Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Chaudard, Pithivier a Tassin jsou sice vlastenci a nosí uniformu francouzské armády, ale rozhodně to nejsou žádní hrdinové a válku by nejraději prožili někde zcela v ústraní. Ovšem osud jim předurčil roli hrdinů i proti jejich vlastní vůli. A tak střídavě osvobozují sedmou rotu z německého zajetí, prchají v převlecích a když na to přijde, tak dokonce i bojují! (Česká televize)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (139)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Tak chlapci si vyskúšali v prvej časti plávanie v jazierku, aby si už naostro teraz zaplávali v rieke, s Nemcami za chrbtom v kríkoch. Prekvapivo, aspoň podľa môjho vkusu, zábavnejšie, napínavejšie a najmä dramaturgicky zovretejšie ako nudnejší a rozvoľnenejší prvý diel. Veľmi to hore ale nakoniec vyťahuje finále vo vlaku, skutočne nahlas sa už dnes bude smiať na tejto komédii iba málokto. Klady skôr teda vidím v slušnom spáde a dobrodružnosti snímky. ()

zdeny99 

všechny recenze uživatele

V prvním díle Chaudard, Pithivier a Tassin vystupovali jako tři francouzští Švejkové ve 2. světové válce. V tomto pokračování už to nejsou takoví Švejkové, nýbrž dostávají se z jedné šlamastyky do druhé. Jakmile uprchnou z jednoho zajetí, hned se dostanou do jiného (včetně slavné scény s matracemi v zámku). A aby nebylo té smůly málo, tak jeden jejich vedoucí neustále k jejich smůle střílí do vzduchu mosty, kde se zrovna nalézají. Oproti prvnímu dílu to tedy už taková sranda není. Přesto je to pořád skvělá francouzská komedie, která odlehčuje obsazení Francie za 2. světové války. [6198. hodnocení, 121. komentář, 78%] ()

Reklama

classic 

všechny recenze uživatele

Priemerný francúzsky režisér: Robert Lamoureux, tentoraz snáď poriadne »pohnojil« úplne všetko, čo bolo vôbec k priamej dispozícii;  a to teda konkrétne od samotného preobsadenia postavy v podobe Tassina, cez akýsi nesúlad medzi ústrednými postavami; skrátka, hereckým prejavom zo strán postáv: Chaudarda s Pithivierom, chýbala potrebná energická šťava, ako tomu bolo zrovna predtým, až vari i po plne chaotický, scenáristický kolotoč, plný vskutku ozaj najrôznejších zmätočných reakcií, a k tomu i pomerne dosť všelijakých prebytočných kreácií, kedy za najzdarnejšiu pasáž by som nakoniec mohol považovať iba; pozor začiatok spoileru: záverečnú, vlakovú sekvenciu, a teraz už konečne príde i koniec indície, čo je v rámci celého naprosto [ne]komediálneho titulu, naozaj žalostne málo; dokonca by som normálne podotkol, že odtiaľto priam sálala akási bezradnosť, ktorej akoby sa totižto nechceli priamo zúčastniť ani práve títo francúzski, hereckí predstavitelia, ktorí sa po scenáristickej stránke ocitli, ako celkom bezbranné figúrky na danej šachovnici... • Už keď som videl v samom úvode tohto [ANTI]sequelu «náhradníka» za predchádzajúceho Alda Maccioneho, ktorého s mimoriadnym poľutovaním musím následne skonštatovať, že ho vystriedal absolútne nevýrazný jedinec v podaní akéhosi Henriho Guybeta, tak som mal takmer ihneď aj po nálade, čo sa v podstate so mnou nieslo i naprieč celým týmto abstraktne bizarným titulom, pričom toto vonkoncom nie je jediná výhrada, ktorá by smerovala k tomuto filmovému zlepencu. • Trebárs som si hneď všimol, že postava poručíka, resp. letca Duvauchela, sa po istej chvíli celkovo vytratila z môjho dohľadu, keď doteraz ani neviem, čo sa s ním vlastne stalo? • Scenár býval veľmi zvláštne pozliepaný s niekoľkými patričnými sekvenciami, nad ktorými koľkokrát ostával rozum stáť; zvyčajne sa sústreďujúcim na niekoľko úsmevných útekov vždy len na [zo]pár minút, čomu predchádzala určitá zmena šatníku. Styčný bod v dianí by mohol síce predstavovať konkrétny Z Á M O K [najväčší možný lapsus], na ktorom sa nachádzalo množstvo »hodnotných zaja[t]cov«, ktorý zároveň na mňa ale za to [vy]chrlil neúrekom nezmyselných a nereálnych situácií, až som sa vtedy nenormálne začudoval, akí sú tí Nemci strašne tupí! • Zrejme si tvorcovia chceli z nich akosi vystreliť, čo sa ale minulo účinkom. • Čo asi malo diváka akože dobre pobaviť, tak to naopak pôsobilo opačným dojmom, z čoho sa automaticky dostavil tento úbohý výsledok: paródia v paródii! • Po sviežom prístupe v jednotke, prišla mdlá dvojka, ktorá je takým «tichým zabijakom» pre fanúšika originálu. ()

Jirkacek 

všechny recenze uživatele

Snímek Návrat sedmé roty z roku 1975 jsem viděl poprvé někdy v televizi za socialismu, neboť tehdejší zřízení nemělo problém dávat francouzské filmy. Když se tenkrát vysílaly v pátek nebo sobotu večer, pamatuji si jak jsem na ně těšil a Belmondo, Delon, Funés a další byli moji oblíbení hrdinové. Také tři filmy s dobrodružstvím sedmé roty za druhé světové války ve Francii okamžitě patřilo do mého TOP výběru tehdejší doby. Pochopitelně jsem si z děje této skvělé válečné komedie moc nepamatoval a tak jsem si jej okolo roku 2008 koupil na DVD. Brzy jsme se doma na film opět podívali a opět jsem byl s úrovní velice spokojen a také 90 minutová stopáž byla asi tak akorát. Pravda byla, že děj ne vždy svižně odsýpal a občas se našla i nějaká ta hluchá místa. Uplynulo deset let a tak jsem se rozhodl podívat se druhou akci sedmé roty ještě potřetí, zejména abych napsal zasvěcený komentář a také případně změnil své hodnocení filmu, v němž opět hrála hlavní roli trojice seržant Chaudard (Pierre Mondy) a vojíni Pitivier (Jean Lefebvre) a Tassin (Henri Guybet). Film bych rozdělil asi na tři hlavní části. Ta úvodní pokračovala tam, kde předchozí díl skončil. Pitivier, Chaudard, Tassin a poručík Duvauchel (Erik Colin) s odcizeným německým pásákem HACKL nejprve osvobodil svou sedmou rotu, která unikla do lesa, kde se vzápětí všichni setkali. Zde se domluvili, že s pásákem pojedu dopředu na průzkum a sedmá rota je pak bude následovat. Když však přejížděli přes most, vyhodil jej do povětří jejich bývalý velitel plukovník Blanchet, kterého si zahrál režisér Robert Lamoureux. Jeho neustálé přemítání jak správně napojit odpalovací zařízení na výbušniny se mi vrylo do paměti - zelený drát, zelený knoflík, červený drát, červený knoflík...Duvauchel chtěl vůz opravit a tak se Pitivier, Chaudard a Tassin vydali na druhý břeh řeky, kde se nacházelo pár beden v opuštěném nákladním autě. V době, kdy zrovna přeplouvali řeku se u pasáku objevili Němci, kteří Duvauchela zajali. Tři hrdinové, aby unikli zajetí, vydali se po proudu řeky, až narazili na vodní mlýn, v němž jim paní domácí dala uniformy francouzských generálů. V těchto uniformách byli také později zajati, stejně jako sedmá rota i se svým velitelem Dumontem (Pierre Tornade). Důstojníky odvezli na zámek zabraný německou armádou a tím se definitivně oddělili od zbytku roty. Po poměrně nezáživné první fázi tak začala druhá část filmu, která se na bývalém šlechtickém sídle celá odehrála. Trojice uprchlíků se brzy stala populární i mezi vysokými důstojníky a to ještě netušili, že díky náhodě budou mít šanci na útěk. Pitivier a Tassin se totiž přihlásili k akci, během které měli z nedalekého statku přivést několik krav a porazit je, aby vojáci měli co jíst. Na statku se jim mladá selka sdělila, že v podzemí zámku existuje tajná chodba ven a řekla jim, aby k ní v noci přišli. Na zpáteční cestě s trojicí krav zažili úsměvné problémy, ve kterých jim zdatně sekundoval německý voják (Michel Modo) se svým hlášením gruppier, gruppier. Následovala noční akce na zámku, během níž se do tajné chodby nakonec bydali všichni tři hrdinové. Chaudarda napadlo, že by mohli zachránit všechny zajaté důstojníky a tak začala probíhat velice dlouhá akce, ve které hráli hlavní roli spací matrace, zírající vojáci na stráži a dva koberce v hale zámku, přes které vedl vchod do podzemí. Po asi půl hodinovém přesouvání matrací před zraky německých vojáků se opravdu podařilo zachránit velkou skupinu důstojníků, kromě svého velitele Dumonta, který hrál šachy s německým důstojníkem (Jean Rougerie). Jenže nakonec tomu náhoda chtěla, že unikli jen naši tři hrdinové a ostatní byli opět zajati. Trojice se přesunula na statek, kde ukradla německou motorku, se kterou se dali na útěk, jenže další, nyní nešťastná nehoda způsobila, že havarovali při přejíždění mostu přes řeku, který opět vyhodil do vzduchu neúnavný plukovník Blanchet. Když se ocitli se v nemocnici, začala třetí a závěrečná část komedie. Po uzdravení byli posláni na opravu železniční trati, kterou poškodil opět Blanchet a při práci Chaudard naplánoval poslední útěk - ukradli lokomotivu a dali se na útěk po železnici, čímž mne jako milovníka železnice, lokomotiv a kolejí velmi potěšili. A pak vše skončilo....Jejich pouť plná převlékání a využívání nejrůznějších dopravních prostředků, při které je provázely šťastné náhody, ale i nehody, pomocné ruce, příležitosti, záchvěvy odhodlání i snaha o záchranu životů, mne opravdu docela bavila. Vůbec všechny díly mne docela bavily a rozhodně tyto filmové počiny patří mezi lepší ve francouzské produkci, která si tak ráda dělala legraci z německé armády. Suma sumárum, Návrat sedmé roty ode mne po právu získal tři sedmé hvězdy ***. () (méně) (více)

GordonCZ 

všechny recenze uživatele

Statečné trio ze 7. spojařské roty francouzské armády se vrací, ale tentokrát už ani ne tak na bojiště, jako spíše do jednoho zajetí za druhým. I když většinu nejlepších hlášek a situací lze najít už v prvním filmu, jeho pokračování nijak výrazně nezaostává a dokáže nabídnout také spoustu klenotů, jako např. "...červený drát na červený knoflík, zelený drát na bílý?", "Jméno: Tassin. Hodnost: Brambory." nebo "Nedávej umělý dýchání někomu, když má zlámaný ruce.". Prostě návrat, jak má být. ()

Galerie (31)

Zajímavosti (6)

  • Ačkoliv změna není na první pohled zřejmá, došlo v tomto pokračování ke změně obsazení jednoho z hlavních hrdinů. Zatímco v prvním filmu Kam se poděla sedmá rota? (1973) hrál Tassina ještě Aldo Maccione, v tomto a v posledním filmu série Sedmá rota za úplňku (1977) se této role již zhostil Henri Guybet. (GordonCZ)
  • Použitá parní lokomotiva řady 140 C38 je skutečný válečný stroj. Byla vyrobena v roce 1919 ve Velké Británii pro francouzskou armádu. V roce 1941 byla zrekvírována a odeslána do Německa. Později se stala majetkem soukromého železničního spolku. (Foxhound#1)
  • Natáčanie filmu prebiehalo na zámku vo francúzskom mestečku Vigny. (dyfur)

Reklama

Reklama