Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Poprvé se potkali v příšeří biografu a hned si omylem vyměnili tašky. Podruhé se „našli“ u okénka Ztrát a nálezů, kam slečna Petra (L. Šafránková) přišla Tomášovi Krchňákovi (J. Abrhám) připomenout, že podle jeho ztraceného diáře by právě v tomto okamžiku měl sedět v zubařském křesle. V témže duchu pokračovala známost stále ještě svobodného, pětatřicetiletého, značně roztržitého vědeckého aspiranta Krchňáka a romanticky založené slečny Petry až do dne, kdy se Tomáš odjel podívat za rodiči na venkov. Doma jej uvítala bábovka a dobře míněné rady, začínající u jeho kandidátské práce a končící u maminčina povzdechu, že vnoučků se už asi nikdy nedočká. O to větším překvapením byla pro rodiče Tomášova reakce: „Já se budu ženit“. Rodinný rozhovor mžikem nabral jiný směr. „Člověk by se měl ženit s rozmyslem“, varoval před zbrklostí otec. „Toho druhého nejlíp poznáš, když s ním cestuješ“. Oni dva s maminkou například jeli na svatební cestu do Jiljí. Když Tomáš půjde v jejich šlépějích, nemůže nic zkazit. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (336)

blackrain 

všechny recenze uživatele

Druhou osobu nejlépe poznáte při krizové situaci, kde se pořádně vybarví její charakter a ukáže se jaká ta osoba ve skutečnosti je. Tomáš měl vymyšlený moc pěkný způsob, jak otestovat svou milovanou vyvolenou a vždycky si u toho představoval jak by to celé mohlo dopadnou. Ty představy byly trošku naivní a působily komicky. On i jeho nastávající Petra neměli žádné zkoušky zapotřebí, protože už než se vydali na tu strastiplnou cestu, tak se výborně doplňovali. Oba dva byli perfektní protiklady a jak je známo, tak protiklady se přitahují. Jen doufám, že jim to v manželství pak vyšlo. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Pro mě osobně veskrze nesnesitelný film, který mi coby komedie přijde až šokujícím způsobem nudný. Postava, kterou ztvárnil Abrhám, mě silně iritovala, a nechápal jsem, proč je slyšet pouze jeho vnitřní hlas a Šafránkové nikoli - postavit to na jejich konfrontaci by snad mohlo být zajímavější než toto. Širokou popularitu této televizní nekomedie si vysvětluji hlavně obsazením hlavních rolí (Šafránková je zde skutečně úchvatná), ale jinam mi to fakt přijde scenáristicky strašné (btw. irituje mě už samotný název s tím neexistujícím Jiljím), a dokonale mě to uspalo a současně připomnělo, jak hnusná doba ty osmdesátky byly. ()

Reklama

Lindiště 

všechny recenze uživatele

Příjemný film, hlavně díky ústřední manželské dvojici Šafránková+Abrhám. Trochu mi to připomnělo norské Tatt av kvinnen (2007), ale v o hodně snesitelnější podobě. Jinak pro znalce natáčecích lokací to musí být asi trochu zběsilé, když dvojice od Labské boudy sejde k Mumlavskému vodopádu, pak se zase ocitne kdesi na vrchu, odtamtud přes Rýžoviště dojde na nádraží plné vodáků, aby odtamtud uskutečnili druhou část svatební cesty, tedy sjezd řeky na kanoi. ()

Baxt 

všechny recenze uživatele

Víte, člověk si buduje měřítka vlastního vkusu. Přes dvacet let sledování českých filmů střídavých kvalit, mě naučilo, ve spojení s ČSFD, předvídat kvalitní podívanou s 80%-ní přesností. 85% českému televiznímu filmu není málo. To je o šest procent méně, než tíživé drama Tažní ptáci. O sedm procent méně, než Ikarův pád s excelujícím Vladimírem Menšíkem. O dvě procenta méně, než Menzelova klasika Slavnosti sněženek ze stejného roku, jako Jiljí. A když jsme u něj, je to o čtyři více, než má meditativní Rozmarné léto. Přátelé moji, drazí spoluobčané, my fellow Americans, Baxt zvěstuje zprávu hodnou zařazení hned vedle 11/9, holokaustu a prasečí chřipky, Svatební cesta do Jiljí je nejhorším českým filmem, minimálně do revoluce, který jsem měl tu čest spatřit. Občas mívám náladu takové strašné přešlapy pohladit po vláscích a dát jim smířlivých pět hvězd jako bonus k mému opovržení, ne dnes, kdy všechna naděje pohasla a já strávil večer vyloženě nasraný. Ospravedlnit tu strašnou málomluvnou nudu aneb době poplatné dobrodružství, lze, ovšem samotný scénář si už s prvním rádobyzamyšlením Abrhámova kreténa uvnitř sebe zakládá táborák, jenž se za přítomnosti metrosexuálního Kodeta změní v požár. Subjektivně nejdelší hodina a půl v mém životě. Na několika místech jsem myslel, že mi z toho všeho sofistikovaného humoru exploduje hlava. Svatební cesta do Jiljí se pro mě totiž rovnala pocitu, kdy do vás někdo naláduje sto prášků na spaní a pak s vaší kebulí dvě hodiny buší do stolu. ()

topi 

všechny recenze uživatele

Josef Abrhám a Libuše Šafránková nemuseli vůbec nic hrát, poněvadž už dávno byli partnery i ve skutečnosti. Jejich chování k sobě je tak přirozené a spontánní, že jim vše žerete i s navijákem. Srandovní jsou i vnitřní monology Abrháma, které hodně připomínají vnitřní hlasy jeho postavy Knotka v Kulovém blesku. Vynikající miniroličky si střihli mistři Cimrmanovci nejpovolanější - Ladislav Smoljak jako zaměstnanec na Ztrátách a nálezech a Zdeněk Svěrák v roli průvodčího vlaku. Parádní letní oddechovka. ()

Galerie (9)

Zajímavosti (17)

  • Filmové autobusové nádraží se nachází ve Staré Boleslavi. (rockboy)
  • V nebezpečných vodáckych scénach Libuši Šafránkovou (Petra) dublovala vtedy pätnásťročná Monika Jandová skôr Sýkorová, ktorá jazdila predtým na vode aj závodne. (Raccoon.city)
  • Libuše Šafránková, stejně jako její postava Petra, jela řeku prvně, takž v souladu s rolí nic nehrála, ale opravdu si na řece a s lodí nevěděla rady... (sator)

Reklama

Reklama