Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Poprvé se potkali v příšeří biografu a hned si omylem vyměnili tašky. Podruhé se „našli“ u okénka Ztrát a nálezů, kam slečna Petra (L. Šafránková) přišla Tomášovi Krchňákovi (J. Abrhám) připomenout, že podle jeho ztraceného diáře by právě v tomto okamžiku měl sedět v zubařském křesle. V témže duchu pokračovala známost stále ještě svobodného, pětatřicetiletého, značně roztržitého vědeckého aspiranta Krchňáka a romanticky založené slečny Petry až do dne, kdy se Tomáš odjel podívat za rodiči na venkov. Doma jej uvítala bábovka a dobře míněné rady, začínající u jeho kandidátské práce a končící u maminčina povzdechu, že vnoučků se už asi nikdy nedočká. O to větším překvapením byla pro rodiče Tomášova reakce: „Já se budu ženit“. Rodinný rozhovor mžikem nabral jiný směr. „Člověk by se měl ženit s rozmyslem“, varoval před zbrklostí otec. „Toho druhého nejlíp poznáš, když s ním cestuješ“. Oni dva s maminkou například jeli na svatební cestu do Jiljí. Když Tomáš půjde v jejich šlépějích, nemůže nic zkazit. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (336)

Marthos 

všechny recenze uživatele

Sebepoznání je jistě nesnadná záležitost. A poznání toho druhého teprve. Jaký bude manžel? Bude mě mít skutečně rád? Co by byl schopen pro mě udělat? Jaká bude asi jako manželka? Bude mě podporovat nebo vychovávat? Kde získat odpovědi na tyto závažné otázky, než na společném výletě, kde jeden bez druhého nemůže prakticky existovat. Nadčasově půvabný příběh je přímo prodchnut osvobozující prázdninovou atmosférou plnou drobných komických příhod a malérů, které tu nahrazují cosi jako bobříka odvahy a trpělivosti. Libuše Šafránková a Josef Abrhám vytvářejí své role s velkým zaujetím i přirozenou autoritou a divák postupně zjišťuje, že ti dva k sobě prostě patří i ve skutečnosti. Jedno z nejzdařilejších děl televizní dramaturgie osmdesátých let i dnes plně nahrazuje rychlokvašené fabrikové produkty současné tvorby a nutí k zamyšlení, proč se již tak skvělé a umělecky nenahraditelné filmy neobjevují na našich obrazovkách častěji. ()

Necrotongue 

všechny recenze uživatele

Jeden z filmů,které počítám k absolutní špičce českých(potažmo světových) komedií,s osvědčenou dvojicí hlavních protagonistů.Střet Krchňákových fantazií se syrovou realitou je naprosto brutální a on tu musí použít veškeré své schopnosti,tupou sílou počínaje a brilantním čtením v mapě konče.Film jsem si oblíbil už v dětství a vydrželo mi to dodnes. ()

Reklama

anniehall 

všechny recenze uživatele

2,5* Z úcty k zúčastněným hercům je to přesný průměr. Tak slibný námět, který skýtá mnohé...navíc ty vnitřní monology, které to celé mohly posunout ještě výš..ale nějak se to tvůrcům nepodařilo. Jako kdyby se ansámbl nemohl rozhodnout, jestli to bude sled absurdních epizod nebo snaha o realitu (jakkoliv ale pokroucenou). Pro mne je to tak na půl cesty. Realisticky to brát nemůžu, protože takhle se ani muži, ani ženy nechovají a na absurdistán je to zase celé takové uhlazené a pěkné. No, škoda... ()

topi 

všechny recenze uživatele

Josef Abrhám a Libuše Šafránková nemuseli vůbec nic hrát, poněvadž už dávno byli partnery i ve skutečnosti. Jejich chování k sobě je tak přirozené a spontánní, že jim vše žerete i s navijákem. Srandovní jsou i vnitřní monology Abrháma, které hodně připomínají vnitřní hlasy jeho postavy Knotka v Kulovém blesku. Vynikající miniroličky si střihli mistři Cimrmanovci nejpovolanější - Ladislav Smoljak jako zaměstnanec na Ztrátách a nálezech a Zdeněk Svěrák v roli průvodčího vlaku. Parádní letní oddechovka. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Už první scéna ve Ztrátách a nálezech byla hotovou demolicí bránice a pak už to následovalo v rychlým sledu. Dialogový humor, vztahový humor, spousty až absurdních situací ukazujících na mnohdy pro druhé pohlaví nepochopitelné myšlení mužů a žen. Libuška s Josefem jsou herci od boha a navíc z některých záběrů bylo cítit, že k sobě chovají sympatie i mimo kameru. Na odreagování a pobavení je tenhle vztahovej teambulding pro tvoji bránici rajc nad rajc. ()

Galerie (9)

Zajímavosti (17)

  • Libuše Šafránková, stejně jako její postava Petra, jela řeku prvně, takž v souladu s rolí nic nehrála, ale opravdu si na řece a s lodí nevěděla rady... (sator)
  • Štáb potreboval natočiť zábery priamo z lode v rýchlejšom pohybe. Nezaobišlo sa to bez technických problémov. Prirobili na loď kameru. Prvýkrát spadla do vody, druhýkrát sa ohla tyč, na ktorej bola pripevnená. Až na tretíkrát sa to konečne podarilo. (Raccoon.city)
  • Jeden z instrumentálních podkresů filmu je použit jako základní smyčka písně „Starý pro nový“ od Prago Union. (MTHRFCKR)

Reklama

Reklama