nádherně vyjímá, i když jeho výška záběr od záběru kolísá (jednou je tak velkej, že jedním článkem nohy strhá telefonní sloupy, vzápětí jenom dvakrát vyšší než člověk). Takže i navzdory tomu, že děj je lehce plošší a závěr to vezme zkratkou, jde o výbornou podívanou. ()
Tento 50´s monster movie neponúka v podstate nič výnimočné či inovatívne. Väčšina minutáže sa zaoberá vyšetrovaním záhady napreskáčku so zábermi titulnej hrozby blúdiacej krajinou a likvidujúcou zver aj ľudí. Záver je rovnako rýchly ako aj málo efektný, ale celkovo si snímok udržuje dobrú atmosféru a technickú stránku veci. ()
Tarantula je taková matka všech pavoučích hororů, protože co se týče kvality a stáří, lepší kousek byste prostě nenašli. Ke všemu společně s příbuznými Them! patří k tomu nejlepšímu, co se v 50. letech na poli monster-béček vůbec urodilo. Tvůrci efektů pracovali buďto s miniaturními modely krajiny, nebo používali efekt prolínaných záběrů. Zdejší přerostlá krasavice JE tudíž opravdová, žádná guma ani drátky. Ještě by se slušilo dodat, že snímek má jeden z nejslavnějších plakátů a Clinta Eastwooda v malé roličce statečného pilota stíhačky. Klasik se hold nezapře.. ()
Excelentní "monster movie" z časů, které dávno zapadly prachem a jež byly s nadcházející dobou postupně z cesty nemilosrdně "vykopány" nastupujícími technickými vymoženostmi. Jenže právě tato černobílá, klasická, trikově se ještě vyvíjející, a mnohdy nedokonalá díla dokáží ve spoustě překonat celé zástupy současných megalomanských hollywoodských projektů. Disponují totiž tím, co spoustě digitálně a trikově perfektně a dokonale "vypilovaných" děl chybí. Atmosféra, nostalgie, vizuální nestabilita, galantní a rozvážní mužové a půvabné ženy, které v těchto filmech ještě nebyly nuceny se svlékat. K tomu připojím vydařený scénář a sympaticky elegantní, "dobové" dialogy mezi Johnem Agarem a Marou Corday. Jak potěší filmová mluva, která neobsahuje vulgární výrazy, nadávky či dokonce klišé. A jak potěší, když na scéně neběhají polosvlečení nagelovaní hezounci a když se v každém záběru neobjevují skoro vyslečené, vyumělkované nádhery. Tenkrát se točily pouze horory. Teď jsou to často brutální horory s cílovou skupinou mladistvých a pubertálních, kteří dokáží jejich "kvality" patřičně ocenit a kteří nejspíš netuší vůbec nic o starých, klasických hororech. A i kdyby, to jediné, co by jim nejspíš dokázali věnovat, by byl patřičně hekavý výsměch, nezájem či snad dokonce hluboká arogance. Je fajn, se prostřednictvím těchto filmů vrátit do starých časů a na chvíli se tak odpoutat od neustále se zrychlující filmové konzumní mašinérie. ()
Galerie (90)
Photo © Universal Pictures
Reklama